Bukefalos 28 år!

Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Just därför som jag skulle säga det till föräldrarna. Jag är inte glad i ungar och vill inte ha dem springandes på min tomt, lyssnar de inte på vuxna är de just kräk.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Vilken trist situation.:(
Vi har en granne som utnyttjat oss flitigt i mängder av olika situationer. Dock är denna människa inte mycket för att hjälpa andra utan tror på fullt allvar att hela världen finns till enbart för att serva och roa just henne. Just det där med att skicka barnen tycker jag är extra fult, det har hon också kört med en del. Nu är det slut på hjälpen då vi fått klart för oss vad hon går för.
Jag hade gått dit och sagt ifrån, att ni inte är beredda att hjälpa till med det här. Jag hade också sagt att om det är något de vill ha hjälp med i framtiden är det bättre att fråga er först, innan dom säger något till barnen. Tar dom illa vid sig av det får dom väl göra det, ni har ju inte varit otrevliga i alla fall.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Det kan inte vara lätt att dra runt på så mycket agg.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag skrev att jag inte tycker deras beteende är ok, men om man reagerar genom att sätta sig på tvären så finns det en risk att man börjar bygga upp en konflikt ... Ibland får man svälja lite samtidigt som man sättet gränser f att få till en ok relation - typ ' var snäll och fråga mig själv nästa gång, men visst ska jag hjälps dig om du sedan hjälper mig ...'.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jösses det finns inte ens i min värld att människor kan bete sig så. Det är väl bara att traska över till grannarna och vänligt men bestämt fråga varför deras barn påstår att ni ska göra klart deras gunga och förklara att detta inte är något som ni diskuterat vuxna emellan. Sen får ni väl också förklara att ni inte har tid eller möjlighet att bygga någon gunga, era maskiner är just era och inget ni önskar låna ut annat än i en eventuell nödsituation kanske och då kör ni dem själva p.g.a. att ni använder dem på eran egen gård.Tala sen om var gränserna går för var deras barn kan röra sig kanske med hänvisning till att ni inte kan garantera säkerheten för barnen då ni har djur. Hjälper det inte att tala med dem så får ni diskutera hur ni ska gå vidare. Men testa i alla fall att börja med en dialog och se om det leder någon vart.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Det gör jag inte heller,oroa dig inte för mig. Att jag inte gillar barn betyder inte att jag går runt och är ilsk :-)
Tror det är få som uppskattar att ha barn skrikandes och tjatandes i sin trädgård faktiskt.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag tror att det är få som skulle kalla barn för otäcka kräk. Faktiskt.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Inte öppet eftersom folk är så rädda för vad andra tycker, men jag tror nog att många kan tänka det eller något i den stilen efter att ha blivit störda upprepade gånger
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Har ar en till som kallar oforskamda ungar for krak. Fast det galler nog alla oforskamda manniskor. Speciellt om det ar lite pms pa gang. Men annars ar jag en glad filur.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag kallar barn värre saker än otäcka kräk :D
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

....eller ok jag hjälper er en dag men då räknar jag med att ni hjälper mig när jag ska ta in halm t ex ...

Och du tror att de någon gång skulle ha tid att hjälpa till med det????
Glöm det förslaget. I så fall skulle jag kräva in deras arbetsinsats (och se till att den blir gjord) innan jag gör jobbet åt dem.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Inte öppet eftersom folk är så rädda för vad andra tycker, men jag tror nog att många kan tänka det eller något i den stilen efter att ha blivit störda upprepade gånger

+ en på den...
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Alltså, jättekonstiga grannar! Jag förstår dig dock, skulle inte heller vilja göra mig osams med folk som man måste bo nära - men inte heller hålla fred till vilket pris som helst. Det finns ett ordspråk som lyder "good fences make good neighbours".

Om jag var i din situation skulle jag nog lite glatt och vänligt gå över till grannen i nåt annat ärende, och säga liksom i förbifarten: "Du, dina barn har fått för sig att vi ska bygga gunga åt er! Det låter ju kul, men det funkar inte för vi har en hel del att göra hemma hos oss. Du kan väl förklara det för dem?"

Om grannen inte fattar situationen då - ja, då är det dags att sätta ner foten rejält.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Inte alla barn, väl? Av den enda anledningen att de är barn? Slutade du själv isåfall vara ett kräk vid en viss ålder? :sneaky:

Även om jag inte kallar alla barn för kräk eller andra nedsättande saker tycker jag att alla barn är jobbiga, och hade självklart tyckt detsamma om mig själv om jag kunnat träffa mig i den åldern.

(Ledsen, TS, att jag bidrar till OT.)
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Inte alla barn, väl? Av den enda anledningen att de är barn? Slutade du själv isåfall vara ett kräk vid en viss ålder? :sneaky:

Jo mer eller mindre,känner ett fåtal barn jag kan tänkas umgås med mer än 5min.
Personligen så är jag fortsatt ett kräk,går av födsel och ohejdad vana.:o
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Hur kan man ta sånt för givet?
Jag kan inte låta bli att undra om det inte ligger någon missuppfattad kommunikation bakom. Ett kvarts löfte, en otydlig respons när projektet först fördes på tal, eller liknande. Om det inte funnits någon form av första dialog överhuvudtaget kring gungan, och ni verkligen inte umgås alls med grannarna, så ser jag ingen annan förklaring än att de är psykiskt sjuka och lider av vanföreställningar.

I så fall skulle jag nog behöva förklara för de besökande grannbarnen att jag inte vet något om gungan, eller om vem som skall bygga färdigt den.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 092
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 589
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 730
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp