Bukefalos 28 år!

göra hål i petflaskor

P

pika

Tänkte fylla en petflaska med morötter till hästen,så han har något att göra. Ni som gjort det,hur får ni hål i dom? Använder ni dom mjuka flaskorna ?
 
Sv: göra hål i petflaskor

Jag har inte gjort någon själv, men om jag skulle det, skulle jag ta en hård PET-flaska. Har fått för mig att de andra är för lätta att ha sönder. För att få hål, ta en vass kniv och stick in. Antingen skär du runt med den (det blir ju inte symetrisk runt direkt) eller också sticker du in en sax och klipper.

Lycka till!

Malin
 
Sv: göra hål i petflaskor

låter farligt tycker jag.. blir ju rätt vassa kanter om den går sönder... Min häst hade lätt tagit sig en stor tugga iaf..
 
Sv: göra hål i petflaskor

Ååå, jag vet ett bra sätt som jag gjort... Elda med en tändare där du vill ha hålet, då blir det ett runt hål med mjuka kanter. Jag gjorde sådana leksaker till min hingst med hel havre. Jag fick ha ett ganska stort hål i början, men vartefter han blev skickligare så använde jag flaskor med mindre och mindre hål. Verkligen en jätte bra leksak när det är tråkigt i boxen/Lisis
 
Sv: göra hål i petflaskor

Gjorde en liknande grej till min häst förra vinterna. Men jag tog bara en hård PET-flaska, proppde i morötter och knöt upp den i gallret med ett snöre runt flasköppningen. Tyvärr så var den inte så bra som jag hoppats på. Tog ca 5 minuter innan han hade fattat att han skulle vända upp och ner på flaskan och skaka ut morötterna...:D sen var den inte kul längre. Men kan ju dock tillägga att min häst är en riktig pysselpålle, han öppnar blåknutar på rep mm...:angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
608
Senast: Hellhound
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 163
Senast: Badger
·
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: aglaonema
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp