Gift vid första ögonkastet 2023

Fortsätter bli galen på Arvid och hans stela föråldrade sun på livet 😴😅
Tycker synd om Alex som verkligen försöker och blir ledsen när tjejen bara är anti och sur.
Gulliga paret fortsätter vara gulliga och August och rödhåret fortsätter vara en dålig matchning.
 
Blev illa berörd när Alex säger att de hade roligt och skrattade och hon frågar ”när då?”.
Han försöker verkligen och hon känns mest tråkig och osocial. I dagens avsnitt verkade det som att det släppte en spärr för henne och hon bjöd lite mer på sig själv, jag hoppas att det håller i sig!
Ja, det var så smärtsamt.
Jag hoppas verkligen att hon har fattat nu att magin inte bara kommer att trilla i knät på henne.
 
Jag irriterade mej på att August säger att han "försöker" prata och va till lags men inombords menade på att han skrek.
SÅÅÅ han försöker inte alls provocera ? som han så fint till och med sa i tv när han "vill utmana/provocera Carros sidor"
Nope tydligen inte...
De ska helt enkelt bara sluta försöka... Punkt.

Tycker det är bra att Ida håller på sin syn av livet, men såg att även hon reagera på sin kompis kommentar om "fylle Karin" från ungdomsåren (som antagligen är Kerstin :p) tror hon då fattade lite av vad Arvid menade ändå... Även om hon inte för det tänker bli helnykterist.

Alex och Lina. Svårt att säga nåt, tror Lina behöver mer tid för att "falla" för nån egentligen. Alex är ju uppenbarligen redan "där" och då blir det svårt att "försöka" falla själv, är man inte där vill man hellre avsluta den andres "lidande" så den kan hitta en som är lika "into it" som den är... Nu ger de ju varandra en till chans och så får vi se vart det leder...

Stina och Fredrik - ja de går ju från klarhet till klarhet.
Min sambo har VÄGRAT hus sen jag tog upp att jag vill bo i hus ... Nu äger vi ett hus :p
Så att de ser mer hur de blir är ju jättenaturligt...
 
Agust och Carro- varför bryter inte produktionen? Det blir bara fel och smärtsamt att se hur olika de är. Kan riktigt se Carros avsmak för honom. Och jag fattar inte varför han måste vara så provocerande? Ta ett steg tillbaka och låt henne komma fram Om hon vill. (Kunde inte låta bli att kolla tråden på flasback och där tycker merparten att Agust är den perfekta mannen och Carro är sämre än sämst, här inne är det tvärtom)

Arvid och Ida- det var så lovande innan, men nu.. Jag kan inte med honom, han känns manipulerande och som om han vill att hon ska stå redo för han och hans behov.

Alex och Lina, trodde på detta par, men nej. Han är lite som en hundvalp som är kär och vill. Hon är så fram och tillbaka hur hon vill ha det och han blir bara förvirrad.

Stina och Fredrik- listan han drog, jeeeez. Tur att hon prickade nästan in allt, haha! Kanske, kanske de som fortsätter vara gifta.

När är sista programmet?
Någon som har skvaller? PM:a gärna!
 
Har nu sett det senaste avsnittet. Håller med om att Carro och August borde bryta. De mår ju verkligen inge bra av detta någon av dem. Faktiskt plågsamt att se. De är ju inte ens på vän-nivå utan nu är det på knappt stå-ut-nivå.

Mest intressanta är nog ändå Ida och Arvid och vad som sker mellan dem.
Arvid har någon form av problematik med alkoholen men tar upp det (iaf framför kamerorna) på ett knepigt och skuldbeläggande sätt. Istället för att skylla på Ida hade han kunnat ta upp det mycket smidigare. Han har programmet igenom blivit obekväm när det varit bubbel men detta avsnitt var supertydligt.
Sånt går ju att lösa om man är tydlig hur man känner utan att skylla ifrån sig. Och Arvid kan gå ifrån om det blir för jobbigt för honom. Han måste inte vara stor och stark.
 
Agust och Carro- varför bryter inte produktionen? Det blir bara fel och smärtsamt att se hur olika de är. Kan riktigt se Carros avsmak för honom. Och jag fattar inte varför han måste vara så provocerande? Ta ett steg tillbaka och låt henne komma fram Om hon vill. (Kunde inte låta bli att kolla tråden på flasback och där tycker merparten att Aust är den perfekta mannen och Carro är sämre än sämst, här inne är det tvärtom)

Jag är nog inte så kategorisk när det gäller att välja vem som är "fel" eller "rätt" av Carro och Agust. I vart fall känns det som att Carro checkade ut redan vid (icke-)bröllopsdansen, och sedan har i alla fall inte jag sett att hon egentligen gjort någonting aktivt för att själv försöka få skutan på rätt kurs, eller åtminstone jobba från en neutral nivå och med någorlunda öppet sinne.

Utan bara lyft alla fel hon ser hos Agust och sedan tjurat i tysthet. Det framstår inte som att hon gått in för programidén seriöst, utan klippt av tvärt och direkt och sedan letat efter alla skäl för att motivera det för sig och alla andra. Det enda hon varit pepp på har väl varit inför parhelgen (för att få träffa andra än Agust). Och att hon direkt började en monolog vad hon skulle ha med som representerade henne - och enbart henne - när det sekunden innan sas "ta med vad som representerar er som par", är ganska talande för hur mycket hon intresserat sig för att, ens teoretiskt, försöka se dem som ett par.

Sedan skulle jag ju inte heller säga att Agust framstår som den perfekta mannen, men även om det har mottagits helt fel så har han ju åtminstone försökt få igång samtal för att de skulle lära känna varandra och för att försöka lyssna (med responsen *suck* men jag ska snart gå och lägga mig). Något man kan tycka borde vara en rätt basic nivå om man har valt att delta i detta program.

Och att matchningen är en av de sämre någonsin är vi nog överens om...
 
Sett dagens avsnitt redan :D!
Ni som inte sett sluta läs nu!

Kanske bara är jag men tycker Ida och Arvid är så gulliga tillsammans :D
Började garva när hon började prata om hans kallingar 😂
Och sen den där burken. Jag tänkte vilken bra idé! Men fattade inte först att den var sexrelaterad. Trodde det var typ ”gå på bio” och sådana aktiviteter :laugh:

Sen har jag ändrat mig lite om Fredrik och Stina. Tycker de är också jättegulliga ihop :)

Hoppas och tror dessa har störst chans att vara gifta och tillsammans sen. Kanske Stina inte vill vara gift längre men tror de kommer hänga ihop ändå.

Carro och August! Bra kämpat i konstant uppförsbacke 🙏

Lina och Alexander. Fint avsnitt med dem idag. Men det är något med dem som är tveksamt. De är alldeles för mycket hit och dit hela tiden.

Spännande att se nästa avsnitt!
 
Jag har ofta tänkt att jag får känslan av två ganska dåliga amatörskådisar i någon b-produktion som rabblar upp repliker. Varken deras kärleksförklaringar eller diskussioner känns för mig äkta.
Samma här! Ibland låter hon som en morsa som pratar med sitt barn även..
”Guuu va bra Arvid vårt sex är ändå! Man vill ju bara ha mer asså! Guu va gullig du eee!”
 
I dagens program önskade jag att svt klippt bort Ida och Arvids sexprat. Tittarna behöver inte få veta allt.

Cringe har kanske aldrig känts mer otillräckligt som ord. :o När Stina och Fredrik hade helt normala tankar och fina inlägg på temat sex och närhet, så bara spårar dessa ur helt gränslöst. Som att det alltid är en tävling i att vara lite mer än alla andra, vad det än handlar om. Och som de måste vinna oavsett hur mycket andra reagerar. Och så Arvids stadigt fästa blick och monotona röst medan han utvecklar resonemang om sina orgasmer, deras senaste sextillfälle och detaljer om snabbisar. Det låter mer som om han höll en föreläsning i en hörsal än ett intimt samtal med sin partner.

Övriga personliga störningsmoment som hängt med genom hela denna säsong:
1) varför har Lina alltid tända stearinljus när det äts mat eller de sitter i ett kök, även om det är sommar, sol och fullt dagsljus??? Stearinljus tänder man när det är kväll! Eller höst! Eller båda delarna!

2) Arvids faiblesse för att, orimligt ofta, upprepa hela meningar som den andre precis sagt, som nu Ida "de har kämpat på bra" *eko* "de har verkligen kämpat på bra". Känns som något hämtat från Ledarskapskurs avsnitt 17:2, Så skapar du förtroende: upprepa hela meningar för att visa att du lyssnat på motparten.

Inför de sista avsnitten är ju prognosen - just nu - mer gynnsam för Lina och Alex än hittills. Men jag är ännu väldigt skeptisk till hennes lynnighet, det är verkligen hon som sätter agendan på ett sätt som supersnabbt kan vända rätt neråt. Det räcker med att Alex svarar "fel" eller otillräckligt på något av hennes förhör om rapsfält, humor eller mat, så är den där magin helt bortflugen igen. Det är ett skört förhållande och svårt att se att det skulle hålla på sikt, men bara möjligheten att tre av fyra par skulle kunna säga ja på beslutsdagen - det skulle väl vara något nytt rekord?
 
Jag har ofta tänkt att jag får känslan av två ganska dåliga amatörskådisar i någon b-produktion som rabblar upp repliker. Varken deras kärleksförklaringar eller diskussioner känns för mig äkta.
Precis så, där satte du ord på mina känslor runt dom.
Hela deras förhållande är som en riktigt usel film om den perfekta kärleken med prinsen och prinsessan.

Jag var tvungen att klicka mig förbi deras sexprat, det var helt förfärligt, och deras smackande pussar hela tiden.
Usch, sluta!
 
Cringe har kanske aldrig känts mer otillräckligt som ord. :o När Stina och Fredrik hade helt normala tankar och fina inlägg på temat sex och närhet, så bara spårar dessa ur helt gränslöst. Som att det alltid är en tävling i att vara lite mer än alla andra, vad det än handlar om. Och som de måste vinna oavsett hur mycket andra reagerar. Och så Arvids stadigt fästa blick och monotona röst medan han utvecklar resonemang om sina orgasmer, deras senaste sextillfälle och detaljer om snabbisar. Det låter mer som om han höll en föreläsning i en hörsal än ett intimt samtal med sin partner.
Haha, ja vem är förvånad över att Arvid minsann väljer att inte komma ibland och skryter lite om sin fysik i sann militäranda även när det kommer till sex? :D
 
Nu har jag hunnit se sista avsnittet.

Tack gode gud att Carro och Agust bröt. Det var inte hälsosamt länge för någon av dem.

Arvid och Ida- om de håller ihop och får barn så hoppas jag att de barnen aldrig får de detta avsnitt. Det var FÖR intimt sexsnack. Kändes mest snaskigt och lite åt ”vi är bäst” ( som vanligt)
Jag kanske är väldigt stelbent men jag skulle inte tycka det var ok någonstanns att min partner sov naken i samma säng som någon annan. Lika lite som jag skulle vilja ha en kompis spritt näck jämte mig. Kön i kläder tack.
Arvid i övrigt tycker jag är lite…creepy. Det är nått med det där stela leendet, nått med blicken, alla regler…. Nä Ida känns på tok för normal, levande och vettig för honom.

Stina och Fredrik- starkaste paret. De vågar verkligen prata om allt och känns inte konstgjorda. Presigelöst, enkelt och ärligt med guldkant på vardagen. Mitt favvopar.

Alex och Lina- överraskar. Fram till dagens avsnitt trodde jag att de hade noll ihop och var chanslösa. Frågan är om de sista dagarna av samhörighet räcker. Alex tror jag skulle svara ja på det som de har men Lina…tveksamt.
 
Jag har jättesvårt för Stina och Fredrik, de är för "stela" för mej, de känns som de vart gifta i 20 år. Vart är livsglädjen ? De går i fotspår som är hur gamla som helst. Det enda som inte säger att de känt varandra i 20 år redan är deras ålder och att hon kommenterar hur hon vill ha sin mat. Det är INGET kärleksfullt i hur de är mot varandra enligt mej. Bara "det här funkar och kommer funka och är bekvämt" ...

Arvid och Ida. Vissa gillar att skryta om sina sexäventyr, de här är uppenbarligen så. Jag bryr mej inte det minsta. What ever rocks their boat liksom... Ser hellre dom ändå än Fredrik och Stina.

Lina och Alex ... Jag köper ändå hur Lina fungerar, finns det ingen "gnista" tror man ju att det är "dömt" om man inte är en person som är "van att det tar tid med känslor"
För mej tex så måste det finnas nåt. Finns det inget så blir det som Carro och August - INGENTING...
Appropå de två sista .. Varför måste August få klarhet ? Det var ju precis som Carro sa. När hon försökte mötas så blev det bara pannkaka då han "ville utmana" istället för att faktiskt mötas... Och bara August "du hörde aldrig av dej" - Carro "nej jag ville väl inte det" ... Buhu cry mej a river. Stackars August kände sej dumpad... No shit !

Jag hoppas Lina och Alex fortsätter. Alex är ju helt klart upp över öronen, och om Lina nu tycker om honom why not liksom...
 
Jag har jättesvårt för Stina och Fredrik, de är för "stela" för mej, de känns som de vart gifta i 20 år. Vart är livsglädjen ? De går i fotspår som är hur gamla som helst. Det enda som inte säger att de känt varandra i 20 år redan är deras ålder och att hon kommenterar hur hon vill ha sin mat. Det är INGET kärleksfullt i hur de är mot varandra enligt mej. Bara "det här funkar och kommer funka och är bekvämt" ...

Arvid och Ida. Vissa gillar att skryta om sina sexäventyr, de här är uppenbarligen så. Jag bryr mej inte det minsta. What ever rocks their boat liksom... Ser hellre dom ändå än Fredrik och Stina.

Lina och Alex ... Jag köper ändå hur Lina fungerar, finns det ingen "gnista" tror man ju att det är "dömt" om man inte är en person som är "van att det tar tid med känslor"
För mej tex så måste det finnas nåt. Finns det inget så blir det som Carro och August - INGENTING...
Appropå de två sista .. Varför måste August få klarhet ? Det var ju precis som Carro sa. När hon försökte mötas så blev det bara pannkaka då han "ville utmana" istället för att faktiskt mötas... Och bara August "du hörde aldrig av dej" - Carro "nej jag ville väl inte det" ... Buhu cry mej a river. Stackars August kände sej dumpad... No shit !

Jag hoppas Lina och Alex fortsätter. Alex är ju helt klart upp över öronen, och om Lina nu tycker om honom why not liksom...
Jag fattar inte ens att Carro stod ut så länge som hon gjorde. En karl som inte ens fattar att man inte lämna mögliga makaroner i kylen lagom tills ens nya fru kommer in i ens hem första gången säger allt tycker jag. Jag hade vänt på klacken redan där. Att bli morsa till en vuxen man är så sjukt osexigt så det finns inte.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 342
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 899
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 238
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 291
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp