Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Alexandra_W

Trådstartare
Hittade ju inget fint strasspannband i mörkbrunt. Det Globus hade var det finaste men lite 'trist' tyckte jag.

Men, kanske blir lättare om vi söker helt träns då?

MÖRKbrunt, lite bredare, typ normalbred eller vad man säger? (inte jättebred men absolut inte smal) engelsk nosgrimma. Pannband med strass - ju mer strass dessto bättre *hehe*, men inget krav på mycket strass, men det ska vara lite strass på pannbandet i alla fall! Kan möjligen gå bra med annan metall (silver) utsmyckning än strass, men då ska det vara lite annorlunda sådan, och väl synlig.

(Hästen är mörkbrun utan minsta tecken, och behöver något som 'bryter av' huvudet. Passar heller inte i för smala remmar)

Maxpris 400 - 500 kr. Gärna internetsidor.
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Har du kollat Otto shcumacher?

Dom har kommit ut med ett nytt strasspannband med 3 rader strass :love: såååå snyggt!

Deras träns ligger ju dock på ~ 3k men ett pannband kanske kan vara nått?
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Bara därför har jag ett i svart som är alldeles för stort för mina med cobhuvuden :crazy:

5925489.jpg

5925491.jpg

5925494.jpg

5925492.jpg


Någon annan som är intresserad ;)
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

*dregllar*

*drabbar av akut habegär*

*Ser syner*

HUR mycket för stort för cob är det?

Hur mycket ska du ha för det? Hur lägger jaaag vantarna på det

*flämtar*

Eller vänta - jag slutar dregla. Attans nedra mässingsspännen.

Hmm, fast alltså.. omd et är billigt..kan man ju ta nosgrimman och pannbandet..så eh alltså... *dreglar igen*
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Alla mått och fakta för du om du PMar ;)
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Har du kollat Otto shcumacher?

Dom har kommit ut med ett nytt strasspannband med 3 rader strass :love: såååå snyggt!

Deras träns ligger ju dock på ~ 3k men ett pannband kanske kan vara nått?


Länk? Jag och tyska är..låt oss säga inkompatibelt..
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Det finns numera pannband som man kan sätta hästens namn i strassbokstäver på. Har sett på Hööks o EKO. Har hästen ett långt namn så blir det mycket bling, bling.
// Linda
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Det finns numera pannband som man kan sätta hästens namn i strassbokstäver på. Har sett på Hööks o EKO. Har hästen ett långt namn så blir det mycket bling, bling.
// Linda

Mm, fast jag tycker inte de är snygga, det blir för..plottrigt eller hur man ska säga..
Men annars hade det ju varit ett jättebra tips, där kan man ju välja själv hur mkt strass man vill ha etc med. Och namnet är ju långt så det räcker till och blir över..*S*
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Det på bilden kostar nog runt 400-500.

Det jag tipsade om med hela pannbandet med strass kostar runt 1000-lappen.
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

jul020.jpg


jul019.jpg


Ca 1100 Kr

jul021.jpg


a 600 kr

jul023.jpg

Strax under 400

Helt träns
Rotationofjul015.jpg


Bara 5200kr :angel: men sååå snyyggt :love:
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Kolla om du inte kan få tag i en BR återförsäljare, finns två sidor fulla med strasspannband i deras katalog. Tror dock inte du hittar det på nätet. Priser från 200 kr upp till ca 700 kr.
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

650 kr, finns i brunt och med både silver och mässing kedja.
mazme.jpg

690 kr..
mazm2.jpg

500 kr.
mazdia17.jpg

hm, alltså detmärket heter "döbert" och dom har grymmt snygga pannband, ska leta efter fler bilder :) , dom kan ju finnas billigare också.
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

Jag har ett träns från Ridsportshopen som kostade ca 320kr och är jättefin kvalité på. Mörkbrunt m. mässing.
Sen har jag en kopia på OS pannband, det kostade runt hundralappen iofs var det till kandaret men iaf.
Kör på ihopplock istället, jag har slutat drömma om OS träns, 4,500kr + 700kr för pannbandet jag vill ha är bara för dyrt.
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

713 kr. Döbert classic diadubbe
finns med olika färger på stenarna och svart , brunt läder.
färgerna ; ofärgat, grönt, blått , ljusblått och färgen på bilden.

diadoublesidedcognac.jpg


350 kr.
dia2.jpg


364 kr.
dia35mestall.jpg

199 kr
Globus_pannbandstrass.jpg
 
Sv: Ger upp pannbandssöket - söker TRÄNS istället..

miia - priserna du anger det är för ett pannband va?

Då är det fortfarande väl dyrt när man är över 300 =/

Annars fanns det många jättefina, men 500 - 600 för ett pannband säger plånboken nej till =/
 

Liknande trådar

Utrustning Söker efter ett träns som jag har fått en bild i mitt huvud på. Har alltså inte sett detta i någon affär eller dylikt men jag söker...
Svar
7
· Visningar
1 344
Senast: BigEnough
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 580
Senast: Hedwig02
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil...
2
Svar
23
· Visningar
2 871
Senast: Wembley
·
L
Utrustning Är i valet och kvalet om vilken färg på träns (pullarträns med platta remmar) jag ska köpa för att matcha sadeln.. Vill helst ha den...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: Lawendel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp