Bukefalos 28 år!

Gekås - Ullareds stora BILDTRÅD 2015!

Någon i Stockholmsområdet som planerat en gekås resa i slutet av februari? Jag och en väninna är sugna på att åka ner men har inte tillgång till bil och hittar inga bussar som går i februari.. :( vi betalar givetvis del av bensinkostnaden.
 
Vilken underbar dag att besöka Gekås! Jag var nära nog ensam på hästavdelningen :bump::banana: Med mig hem följde ett vintertäcke med 1680 deniers rivstyrka (redo för att gå ut och möta krigarna i lösdriften), en läcker grön softshelljacka, 2 par stallstrumpor, 2,5 l linfröolja och en slicksten.
 
Var på Gekås dagen före löning i januari. Snacka om att det kändes som om vi hade affären nästan för oss själva
Besöket på häsravdelningen blev ett rivstarkt regntäcke, ett bett, ett par röda ridbyxor och ett par svarta som ska vara extra varma. De är supersköna och värmer klart mer än mina vanliga.
Besviken att de inte hade mer än ETT enda träns i storlek x-full och alla tyglar var cobstorlek på....
Ska dit nästa vecka också och finns de svarta ridbyxorna kvar kommer ytterligare ett par få följa med hem.
 
Kl
Finns det någon som vet om dem har back on tracks nättäcke? Samt hur mkt det skiljer i pris där?
Tacksam för alla svar :)
 
Jag är fullt medveten om hur där ser ut vid Påsk ;) Har dock ingen möjlighet att åka dit vid annat tillfälle. På tok för långt att köra i från Uppsala när päronen bor ca 1h därifrån, då tar man det hellre under "släckt träffen" :laugh:
 
Jag undrar om någon vet vad ridstövlarna kostar? Är ute efter gummiridstövlar i stl 34-35 till dottern. Såg att hooks säljer billigt just nu och skulle vilja jämföra.
 
Jag undrar om någon har koll på vanlig eltråd? De brukar sälja på Gekas men jag funderar over tjockleken, jag vill inte ha för tjock tråd, utan tunn som lätt går av.
 
Jag ska dit på fredag! Kan knappt vänta! Någon som vet hur det ser ut med folk där nu? Åker 45 mil, så stannar fredag kväll och lördag över dagen. Så taggad på att göra några fynd!
På inköpslistan står ledade stigbyglar, stigläder, dressyrgjord, boots, hönät, jacka, ridskor och chaps, ridbyxor, transportskydd... Ja det var nog allt :)
 

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 185
Senast: zassoo
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
32 050
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 373
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 391
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp