Globus Sadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaAndersen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 596
Sv: Globus Sadlar!

Globus Clic är enligt mig mycket skön att rida i, vissa människor som jag pratat med upplever att knästöden är förstora - men det beror nog mycket på hur man är byggd och vad man gillar.
Mitt problem med sadeln är att knästöden hamnar för långt fram för mig, och därav har jag sålt vidare mitt exemplar av sadeln.

I övrigt har jag bara positivt att säga om sadeln, den har en helt ok kvalité för det priset.

Vill du ha bilder så får du PM:a.

Skitkvalite med sneda bommar och stoppningar i många sadlar.
Skulle ALDRIG lägga pengar på en Globus.
Bara skräp!

De sadlar som är raka är väldigt bra! Men man måste hålla koll på vilken sadel man tar hem.

Skitkvalite med sneda bommar och stoppningar i många sadlar.
Skulle ALDRIG lägga pengar på en Globus.
Bara skräp!

Det där är väll ändå att överdriva lite?
Visst, det finns exemplar som är sneda, men självklart finns det ju även sneda sadlar inom andra märken. Att Globus skulle vara skräp kan jag då inte hålla med om.

Jag har en Globus Esperanza till min häst. Tycker det är en helt ok sadel. Inte sned i bommen alls (självklart skulle jag itne använda den då) och den ligger bra på hästen.

Den är brun och har tappat lite färg över stigläderfästena men bruna sadlar tappar lätt lite färg och tycker den är väldigt bra med tanke på priset.

Min sadelutprovare, som säljer många andra märken, sa att det största problemet med Globussadlarna var det billiga priset och att folk väljer bort bra sadlar för att man vill ha något "finare".

Jag har en Globus Clic dressyr. Jag är mycket nöjd med sadeln! Det enda jag kan anmärka på är att knästöden är i största laget för mina taxben, men det funkar bra ändå.

Dock ska det ju vara vanligt med måndagsexemplar hos Globus, så jag kollade min sadel supernoga, och den är helt rak i bommen och jämn och fin i stoppningen. Lädret är också helt okej.

Ingen vidare bild men:
13062927.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 454
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 207
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 414
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka