Godaste mashen?

warg

Trådstartare
Jag har en häst som är misstänksam mot alla sorts pulver. Han hat slutat äta betfor eftersom det hänt att matte försökt lägga gift i den. Har även provat att blanda I andra smakligt grejer, men han har stenkoll. Nu funderar jag på att försöka hitta någon riktigt god mash. Näringsinnehåll kvittar bara det är gott. Jag är inte rädd för varken socker eller annan energi. Vad är den allra godaste mashen som finns?
 
Våra får Granngårdens betfiber mash. Den är tydligen jätte god, har ett kräset sto i stallet som ratat det mesta genom livet men just denna äter hon glatt fortfarande efter flera år 😅
 
Jag har en häst som är misstänksam mot alla sorts pulver. Han hat slutat äta betfor eftersom det hänt att matte försökt lägga gift i den. Har även provat att blanda I andra smakligt grejer, men han har stenkoll. Nu funderar jag på att försöka hitta någon riktigt god mash. Näringsinnehåll kvittar bara det är gott. Jag är inte rädd för varken socker eller annan energi. Vad är den allra godaste mashen som finns?
Mina älskar Pavo och Krafft mash.
Hippolyt och betfiber mash från GG är inte alls lika poppis hos mina.
 
Jag tänker att jag ska testa den mest onyttiga mashen, den måste ju vara godast :D Men hästar kanske inte funkar så!
Haha, jag har inte helt koll på vilken som är den onyttigaste men tänker att den som smakar bäst döljer mest av det man vill blanda ner i mashen 😄
 
Haha, jag har inte helt koll på vilken som är den onyttigaste men tänker att den som smakar bäst döljer mest av det man vill blanda ner i mashen 😄
Ja precis så! Så rejält med GOOOOOD smak är det viktigaste! Näring får han i sig på andra sätt
 
Tror våra gillat pavo och hippolyts irish mash mest. Krafft funkar också. Men granngårdens är nog den som nån inte varit helförtjus i, men alla går ner 👍🏻
 
Ja precis så! Så rejält med GOOOOOD smak är det viktigaste! Näring får han i sig på andra sätt
Förr kunde man köpa en jätteliten säck Pavo slobber mash men man fick specialbeställa det. Borde finnas småsäckar/småpåsar så man kan prova sig fram utan att i princip bli ruinerad 😅
 
Förr kunde man köpa en jätteliten säck Pavo slobber mash men man fick specialbeställa det. Borde finnas småsäckar/småpåsar så man kan prova sig fram utan att i princip bli ruinerad 😅
Ja, det vore verkligen optimalt! Det är Stora hestedagen i Roskilde om en dryg vecka, jag får väl se om jag kan få några smakprover där.
 
Får mig osökt att tänka på när jag skulle lura i min häst butta :rofl:

Fick riva morötter och äpplen ihop med vanligt socker och i med butan. Krama ihop det till små bollar och mata henne utanför boxen genom den lilla foderluckan.

Hon åt det inte om man gav henne i krubban, stod inne i boxen bara med denna blandning och när hon stack ut nosen genom foderluckan :rofl:
 
Får mig osökt att tänka på när jag skulle lura i min häst butta :rofl:

Fick riva morötter och äpplen ihop med vanligt socker och i med butan. Krama ihop det till små bollar och mata henne utanför boxen genom den lilla foderluckan.

Hon åt det inte om man gav henne i krubban, stod inne i boxen bara med denna blandning och när hon stack ut nosen genom foderluckan :rofl:
Såklart, det som kommer genom snacksluckan måste ju vara bra grejer - det är ju inte vanlig, tråkig mat utan speciellt. Så speciellt att man inte ens känner efter vad det smakar
 
Får mig osökt att tänka på när jag skulle lura i min häst butta :rofl:

Fick riva morötter och äpplen ihop med vanligt socker och i med butan. Krama ihop det till små bollar och mata henne utanför boxen genom den lilla foderluckan.

Hon åt det inte om man gav henne i krubban, stod inne i boxen bara med denna blandning och när hon stack ut nosen genom foderluckan :rofl:
Jag förstår varför, har råkat få buttablandat foder i ansiktet en gång efter att en häst visat sitt missnöje med maten och det smakar som krossad treo på ett ungefär :wtf:

Skulle också prova med något från St:Hippolyt det verkar gott enligt mina kräsna djur.
 
Av de som fanns på den närmsta foderbutiken såg Krafft Sensitive mash ut att innehålla mest godsaker. Det visade sig vara helt rätt, jag har nog aldrig sett en så välslickad krubba!
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 605
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 895
Senast: jemeni
·
Mat Jag är på jakt efter en god måltidsersättning, helst något i pulverform som man blandar själv och gärna billigt (men viktigast är att...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp