Bukefalos 28 år!

Ge hästen Mjukmackor???????

E

Elwis_86

Kan man ge hästar grovt bröd? alltså mjukt bröd inte hårt bröd. Jag vet en bonde som ger sina hästar och kor det. Och dom älskar det. Och är väldigt fina i hull och päls. Dom får givetvis havre och Hö ochså.
Men är det verkligen bra att ge dom mjukbröd??? :confused:
 
Hehe...min pålla fick lussebulle å pepparkaka igår, det gick ner iaf ;)

Tror dock inte att det är så himla nyttigt, har hört att hästar kan bli väldigt dåliga av margarin..

Min häst fick iofs bara en pepparkaka och en minibit lussebulle, och hon verkade ha överlevt iaf :)

Men för den skull ska man ju inte utmana ödet.... :smirk:
 
Visst!!!

På Island får pållarna det som godis. Min pålle är tokig i kanelbullar, men å andra sidan äter han allt, dricker t o m öl! Fick en slurk då vi lassade upp hö. På sommarn är det omöjligt äta glass i närheten av honom. :smirk:

Lena
 
ja tror nog inte att de är någon större fara att ge de, men man kanske inte ska BARA ge de till hästen.
Min förra shettis åt pizza!! Med kött på!! :smirk:
 
Welshponnyn äter det metsa... från Ahlgrens bilar till en bit av mina öron...*ler*

sen har vi en shettisgrabb i stallet som dricker Cola åsså...=)
 
Hihi, ja dom e för roliga...min pålle ääälskar öl, och likör!!! Baileys är det gooodaste han vet... :d
Inte för att han får det varje helg direkt...hihi
Sen hade jag ett vbl som äälskade turkisk peppar...sålänge dom äter det så...men man kanske ge det i Mååååttttliga mängder=)
 
Tror det är okej, åtminstone i måttliga mängder. Det kanske inte är bra och ge för mkt. Förut (var för några år sen visserligen), i det stallet som jag var mest i då fick hästarna mjukt bröd, det var liksom mjukt bröd - men det hade torkat så det var ganska så hårt ändå.. De tyckte i af att det var väldigt gott och verkade inte alls ta någon skada av det. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 321
Senast: Lutten
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 238
Senast: Kalkon87
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp