Gift vid första ögonkastet 2023

Jag har jättesvårt för Stina och Fredrik, de är för "stela" för mej, de känns som de vart gifta i 20 år. Vart är livsglädjen ? De går i fotspår som är hur gamla som helst. Det enda som inte säger att de känt varandra i 20 år redan är deras ålder och att hon kommenterar hur hon vill ha sin mat. Det är INGET kärleksfullt i hur de är mot varandra enligt mej. Bara "det här funkar och kommer funka och är bekvämt" ...

Arvid och Ida. Vissa gillar att skryta om sina sexäventyr, de här är uppenbarligen så. Jag bryr mej inte det minsta. What ever rocks their boat liksom... Ser hellre dom ändå än Fredrik och Stina.

Lina och Alex ... Jag köper ändå hur Lina fungerar, finns det ingen "gnista" tror man ju att det är "dömt" om man inte är en person som är "van att det tar tid med känslor"
För mej tex så måste det finnas nåt. Finns det inget så blir det som Carro och August - INGENTING...
Appropå de två sista .. Varför måste August få klarhet ? Det var ju precis som Carro sa. När hon försökte mötas så blev det bara pannkaka då han "ville utmana" istället för att faktiskt mötas... Och bara August "du hörde aldrig av dej" - Carro "nej jag ville väl inte det" ... Buhu cry mej a river. Stackars August kände sej dumpad... No shit !

Jag hoppas Lina och Alex fortsätter. Alex är ju helt klart upp över öronen, och om Lina nu tycker om honom why not liksom...
Jag förstår inte alls det där med att man måste utmana och provocera andra. Vari ligger nöjet i det? Nu är jag uppväxt med en förälder som har det som sin högsta glädje i livet att hålla på provocera och tjafsa och skapa diskussion om allt och inget, och jag har aldrig fattat varför man vill göra så?

Och om man nu älskar att provocera, och måste få göra det för att må bra, då kanske det är något man måste vara ytterst tydlig med för hitta en partner som står ut med sådant, vilket man knappast kommer att göra i det här tv-formatet.
 
Jag förstår inte alls det där med att man måste utmana och provocera andra. Vari ligger nöjet i det? Nu är jag uppväxt med en förälder som har det som sin högsta glädje i livet att hålla på provocera och tjafsa och skapa diskussion om allt och inget, och jag har aldrig fattat varför man vill göra så?

Och om man nu älskar att provocera, och måste få göra det för att må bra, då kanske det är något man måste vara ytterst tydlig med för hitta en partner som står ut med sådant, vilket man knappast kommer att göra i det här tv-formatet.
Min spontana tanke är att man är lite sociopatiskt lagd då. Normala människor vill andra människor väl tänker jag.
 
Meeeeen vad tycker Buke nu då?!

Stina och Fredrik var de enda jag egentligen brydde mig om att se. De som jag dissade hårdast innan säsongen börjat med "vad är det för ynklig gemensam nämnare, att gilla vin och mat? Dödsdömt! Och han är för snäll och hon har skinn på näsan, hon kommer att tycka han är mesig och allt kommer att krascha direkt".

Ibland älskar jag att bli motbevisad och att ha tokfel. :heart
 
Alltså jag hatar det där Arvid gjorde med att först låtsas säga nej, det ända det gör är att gör Ida ledsen, varför inte bara fria direkt om han nu ville det.
Annars var väl Lina det oväntade "ja"et, men är rädd att barnfrågan kan komma att spöka för dem framöver, tycker det är superkonstigt att de inte matchar på en sak som är så viktigt för många, både för de som vill ha och för de som inte vill ha.
 
Alla svarade som jag trodde. Eller ja…Arivd. Vilken jävla idiot på ren Svenska. Psykopatvaring på det tilltaget.:banghead::banghead::banghead:
Sambon tyckte Ida skulle resa sig och gå som svar. Han blev rejält förbannad.

När Alex och Lina hade svarat så var ju psykologens min avsnittet bästa :p

Men var detta sista avsnittet? Såg att det var avsnitt 10 av 10. Kommer det inget ”hur gick det sen”?
 
Alla svarade som jag trodde. Eller ja…Arivd. Vilken jävla idiot på ren Svenska. Psykopatvaring på det tilltaget.:banghead::banghead::banghead:
Sambon tyckte Ida skulle resa sig och gå som svar. Han blev rejält förbannad.

När Alex och Lina hade svarat så var ju psykologens min avsnittet bästa :p

Men var detta sista avsnittet? Såg att det var avsnitt 10 av 10. Kommer det inget ”hur gick det sen”?
Jag hade hunnit springa därifrån och störtbölat åtminstone, haha.

Det verkar komma ett sånt avsnitt nästa vecka!
 
Stina och Fredrik var de enda jag egentligen brydde mig om att se. De som jag dissade hårdast innan säsongen börjat med "vad är det för ynklig gemensam nämnare, att gilla vin och mat? Dödsdömt! Och han är för snäll och hon har skinn på näsan, hon kommer att tycka han är mesig och allt kommer att krascha direkt".

Ibland älskar jag att bli motbevisad och att ha tokfel. :heart

Håller helt med! De var det par jag trodde minst på i början!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 706
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 589
Senast: Lobelia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 856
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 312
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp