Gammal häst och hö.

Vad fin han är! :)
Jag tycker han är i lagom hull, och väldigt fint musklad också!

Vad är det för stam på honom?
 
Ha ha, han är knapt riden (annat än små skritturar) dom två senaste åren, pga hans ben, så jag blir jätteglad när du säger att han är fint musklad! ;) Inte ofta han får komma ut och trava och galoppera numera, blir mest promenader.
Han var dock väldigt vältränad innan, så det har säkert hjälpt till med att hålla musklarna kvar.

Han är tyvärr av okänd avstamning, men han är en holländsk import - och efter en skimmelhingst. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 673
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 125
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Jag och en stallkompis ska ha 2 av våra hästar ihop i vinter i en hage med begränsad fodermängd. De andra hästarna går på fri...
2
Svar
20
· Visningar
3 362
Senast: Twihard
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 716
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp