Bukefalos 28 år!

Gnälligt värre!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Ja jag känner mig som världens gnällspik! I söndagskväll fick dottern magsjuka igen det är bara 3½ vecka sedan sist och jag hoppas verkligen att jag inte får denna gång också för sist blossade min IBS upp och jag kunde inte äta på fast föda på nästan två veckor. Till råga på allt har jag fått någon influensa light också nu med hosta, muskelvärk och skallebank.

Jag trodde knappt det var möjligt att få om magsjuka så nära inpå, men alltid lär man sig något nytt. Dessutom får jag smärre ångest för jag inte är på jobbet. Det är kaos där och inga vikarier finns typ att tillgå, men det är säkert därför jag blivit sjuk också eftersom jag stressat värre än vanligt sen efter nyår.

Gaaah så vad gör man för få bättre immunförsvar? Ge mig alla era tips!!! Jag motionerar vanligen regelbundet med ungefär en timmes medelsnabb/snabb promenad. Försöker äta nyttigt! Har bestämt för överge helfabrikat helt och hållet nu!
 
Om man stressar mycket och länge så får man lätt brister på magnesium, zink och b-vitaminer. Just zink är både bakteriedödande och virus hämmade och det finns studier på att barn som går på tex förskola och fått tillskott av just zink är friskare än dom utan. Sen är det ju viktigt att man kollar så det är rätt sorts tillskott man äter så man faktiskt tar upp det man köpt.
Återhämtning och att inte stressa är ju bäst för immunförsvaret men tyvärr inte alltid så lätt att lösa i praktiken.
Echinacea höjer imunförsvaret och finns i flera produkter om man inte vill göra eget te på den rena örten.
Hoppas ni mår bättre snart!
 
Tack för tipsen! Jag får i alla fall slappa både idag och imorgon. Får försöka bli avstressad eller nåt!
 
Om du äter några mediciner så kan vissa mediciner påverka både immunförsvar och sköldkörteln. Kan vara värt att kika på om det är så.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 072
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 101
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp