Göteborg Horse Show 2012 Shopping!

Bukefalos 30 år!

Sv: Göteborg Horse Show 2012 Shopping!

Jag har tyvärr allt jag behöver till kusarna...

Men vem har sagt att man bara får handla nödvändiga saker? :D
Jag sparar för fullt för att kunna "slösa"!

Jag vill gärna ha...

-Snygga tröjor
-Orange schabrak matchande Mias benlindor.
-Lite islandshästföreningen-props, de brukar ha nå snygg broderad mössa, täcke m.m.
-Ett rikligt blingat pullarträns el. Remont.
-Ulltäcke med hals, letar varje år men det finns aldrig.
-Snyggt fleecetäcke för korta hästben i blå/rött/vitt

Kan nog komma på mer, men tiden rinner iväg...

Nyss hemkommen från årets mässbesök! Högst missnöjd för min egen skull(mässan var bra iår!,)

Jag gjorde slut på min avsatta summa pengar på en EricLeTixerant sadelgjord, ett par Sonnenreiter New thermo rider ridbyxor och några oljor/hudcremer från Icelandic herbs. Astråkigt!!! Med tanke på de höga priserna på gjorden o byxorna så uttarmades kontantbunten i ett nafs och så fick jag pruta mig till en fölgrimma för restrerande slantar(skall hämta ett föl nästa helg!!!).

Alltså har jag inte köpt något från min lista! Jag vill tillbaka imorn men får väl acceptera att det räcker med dom pengarna!

Broderar namnet på häst och ryttare görs direkt. Tar bara några minuter. Gäller flera schabrak och täcken.

Symaskinerna står redo!

några minuter vill jag inte hålla med om, man brukar lämna in dem och sedan kommer man tillbaka 2-3 timmar senare och hämtar det :D

Knapplån

Jag hoppas på ett nytt sidepull, gärna svart, ny westernsadelgjord, cowboy magic samt maskkontroll :)

---
Jahapp, då har man handlat lite småskojsigt! Är nu en hjälm, ett par sporremmar, en grön tävlingstopp och ett schabrak rikare, och sådär 1200 kr fattigare ;)

Funderat på brodering, men.. tja, blir nog inte så.

*kl*

För mig blev det två regntäcken, ett bett och ett par tyglar, sedan var min lilla budget slut. Är ändå väldigt nöjd och rätt stolt över att inte ha slösat pengar på onödiga prylar jag redan har för många av :D

Får vänta till söndag.......

Några grejor jag letar efter är väl lite retro - men ibland har man tur...

Söker ridbyxor i nappa/skinn och en större modell av läderväska med en massa praktiska fack (fanns för några år sedan - får se om säljaren är på plats).

Köpte en storskjorta i kraftig flanell för 4-5 år sedan med knäppbara sprund i sidorna - skulle vilja ha en ny.

F ö är det "vanliga" saker:
Et par småborstar för ansikte och karleder
Lädervårdsklet
"Hästsalva"
"Gumminabbsgrej" (istället för ryktsten)
"Lång tygel" av den ngt kortare varianten
Ridhandskar och arbetshandskar

Får väl se vad man kommer hem med.... Kanske man vinner den där hästen. Fast jag vill nog hellre ha transporten :laugh:

KL

Jag shoppade en del idag, sparar mig dock då jag ska gå även fredag, lördag och söndag:angel:.

Dagens köp blev iaf:
Ett klarrött BR-shabrak med grå kant ( hoppmodell), dessutom broderat med pållens namn i samma grå som kanten.
Gråa benlindor som matchar kant och brodyr på schabraket.
Rött bling- pannband ( fake;)

Inför morgon dagen har jag siktat in mig på antingen ett sprenger dynamic rs med fasta ringar eller ett par BoT stallbandage. Lutar för närvarande åt bettet...

Var på mässan idag och då blev det:

2 par ridbyxor, Kingsland -ett par vita och ett par marinblå
1 tävlingströja, Kingsland
1 tröja, Kingsland
3 par strumpor
1 väst, Kingsland. vändbar -rosa på ena sidan och svart på andra
1 hjälm, Lamicell Master.

Ska ner på lördag igen och se küren, och då blir det ju en sväng till på mässan. Då kan det bli något schabrak och ev en ny grimma kanske.

Kl

Hoppar in här jag med!
Tycker mässan va bra i år! Mycket reor, även om mycket ändå är över min budget ;)
Blev ett par hemskodda kingsland ridbyxor, fyndade ett par vita hemskodda, kingsland strumpor och kingsland schabrak, 5 grimmskaft, en kanon jacka för under hundringen, en påse bed barnborstar till sonen och såklart lotter :)
Första året jag unnar mig själv lite, kanske beror på att hästen är utlånad eftersom jag fått en bebis...
Ångrar att jag inte köpte ett par röda Ridbyxor med!

Nåt jag saknar är ridkläder o övrigt till pojkar!
Tycker allt är rosa eller lila o helst med hello Kitty eller nåt annat gullig på :(

Broderar namnet på häst och ryttare görs direkt. Tar bara några minuter. Gäller flera schabrak och täcken.

Symaskinerna står redo!

alla dom åren jag har vart där har de haft så mycket att göra att de inte hinner lämna ut det samma dag :(

Komigen in med bilder! ;)
Jag har uppdaterat min lista över saker jag ska leta efter. En stor del av lönen går dessvärre till vet.räkningar denna månaden så med en tight budget hoppas jag på många fynd! :)

Jag behöver ju egentligen ingenting specifikt, dessutom är jag rätt fattig efter denna månads vet. räkning!
Men om jag hittar några bra fynd så slår jag kanske till ändå ;) det enda planerade inköpet är nog en graverad skylt till sadeln.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka