Ge extra BARF själv?

Okej, det låter bra :) Tror då inte att jag ger henne några grönsaker än de hon själv äter. Hon får ju lite MUSH också och där är det ju grönsaker. Kanske ska köpa en sådan grönsaksmix och ge en liten bit en gång i veckan så får hon ju i sig lite :) Eller skita i det helt enkelt.
En sak till, några tips på "billigt" kött man kan ge?
Ska till Maxi eller så imorgon och har kollat lite på nätet vad de har.
Hittade (som jag ska köpa) kycklinglår (hela), fläskfile med ben (var billigt just nu), sejfile, laxfile, torskfile, (någon annan sorts fiskfile) och revben (700g för 40kr är värt pengarna haha).
Men finns det något mer billigt att köpa som man vanligtvis inte tänker på? Köttfärs, eller det är kanske ofta bara skit i det?
Sen självklart även njurar, lever, hjärta, tunga, tryne, tassar och lite sådant hade jag tänkt köpa får se vad jag hittar :)
Kan man ge räkor, eller det är onödiga pengar?
 
Okej, det låter bra :) Tror då inte att jag ger henne några grönsaker än de hon själv äter. Hon får ju lite MUSH också och där är det ju grönsaker. Kanske ska köpa en sådan grönsaksmix och ge en liten bit en gång i veckan så får hon ju i sig lite :) Eller skita i det helt enkelt.
En sak till, några tips på "billigt" kött man kan ge?
Ska till Maxi eller så imorgon och har kollat lite på nätet vad de har.
Hittade (som jag ska köpa) kycklinglår (hela), fläskfile med ben (var billigt just nu), sejfile, laxfile, torskfile, (någon annan sorts fiskfile) och revben (700g för 40kr är värt pengarna haha).
Men finns det något mer billigt att köpa som man vanligtvis inte tänker på? Köttfärs, eller det är kanske ofta bara skit i det?
Sen självklart även njurar, lever, hjärta, tunga, tryne, tassar och lite sådant hade jag tänkt köpa får se vad jag hittar :)
Kan man ge räkor, eller det är onödiga pengar?

Räkor hade jag skippat.

Jag köper allt som är på rea, ungefär. Försöker blanda nöt, gris, fisk, fågel, vilt. Idag åt hon hela, orensade strömmingar som var så gott som gratis. Boxern brukade få hela, frysta kycklingar ibland. Där hade hon ju lite att jobba med. Perfekt en varm sommardag:up:

Köttfärs går jättebra att ge, det brukar ju kunna vara billigt.

Se till så att köttet är osaltat bara.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 036
Senast: Lillebjörn
·
Hundhälsa Har sökt i forumet, men inte riktigt hittat det jag söker, jag sitter fast i foderdjungeln.. Så.. Hjälp efterlyses :( Ger idag min hund...
2
Svar
20
· Visningar
1 689
Senast: Kadi
·
Hundhälsa Min hund har nyligen börjat på BARF, och efter att hon vägrade äta MUSH efter bara några dagar av korvarna (hade innan Vaisto Starter...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp