Gift vid första ögonkastet - USA

Bukefalos 30 år!

Kollar såklart 😁
Det enda paret som jag möjligtvis tror har en chans är Camille och Thomas. Madison och Allen gillar jag, men tror inte att det kommer hålla. Ike känns läskig, vet inte vad det är men många röda flaggor i beteendet. Michelle är oskön men David verkar ju inte vara en bra match heller.

Jag är på avsnitt 11.

Michelle! Gud vilken tråkig människa. Känns som hon dömde ut honom direkt hon fick veta att han bodde i en lägenhet i föräldrarnas hus. Fast hon innan fått en specifik fråga om just det skulle vara okej om en partner gör det. Hon verkar tjurig hela tiden för att hon inte fick vad hon hoppades.

Kollar såklart 😁
Det enda paret som jag möjligtvis tror har en chans är Camille och Thomas. Madison och Allen gillar jag, men tror inte att det kommer hålla. Ike känns läskig, vet inte vad det är men många röda flaggor i beteendet. Michelle är oskön men David verkar ju inte vara en bra match heller.
Såklart? :eek: Trodde det var typ lika otippat att du kollar som att jag kollar 😅.

Gillar också Madison och Allen, båda försöker. Men tror tyvärr inte heller att det kommer hålla.

Ike spårar ur typ nu kring avsnitt 10-11 där jag är. Obehaglig och tjurig.

Camille och Thomas har jag ingen uppfattning om direkt, lite tråkiga.

Såklart? :eek: Trodde det var typ lika otippat att du kollar som att jag kollar 😅.

Gillar också Madison och Allen, båda försöker. Men tror tyvärr inte heller att det kommer hålla.

Haha men det är underhållande och bra skräptv! Älskar’t 😁

Ja Ike blir obehaglig, jag undrar om nåt hänt som man inte får se eller om han lyckades dölja det tidigare. Emem måste ju väga varenda ord på våg för att han inte ska bli kränkt. Andas hon fel blir han upprörd, typ så.

Det verkar ju som att Allen kommer flippa när man sett förhandsklipp, det känns konstigt för han verkar ju vettig och jag gillar verkligen Madison också.

Håller med om Michelle 😫

Jag kollar! :D :cool:

Ser det som mitt out of character guilty pleasure typ. Jag tycker framförallt att de amerikanska experterna är hjälpsamma och bra på riktigt (även om de kanske också delvis matchar för drama och bra tv). Att de verkar se och förstå deltagarna, guida med genuin omsorg men inte dra sig för att peka ut när de gör övertramp. Tycker det är helt annorlunda än tex svenska versionen där experterna mest kör gulliga plattityder och ibland till och med uppmuntrar destruktivitet och gaslighting.

Med det sagt håller jag med om allt som skrivits. Känns som att Camille och Tomas kanske kan fortsätta funka. Jag skulle önska att Madison och Allen gjorde det men är lite ledsen för bådas skull hur svårt hon har att se bortom hans quirkyness men såg det inte komma med
att han inte alls fattar att det är dåligt att dricka o h köra, så det kan ju vara mer med honom som inte synts hittills.
.

Ike sjukt obehaglig och hon blir ju också tyvärr den pushiga arga svarta kvinna han passiv-agressivar fram. Dålig matchning helt enkelt.

Michelle. Snark. Och att hon blir förvånad när experten så småningom pekar på att hon blir väldigt fixerad vid och rädd för att han bor hemma för att hon växt upp fattig och vill ha en man med bra ekonomi. Oväntat låg självinsikt! Med det är ju sådant som gör det väldigt intressant.

Jag älskar att se hur folk framställer sig, hur de bedöms av experterna och sedan hur as-knas det blir i relationerna och hur/om folk klarar att komma ur sina egna hangups och konsekvenserna det har i relationer eller inte.

Karla (Carla?) glömde jag. Tycker hon visar tendenser på att kunna vara skitjobbig. Upprördheten över att han lite klumpigt sa att han glömde bort henne en stund. När de visade hur han städade efter de haft folk där och hon inte verkade hjälpa till? Hon har ingenstans att bo ens men gnällde på hur han bodde osv. Han verkar vilja se hur hon bidrar mer genom handlingar men hon ville inte lyssna alls på det.

Karla (Carla?) glömde jag. Tycker hon visar tendenser på att kunna vara skitjobbig. Upprördheten över att han lite klumpigt sa att han glömde bort henne en stund. När de visade hur han städade efter de haft folk där och hon inte verkade hjälpa till? Hon har ingenstans att bo ens men gnällde på hur han bodde osv. Han verkar vilja se hur hon bidrar mer genom handlingar men hon ville inte lyssna alls på det.
Ja hon är ju intressant! Men ändå ärlig med att hon alltid haft som strategi att bli kall och att hon ser att det inte är bra för henne eller relationen och att hon ser att där finns utrymme att utvecklas. Oklart bara om hon vill jobba och utveckla sin business på riktigt eller om hon egentligen vill flumma runt och tror att/framställer sig som om hon vill styra upp sig yrkesmässigt för relationens skull.

Jag får en känsla av att hon är alldeles för upptagen med att synas i tv, mindre intresserad av att verkligen lära känna sin man och visa vem hon är under ytan. Eller så har hon bara svårt att släppa in.. Jag tycker hon känns ganska oempatisk.

Ja hon är ju intressant! Men ändå ärlig med att hon alltid haft som strategi att bli kall och att hon ser att det inte är bra för henne eller relationen och att hon ser att där finns utrymme att utvecklas. Oklart bara om hon vill jobba och utveckla sin business på riktigt eller om hon egentligen vill flumma runt och tror att/framställer sig som om hon vill styra upp sig yrkesmässigt för relationens skull.
Eller att synligheten i tv kan ge företaget en skjuts?

Eller att synligheten i tv kan ge företaget en skjuts?
Troligt! Gillade henne precis i början men nä, tveksam nu.

Var ett par med i svenska versionen som verkligen försökte (kanske lyckades?) göra business av sin medverkan. De bor nära mig nu och det är så uppenbart på deras instagram som ibland stämmer dåligt med verkligheten, och i alla fall tjejen verkar inte så kul IRL heller så jag stör mig på hennes supergulliga sätt utåt.

Jag tittar men är sämst på namn.
Överlag så tycker jag att dom enda vettiga är Allen och Thomas (?).
Jag är också sämst på namn, bad ai om hjälp:
  • Karla och Juan
  • Camille och Thomas
  • Michelle och David
  • Madison och Allen
  • Emem och Ikechi
(tyvärr fick jag då även en spoiler om en stor grej som kommer hända)

Jag älskar att se hur folk framställer sig, hur de bedöms av experterna och sedan hur as-knas det blir i relationerna och hur/om folk klarar att komma ur sina egna hangups och konsekvenserna det har i relationer eller inte.
Det där får mig att minnas ett par i First Dates Aus, där killen ville ha en tjej som visste vad hon ville å hade en framtidsplan å så. .. efter dejten ville han inte det längre 🙈

Han fick inte ha smör på steken om jag minns rätt 🥲

Kanske måste joina tittandet, behöver nått nytt att ha på andra skärmen när jag gamear..🤔

Undrar verkligen vad Ikes grej är. Han är så förbannat omöjlig.

Undrar verkligen vad Ikes grej är. Han är så förbannat omöjlig.
Han säger (och tror) att han vill ha en stark kvinna (för det passar hans bild av sig själv), men vill inte det egentligen för hon är stark nog att se hans brister (som han inte står ut med syns och finns) och lägga ansvaret för dem på honom. Därför blir hon galen och aggressiv i hans ögon för hon förstör hans självbild (och hur han ser ut i tv)?

Han säger (och tror) att han vill ha en stark kvinna (för det passar hans bild av sig själv), men vill inte det egentligen för hon är stark nog att se hans brister (som han inte står ut med syns och finns) och lägga ansvaret för dem på honom. Därför blir hon galen och aggressiv i hans ögon för hon förstör hans självbild (och hur han ser ut i tv)?
Em sa ju nåt om att det blivit problem efter att män sett hennes hem. Jag tyckte det var tramsigt men jag tror det är en del i vad som hänt med Ike. Hon är vacker och framgångsrik och han blir nojig att hon inte ska vilja vara med en sån som han.

Nu blev jag just irriterad på experten, den yngre av kvinnorna (som är den expert jag tycker sämst om). Hon tyckte Em blev skarp och undrade om hon var så mot Ike. Jag tyckte inte alls hon blev skarp.

Liknande trådar

• GVFÖ XL
  • Vilket ansvar ligger på föräldrar
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • Överreaktion? -samtalskontakt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 33
  • Barmarksdrag/canicross