Gasar men bromsen ligger i

Jag försöker vara aktiv och fixa och dona, men det tar emot. Det känns som om jag gasar men inte lagt ur handbromsen. Jag har i alla fall gjort en sådd med strandkål och en med två sorters chili. Det kliar i fingrarna att fortsätta så, men det är för tidigt för tidigt att så det jag tänkt mig. Så jag får hålla mig.

Jag skulle behöva ta tag i min hushållsbokföring. Jag ligger efter sjukt mycket, men igår lyckades jag bokföra två veckor. Tar jag två veckor om dagen så är jag ikapp om två veckor. Jag har ju t.ex. ingen aning om vad katterna kostar i månaden, eftersom jag inte bokfört de utgifter jag haft. Kan vara bra att veta sånt. Nu kan jag bara göra en gissning.

Senaste elräkningen var en chock. Den var tredubbelt så hög mot månaden innan. Hoppsan. Så nu har jag stängt av luftvärmepumpen och eldar med ved i stället. Det blir så klart mer jobb med det, men jag lider ingen brist på ved. Räknar inte med att det syns på räkningen förrän nästnästa månad då jag var så sen på det.

Jobbsökandet går sådär. Jag skulle vilja få iväg massor med ansökningar, typ en om dagen minst, men det lyckas jag inte med. Jag skulle behöva börja på gym också så att jag faktiskt skulle klara vissa jobb. Men jag vet inte hur jag ska kunna motivera mig till det för tänk om jag ändå inte får ett sådant jobb och då har jag tränat i onödan. Vet inte vad det kostar heller.

Såg förresten ett jobb idag där man skulle jobba hemifrån. Man skulle kunna visa upp godkänt gymnasiebetyg i svenska och engelska om man kom på intervju. Det kan inte jag. I gymnasiet pluggade jag inte engelska. Och även om jag lärt mig engelska på egen hand efteråt så vete tusan om jag vill ha det som språk när jag jobbar. I don´t think so.
 

Men du ville väl vara i bättre form ifall du får ett sånt jobb, eller missuppfattade jag? Då får du ju i så fall börja träna nu, inte sen. Får du inte jobb inom trädgård är det väl bara att sluta träna.
Så kul att ha gjort något i onödan. :meh:

Eftersom du inte vill förändra något utgår jag från att du har ett roligt drömliv nu.
Nej, jag har fortfarande en depression och är ensam. Men det är i alla fall skönt att jag just nu inte behöver plåga mig med slit.
 
Du skapar sitt eget liv. Om du sitter hela dagarna och ser problem i varenda sak in i minsta detalj är det ju inte förvånande att du har ett tråkigt liv.
Det är tråkigt att motionera.

Det är roligt att plantera träd, buskar och annat. Det är sånt jag vill göra men bara hemma. Jag har drömmar som jag vill realisera.
 
Jag vill ha lön för mödan. Att slita utan att få något för det är inget för mig.

Men lönen är ju i form av bättre styrka och kondition inför ett eventuellt trädgårdsjobb? Eller vad menar du? Du får ju inte ett jobb för att du börjar träna, träningen är väl till för att underlätta om du får ett trädgårdsjobb.
 
För mig handlar det om grader i helvetet.

Sitta på akuten med döende anhörig: jättejättetråkigt.
Ut och promenera i haglestorm och regn: jättetråkigt
Betala räkningar: tråkigt men nödvändigt
Putsa fönster: tråkigt men roligt med resultatet
Promenera i vårsol och med fågelkvitter: härligt

Sånt som jag bara bestämt mig för att jag behöver göra, gör jag. Ska jag börja förhandla med mig själv kommer inget att bli gjort någonsin. Diska, städa, borsta hundarna, tvätta bilen - inget av det där tänder direkt min gnista, men det är vardag och det ska göras.
 
Men lönen är ju i form av bättre styrka och kondition inför ett eventuellt trädgårdsjobb? Eller vad menar du? Du får ju inte ett jobb för att du börjar träna, träningen är väl till för att underlätta om du får ett trädgårdsjobb.
Eventuellt. Om.

Osäkerheten är för hög för att jag ska orka lägga två strån i kors. Jag vill ha garanterad betalning.

Ganska tråkigt att betala räkningarna också men ändå gör man det. 🤷‍♀️
Man gör det för att man måste.
 
För mig handlar det om grader i helvetet.

Sitta på akuten med döende anhörig: jättejättetråkigt.
Ut och promenera i haglestorm och regn: jättetråkigt
Betala räkningar: tråkigt men nödvändigt
Putsa fönster: tråkigt men roligt med resultatet
Promenera i vårsol och med fågelkvitter: härligt

Sånt som jag bara bestämt mig för att jag behöver göra, gör jag. Ska jag börja förhandla med mig själv kommer inget att bli gjort någonsin. Diska, städa, borsta hundarna, tvätta bilen - inget av det där tänder direkt min gnista, men det är vardag och det ska göras.
Jag lyckas aldrig diska, städa eller tvätta bilen. Hund har jag inte.
 
Eventuellt. Om.
Osäkerheten är för hög för att jag ska orka lägga två strån i kors. Jag vill ha garanterad betalning.

Med den inställningen blir ju absolut inget gjort. Ingen människa har ”garanterad betalning” för allt de gör i livet. Ofta går saker kanske inte som en tänkt sig men det kan också gå jättebra. Omöjligt att veta, förrän en provat.
Att gå runt hela livet kan förutsätta att allt kommer gå åt helvete och därför aldrig göra ngt låter fruktansvärt trist och destruktivt.
 
Jag undrar verkligen vilken illusion du lever i, som tror att alla vi andra har någon mirakelmotivation att "diska, städa eller tvätta bilen"? Det är för dem flesta precis som med räkningar, man gör det för att man måste.

Ja gud, inte gör jag det sjungandes och dansandes med en massa ekorrar runt mig precis. Jag är inte Snövit, liksom.
 
Jag vill bara rida. Allt annat är TRÅKIGT! Vill inte ha ett tråkigt liv.

Du är en vuxen kvinna så det är nog dags att inse att dels består livet av en massa tråkigheter och dels är det INGEN som uppnått något utan att jobba för det.

Du vill ha förändring men vägrar göra några ändringar för att allt är omöjligt. Det blir ett idiotiskt cirkelresonemang av det hela.

Sedan ska du nog inte räkna med att din kropp får fortsätta vara frisk. Jag är 48 och känner definitivt av åldern i kroppen, den är inte så pigg och fräsch som den en gång var utan behöver mer omvårdnad för att må bra. Det inkluderar fysiskt arbete och träning.
 
Jag undrar verkligen vilken illusion du lever i, som tror att alla vi andra har någon mirakelmotivation att "diska, städa eller tvätta bilen"? Det är för dem flesta precis som med räkningar, man gör det för att man måste.
Jag har ingen aning varför sånt tycks vara svårare för mig än för andra. Men jag har jobbat på det. Dock utan att lyckas.
 
Jag vill bara rida. Allt annat är TRÅKIGT! Vill inte ha ett tråkigt liv.
Jag söker (minst) 20 jobb i månaden för att kunna få inte cash på ett sätt som gör att jag kan leva ett någorlunda så som jag vill ha det-liv. Är det drömjobbet att arbeta som medlemsvärvare på stan? Nä men det är faktiskt ett sätt att kunna bo i en najs lägenhet och inte på gatan. Att kunna äta bra och kanske till och med lyxig mat regelbundet och det ger mig möjlighet att skämma bort min katt på det sätt han förtjänar. (okej då skämma bort min sambo med men mest katten.) Det är ärligt talat förbannat provocerande att du tror att du ska kunna göra allt det där du vill göra utan att arbeta för det. Jag sliter arslet av mig med jobbsök, med kanske inte de roligaste jobben, med att koka soppor på spikar och ovan på allt ett jävla kaos som IVF innebär. Skärpning tamigfaan
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Snart har jag varit anställd på mitt nuvarande jobb i fem månader. Fem månader, och jag har ännu inte hittat min roll, min mening eller...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: Javan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...sa en kollega till mig härom dagen. Jag kunde förstås inte låta bli att svara ”Nog för att jag har gått upp lite i vikt på senaste...
Svar
15
· Visningar
2 395
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 042
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp