I

Isidor

Hej skulle bara vilja veta om ni har någon aning om hur mycket näring gräset innehåller nu. Har nämligen fått större hagar i stallet så nu har dom massa gräs att äta . Om man vågar ha dom där hela dagarna. Innan hade dom inget gräs att äta. :bump:
 
Proteinvärdet sjunker snabbt efter midsommar, höst och minusgrader tar bort rejält med protein men mj kan säkert finnas kvar. Sen skulle jag inte lita fullt ut på TS och struktur i ett sådant gräs.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: mily
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 670
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 689
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 468
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp