Bukefalos 28 år!

Giftiga växter för häst i trädgården ....

Krans

Trådstartare
Har jag försökt söka efter med dåligt resultat. Dock vet jag att liguster, digitalis, idegran och stormhatt är giftigt. Men vad mer då ? Hur är det med alla vårens lökväxter t.ex ? Det är lättare att hitta förteckningar över vilda giftiga växter men om man har sin häst hemma denna tid på året så kan trädgården med sin gräsmatta vara en lockande plats , trots bra stängsel
 
Har jag försökt söka efter med dåligt resultat. Dock vet jag att liguster, digitalis, idegran och stormhatt är giftigt. Men vad mer då ? Hur är det med alla vårens lökväxter t.ex ? Det är lättare att hitta förteckningar över vilda giftiga växter men om man har sin häst hemma denna tid på året så kan trädgården med sin gräsmatta vara en lockande plats , trots bra stängsel
Du hittar inget här:
http://www.sva.se/djurhalsa/fodersakerhet/giftiga-vaxter-a-o-fodersakerhet
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 610
Senast: cewe
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 189
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni stress? Klarar ni av stress? Jag märker att jag inte längre kan hantera stress. Det går överstyr. Blir arg, pulsen går...
Svar
16
· Visningar
1 449
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Har min häst ute på foder,han åkte dit i början på Juni och var tunn då efter att ha varit på utbildning Mars och April där han i...
2
Svar
21
· Visningar
3 781
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp