"Göm henne bakom ett träd" #genusfail

Jag vet :(

Men jag är nyanställd som spinndoktor på hovet och vi måste bli bättre på sociala medier. Min främsta uppgift är att dra klick på vår egen web. Bästa idén där var när jag la ut bilder av prins Daniel i stringkallingar men då gick trafiken märkligt nog ner.

Jag jobbar just på storyn om att Camilla Henemark i själva verket bara var barista åt kungen. Inte många vet att han var lattepionjär, med kontintentala kaffevanor som i sin tur har sitt ursprung i hustruns hemland Brasilien.

Den är dock lite svårjobbad. Dels för att kungen bara inte kan komma ihåg utländska ord, han säger kaffeflicka hela tiden. Dels för att det är lurigt med Silvias ursprung, för så fort det kommer på tal kommer nån jävla murvel ilande med påståenden om att Silvias pappa var den förste sverigedemokraten. :mad:

Har ni hört låten "Marry that girl"som spelas hela tiden på P3 nu?;
"
Saturday morning jumped out of bed
And put on my best suit
Got in my car and raced like a jet
All the way to you
Knocked on your door with heart in my hand
To ask you a question
'Cause I know that you're an old-fashioned man, yeah
Can I have your daughter for the rest of my life?
Say yes, say yes 'cause I need to know

You say I'll never get your blessing 'til the day I die
Tough luck, my friend, but the answer is 'No'
Why you gotta be so rude?
Don't you know I'm human too?
Why you gotta be so rude?
I'm gonna marry her anyway
Marry that girl
Marry her anyway
Marry that girl"

Really? 2014?

Hatar också den där jäkla låten! Får ett litet adrenalinpåslag varenda gång den går på radio.
Ungefär som med "All about that bass", fast av helt andra skäl.

Åh ja, den blir jag helt aggressiv av :yuck: antar att det skulle vara helt jävla omöjligt :grin: att göra en låt på temat "du är bra som du är" utan att 1. hänvisa till vad killar vill ha (eller antas vilja ha) och 2. att shame-a andra kvinnor

Jamen eller hur! Du är fin som du är, du är visserligen tjock men du är tjock på RÄTT sätt! :up:
Män är ju inga hundar, de vill inte ha tjejer som är smala som ben! :up:
Hon kan skaka rumpan PRECIS SOM DET ÄR MENINGEN ATT DU SKA GÖRA FÖR DU ÄR KVINNA! :up:

Unt so weiter.

Vad som stör mig mest är den i vissa kretsar hyllas som nåt slags feministiskt under. Njet säger jag.

Det mesta skrocket härrör ju från patriarkala och religiösa dumheter.
Det tror jag faktiskt inte, vidskepelse ja, patriarkat nej. Skrock är ett sätt att förklara det oförklarliga, som ex föddes ett missbildat föl på min mormormors gård och hon var övertygad om att det dräktiga stoet hade sett en död tjur som styckades och att fölet blivit missbildat pga det. Hela bondepraktikan är vidskepelse som bygger på att få mat på bordet och vad har patriarkatet med om att den som sjunger/visslar på morgonen gråter innan kvällen? Eller att det betyder otur att tända tre på en tändsticka?

Jamen eller hur! Du är fin som du är, du är visserligen tjock men du är tjock på RÄTT sätt! :up:
Män är ju inga hundar, de vill inte ha tjejer som är smala som ben! :up:
Hon kan skaka rumpan PRECIS SOM DET ÄR MENINGEN ATT DU SKA GÖRA FÖR DU ÄR KVINNA! :up:

Unt so weiter.

Vad som stör mig mest är den i vissa kretsar hyllas som nåt slags feministiskt under. Njet säger jag.

Men denna låt, den får inte spelas på radio i UK, för den pratar om MENS!!! :eek:

"Sheezus"

Been here before, so I’m prepared
Not gonna lie though, I’m kinda scared
Lace up my gloves, I’m going in
Don’t let my kids watch me when I get in the ring

I’ll take the hits, roll with the punches
I’ll get back up, it’s not as if I’ve never done this
But then again, the game is changing
Can’t just come back, jump on the mic, and do the same thing

There goes the bell, I know that sound
I guess it’s time for me to go another round
Now wish me luck, I’m gonna need it
I’ll see you on the other side, if I’m still breathing

Ri-Ri isn’t scared of Katy Perry’s roaring
Queen B’s going back to the drawing
Lorde smells blood, yeah, she’s about to slay you
Kid ain’t one to fuck with when she’s only on her debut

We’re all watching Gaga, L-O-L-O, haha
Dying for the art, so really she’s a martyr
The second best will never cut it for the divas
Give me that crown, bitch, I wanna be Sheezus

I’m ready for all the comparisons
I think it’s dumb and it’s embarrassing
I’m switching off, no longer listening
I’ve had enough of persecution and conditioning

Maybe it’s instinct, we’re only animal
Maybe it’s healthy, maybe it’s rational
It makes me angry, I’m serious
But then again, I’m just about to get my period

Periods, we all get periods
Every month, that’s what the theory is
It’s human nature, another cycle
Be nice to me, I’ll make you one of my disciples

Ri-Ri isn’t scared of Katy Perry’s roaring
Queen B’s going back to the drawing
Lorde smells blood, yeah, she’s about to slay you
Kid ain’t one to fuck with when she’s only on her debut

We’re all watching Gaga, L-O-L-O, haha
Dying for the art, so really she’s a martyr
The second best will never cut it for the divas
Give me that crown, bitch, I wanna be Sheezus

I am born again, now run along and tell
All of your friends to come and join us
Give yourselves to me, I am your leader
Let me be Sheezus
Let me be Sheezus

I am born again, now run along and tell
All of your friends to come and join us
Give yourselves to me, I am your leader
Let me be Sheezus

Det tror jag faktiskt inte, vidskepelse ja, patriarkat nej.

Fast då vi levt i ett patriarkat i några tusen år vore det snarare konstigt om det INTE genomsyrade även vidskepelsen. Så här står det tex om talet 13 på en sida om folktro:

"Dock är det mest troliga att "rädslan" för 13-talet började med patriarkatets seger över kvinnokulturen som rådd i de 50.000 åren innan. 13 är kvinnornas tal och månens tal. Det förekommer vartenda år exakt 13 fullmåner, på samma sätt som det därför hos kvinnor förekommer 13 menstruationer. Fullmåner och menstruationer har naturligtvis uppmärksammats och hedrats som fruktbarhetens förutsättning i tusentala år. 13 var kvinnotalet och fruktbarhetstalet nummer ett! Människans och jordens fruktbarhet var förutsättningen för släktets fortlevnad i en utsatt miljö. Fruktbarheten har vördats, inte krigssegrar och krigshjältar. Det andra kvinnotalet är 9 - nio månaders graviditet för ett fullgånget, levnadskraftigt barn."

Jag vet :(

Men jag är nyanställd som spinndoktor på hovet och vi måste bli bättre på sociala medier. Min främsta uppgift är att dra klick på vår egen web. Bästa idén där var när jag la ut bilder av prins Daniel i stringkallingar men då gick trafiken märkligt nog ner.

Jag jobbar just på storyn om att Camilla Henemark i själva verket bara var barista åt kungen. Inte många vet att han var lattepionjär, med kontintentala kaffevanor som i sin tur har sitt ursprung i hustruns hemland Brasilien.

Den är dock lite svårjobbad. Dels för att kungen bara inte kan komma ihåg utländska ord, han säger kaffeflicka hela tiden. Dels för att det är lurigt med Silvias ursprung, för så fort det kommer på tal kommer nån jävla murvel ilande med påståenden om att Silvias pappa var den förste sverigedemokraten. :mad:

Jaha ja. Nu blev det helt plötsligt klart varför du från första början började ventilera frågan. Du försökte naturligvis bädda för den här nyheten: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19741683.ab.

Har du förresten någon insyn i vem som kommer att föra Carl-Philip till altaret?

Undran från en som är lyckligt förskonad från bröllop. Om bruden förs till altaret av sin far - hur kommer brudgummen dit? Strövar han dit på egen hand? Står han där redan när gästerna sätter sig?

Undran från en som är lyckligt förskonad från bröllop. Om bruden förs till altaret av sin far - hur kommer brudgummen dit? Strövar han dit på egen hand? Står han där redan när gästerna sätter sig?

I alla amerikanska filmer (bästa referensen, helt klart!) står väl typ hela följet, med sjutton tärnor, en hederstärna (?), massa best-mans och så brudgummen och väntar framme vid altaret tillsammans med prästen tror jag?

När min lillebror gifte sig fick de någon idé kring det där med överlämning, och det var ett helt litet följe av brudpar och föräldrar som traskade fram i kyrkan. Det var nog tur att de hade mamma och pappa i handen, för så nervösa som de var hade de inte hittat fram annars...

Men du menar väl ändå inte att kvinnan skulle haft någon form av relation med en man INNAN sitt bröllop :eek: det verkar orimligt!

(Ocv om det är två kvinnor som gifter sig? Lämnar bådas pappor över dem? Och vem tar ansvaret egentligen? Eller hur fungerar det :confused: :eek: :D)

Äsch, nu är du ju bara löjlig! Jag har hört att den ena kvinnan i ett samkönat par alltid är lite "butchigare", lite manhaftig. Det räcker såklart att den väna, feminina kvinnan blir överlämnad! :cool:

Jaha ja. Nu blev det helt plötsligt klart varför du från första början började ventilera frågan. Du försökte naturligvis bädda för den här nyheten: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19741683.ab.

Har du förresten någon insyn i vem som kommer att föra Carl-Philip till altaret?

Sylvia kanske?
Eller är det kanske till och med självaste @mandalaki som har äran att göra det (som någon form av "välkommen till jobbet"-ceremoni)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 150
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
25 920
Senast: Jahaja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka