Gift vid första ögonkastet 2023

Men snälla nån, det är kanske metaforiskt? :banghead:
Ok!? Känns oavsett otroligt avlägset för mig att uttrycka sig som du gjorde. Men kanske bara jag som är konstig som inte ens i tanken tänker på att ge nån en rak höger? Bli arg - absolut, säga ifrån - självklart, men slå? Varför kom du ens att tänka på det?
 
Ja om pirret är viktigt för henne så kan det absolut vara det avgörande. Själv är jag typen som inte är noga med pirr om annat som jag värdesätter mer är fullträff. Pirret försvinner ändå med åren :angel:
Jag tycker jag nog också pirret försvinner med året - undrar mest hur en relation blir om man inte ens känn det från början? Men jag vet inte, kanske inte är nån skillnad? :)
 
Men va 😅 jag har väldigt ofta tänkt att jag vill ge folk en rak höger. Har jag nånsin gjort det? Nej.
Sa ju att jag kanske var konstig? :) Jag tycker det är konstigt att vilja ge folk en rak höger, men det kan jag ju så klart vara ensam om - finns ju bevisligen massor av människor som delar ut raka högers till både höger och vänster och uppenbarligen andra som är sugna men låter bli. Jag har svårt att fatta grejen bara 😅
 
Jag tycker jag nog också pirret försvinner med året - undrar mest hur en relation blir om man inte ens känn det från början? Men jag vet inte, kanske inte är nån skillnad? :)
Kan bara tala för egen del men jag har lättare att fördjupa mig relationer och vara avslappnad utan en massa jobbigt pirr. De pirrigiste relationerna har blivit de sämsta för det där pirret har misslett mig. När pirret lagt sig så har jag undrat va fan jag såg i karln😄

Sen har det med tiden vuxit fram stunder och minnen i vardagen som ger ett känslomässigt "pirr" av stark kärlek.
Jag är typen som först vill känna att den här personen kommer kunna bli min bästa och roligaste vänn och närmaste människa. Attraktion och känslor växer fram ur det.
 
Ja om pirret är viktigt för henne så kan det absolut vara det avgörande. Själv är jag typen som inte är noga med pirr om annat som jag värdesätter mer är fullträff. Pirret försvinner ändå med åren :angel:
Det där verkar skilja sig en hel del åt mellan olika människor - jag skulle inte ens drömma om att inleda en relation med någon där det inte finns något pirr!
 
Kan inte se hur det är att ”sitta på höga hästar” att uppskatta att omgivningen inte snackar om att misshandla andra? Men men, vi tycker uppenbarligen olika!

Äsch, jag gillar inte heller uttrycket, men känner till det och det används som en metafor för just frustration och besvikelse. (Men det är synd att använda ett uttryck som anspelar så tydligt på våld, våld är alldeles för närvarande ändå i samhället.)
 
Nu har jag hunnit se sista avsnittet.

Tack gode gud att Carro och Agust bröt. Det var inte hälsosamt länge för någon av dem.

Arvid och Ida- om de håller ihop och får barn så hoppas jag att de barnen aldrig får de detta avsnitt. Det var FÖR intimt sexsnack. Kändes mest snaskigt och lite åt ”vi är bäst” ( som vanligt)
Jag kanske är väldigt stelbent men jag skulle inte tycka det var ok någonstanns att min partner sov naken i samma säng som någon annan. Lika lite som jag skulle vilja ha en kompis spritt näck jämte mig. Kön i kläder tack.
Arvid i övrigt tycker jag är lite…creepy. Det är nått med det där stela leendet, nått med blicken, alla regler…. Nä Ida känns på tok för normal, levande och vettig för honom.

Stina och Fredrik- starkaste paret. De vågar verkligen prata om allt och känns inte konstgjorda. Presigelöst, enkelt och ärligt med guldkant på vardagen. Mitt favvopar.

Alex och Lina- överraskar. Fram till dagens avsnitt trodde jag att de hade noll ihop och var chanslösa. Frågan är om de sista dagarna av samhörighet räcker. Alex tror jag skulle svara ja på det som de har men Lina…tveksamt.

Jag håller helt med gällande Arvid. Det är nåt obehagligt med honom som jag inte kan definiera. Det känns som att det är en yta och nåt annat döljer sig under ytan.
 
Kan bara tala för egen del men jag har lättare att fördjupa mig relationer och vara avslappnad utan en massa jobbigt pirr. De pirrigiste relationerna har blivit de sämsta för det där pirret har misslett mig. När pirret lagt sig så har jag undrat va fan jag såg i karln😄

Sen har det med tiden vuxit fram stunder och minnen i vardagen som ger ett känslomässigt "pirr" av stark kärlek.
Jag är typen som först vill känna att den här personen kommer kunna bli min bästa och roligaste vänn och närmaste människa. Attraktion och känslor växer fram ur det.
Tänker på jag har hört det åt flera håll, att detta med just pirret faktiskt inte är särskilt bra.

https://nypost.com/2022/01/13/why-f...ally-be-a-huge-red-flag-in-your-relationship/

https://www.psychologytoday.com/int...feeling-butterflies-doesnt-mean-youre-in-love

tror många gör sig själv en jätte stor björntjänst vid att fokusera så mycket på just fjärilar i magen.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 705
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 584
Senast: Lobelia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 853
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 311
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp