Glossybox!

Sv: Glossybox!

Fick bombshell eyelinern från min granne som prenumererar, lade på den som jag brukar, efter ett par timmar var den utsmetad över halva nyllet. Ska aldrig mer testa en ny eyeliner under en arbetsdag utan speglar, undra hur länge jag gick runt med det gotiska utseendet som det frambringade. :arghh:

Jag har fått den eylinern av en vän som har boxen, hon hade redan en - och jag har såna där besvärliga ögon som rinner hela tiden, plus att jag använder tårsubstitut ganska ofta just eftersom jag har rinniga ögon. Eyeliner är bedrövligt på mig, det sitter liksom inte kvar i all fukt, men den här bombshell satt som smäck. Det är som att rita med superduperfast whitboardpenna liksom.
Har du någon annan produkt på ögonlocket innan du lägger linern? Är det en 'fet' miljö så kanske det inte är så konstigt om den smetade?

Har du någon annan produkt på ögonlocket innan du lägger linern? Är det en 'fet' miljö så kanske det inte är så konstigt om den smetade?

Har inte haft problem med så hyperkladdande eyeliners förut men jag kanske slarvade med morgonrutinen och inte torkade ögonen ordentligt. Jag får göra ett nytt försök helt enkelt :)

*kl

Har nu använd ID-schampot de senaste tvättarna men mitt hår blir inte rent. Jätteobehaglig känsla i hårbotten :( Så det passar inte min hårtyp, helt klart.

Nu vet jag inget om ID-schampoot, men jag har ibland köpt bodyshops rainforest-schampoo som saknar sulfater och parabener och jag fick av dem känslan av att håret inte blev rent. När jag gnällde lite om det i bodyshop-butiken förklarades det för mig att schampoot saknar alltså de ingredienser som löser upp visst fett i hårbotten (fett som vi inte ska tvätta bort, egentligen), men att det tvättar med tvålämnen bort smuts i håret. Det ska vara en vanesak alltså, håret är rent, men på annorlunda sätt. Det kanske är så med ID-schampoot också?

Håret typ hänger och så kliar hårbotten. Allt schampo passar ju inte allt hår. Jag har gnussat ordentligt osv (körde no poo förut så jag har lärt mig att gnussa :D ). Men det var ju en ganska liten flaska så den är slut nu.

Så som jag förstått det så kan inte schampon av den typen som rainforest schampot är tvätta bort icke-vattelösliga silikoner eftersom schampot inte innehåller sulfater - som är det som löser upp silikonerna. Har man alltså haft i schampo/balsam/hårprodukter som innehåller silikoner i håret så krävs det ett schampo med sulfater i för att kunna tvätta bort silikonerna. I annat fall så blir silikonerna kvar i håret och gör håret tungt, flottigt och att det känns skitigt.

Om det är så med ID-schampot vet jag dock inte :)

Jag har funderat på att börja prenumerera på den, men kan inte bestämma mig. Vad tycker ni? Är den värd priset och hur är prylarna man får med? :)

Jag tycker absolut det är värt det! Värdet på sakerna man får är oftast väl över 139 kr. Men sen ska man ha lite tur med vad som kommer också. Det går lite i perioder, ibland får man mkt grejer till håret eller mkt smink till exempel.
Nu på senare tid har man fått nagellack i var och varannan box.
Bara överraskningen är ju värd nästan hela summan tycker jag själv :)

Har hämtat senaste boxen idag. Denna gång blev jag besviken, fanns inget i boxen jag egentligen vill ha. Detta var min fjärde box och alla andra gånger har jag gillat den skarpt,

denna gången fick jag;
Weleda shampoo, Ett Silvrigt puder, nail balsam, läppbalsam, Lóccitane dusch olja.

Weleda shampoo och duscholjan var lite små tycker jag..,de var mindre än reseförpackningar.
och läppbalsamet luktade illa...

Ja ja.. ibland blir det inte så lyckat..

Fick samma saker som dig. Blev riktigt missnöjd faktiskt! Allt var ju jätte-pytte-smått, och inget särskilt kul eller användbart... :meh:

Sååå trött på alla dessa läppbalsam och naglack.

Jag var dock väldigt nöjd med augustiboxen, vill jag flika in, för att inte framstå som alltför gnällig ;)

Senast ändrad:

Väntar på min box, jag.

Samma här. Min är inte ens skickad än, och det känns lite drygt att åter få vänta så länge, särskilt när de skrev på sin facebooksida att alla boxar skulle vara upphämtade från dem i onsdags. Blev min kvar på en hylla nånstans - igen?

Jag gillar att få boxarna och de behöver inte vara fantastiska varje gång för det är ändå kul att testa nya grejer, men jag börjar tröttna på att undra om jag över huvud taget kommer få dem. Överväger att lägga ner.

Fick också samma saker som dig. Tycker också att det var väldigt ynkliga förpackningar denna gång, schampot tar ju slut på en schamponering typ. Det får sambon ta som har mindre hår.
Denna box kändes sjukt ovärd. I de andra boxarna har jag iaf fått något som gjort att det kännts värt det men den här sög.

KL

Riktigt tråkig box denna månaden, tror jag ska ta en box till o sedan min gratisbox, men vettefan om det blir mer sen. Visst, det är bara 139 spänn i månaden, men på ett år så.. & om jag tittar på hur mkt (lite) jag använder av det jag fått så känns det inte värt :cautious:

Jag har funderat på att börja prenumerera på den, men kan inte bestämma mig. Vad tycker ni? Är den värd priset och hur är prylarna man får med? :)

Jag har precis beställt en prenumeration. Med tanke på att det är enkelt att säga upp boxen så länge som man gör det innan betalningen dras och att det inte är något rån så tänkte jag testa ett par månader. Mest som en kul grej, jag räknar med att ge bort det jag inte vill ha själv och så är det kul att få paket typ :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare under åren testat normal-formade foamkuddar (Te**ur) men upplevt att de blir osköna och lite ”fel” form. Nu ser jag...
Svar
10
· Visningar
614
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 974
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 321
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka