Bukefalos 28 år!

Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag håller med. Det låter ju skitmärkligt att grannar som man annars inte har någon direkt kontakt med plötsligt får för sig att man ska bygga deras gunga. :confused:

Eftersom det är barn med i bilden dessutom - de kan inte ha missuppfattat eller fått för sig något, som föräldrarna själva inte är helt med på?

Jag tycker i alla fall att det låter korkat att starta ett mindre krig över det här (fine att man inte behöver vara bästa polare med sina grannar, men att vara direkta ovänner är nog inte alltid så smidigt det heller) så hade jag varit i TS sits hade jag åtminstone försökt prata med grannarna om vad det egentligen är barnen springer runt och tjatar om.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Om du verkligen inte vill ha med grannarna och deras barn att göra får du väl helt enkelt säga det till dem. Personligen skulle jag dock vara beredd att anstränga mig mycket för att upprätthålla en god relation till mins grannar eftersom man faktiskt aldrig vet när man själv helt plötsligt kan behöva hjälp ...Skulle man hamna i en riktig konflikt med grannen - typ grannfejden- kan ju livet bli ett rent helvete och konflilten faktiskt mer eller mindre förstöra ens liv ...Jag har ett jobb där jag måste reda ut konflikter av olika slag och jag har lovat mig själv att aldrig gå in i bråk av det slag jag ser. Vuxna människor bli barnsligt oresonliga och 'ska ha rätt' och de största förlorarna är de själva...Hantera grannarna som en lite besvärlig häst: med tålamod, vänligt men bestämt!
 
Senast ändrad:
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Låter helt galet. Men självklart tar man det med föräldrarna.
Barn har livlig fantasi så fråga de vuxna om de inbillat sina barn detta.

OT
Ni övriga som kallar barn både det ena och det andra.
Må ni aldrig få egna.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jo mer eller mindre,känner ett fåtal barn jag kan tänkas umgås med mer än 5min.
Personligen så är jag fortsatt ett kräk,går av födsel och ohejdad vana.:o
Ät töntiga föräldrar anledning att göra det här till en barnhatartråd?
PL
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

...
OT
Ni övriga som kallar barn både det ena och det andra.
Må ni aldrig få egna.

Men kära nån det är väl det som är poängen - att de inte tycker om barn (och därmed inte vill ha några) :meh:
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag har liknade grannar, verkar inte som om det finns någon hjärna alls hos vissa.
Som för några år sedan när det blev en rejäl värmebölja och torka här nere. Då kom dom på fullt allvar och ville att vi skulle fylla deras nyinköpta pool med tio kubik vatten.
Varför?
Jo för om dom tog sitt eget vatten fanns risk för att dom tömde brunnen...... Men att tömma vår skulle vara helt OK? Vi som har djur och lantbruk vilket nog kräver lite mer vatten än en vanlig bostadsfastighet.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Fast de kan ju trott att ni hade en borra ... De frågade ju och du har ju all rätt att vänligt men bestämt säga nej och förklara varför. Att människor bara ser till sitt eget är tämligen vanligt och ska man reta dig på det får man mkt att reta dig på ...
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Starka ord du använder, ingen har sagt något om att hata. Bara för att jag överlag inte är så glad i ungar så hatar jag dem inte, verkligen inte!
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Starka ord du använder, ingen har sagt något om att hata. Bara för att jag överlag inte är så glad i ungar så hatar jag dem inte, verkligen inte!

Du kanske förstår att man kan få det intrycket när du kallar dom för "otäcka kräk" sådär utan vidare.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Jag tror att det är få som skulle kalla barn för otäcka kräk. Faktiskt.

Ouppfostrade ungar är otäcka kräk och det tycker de allra flesta jag känner.
Även de som har ungar själv och tycker om barn.

Så nej jag skulle inte påstå att det är få som gör det, kanske få som gör det öppet eftersom man tydligen måste älska alla ungar oavsett hur de beter sig...

Ouppfostrade människor är kräk oavsett ålder.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Vad som är ouppfostrat är subjektivt samt till viss del generationsbundet. Själv tycker jag det är rätt ouppfostrat att kalla människor (oavsett ålder) för kräk.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Fast nu var det inte utan vidare. De springer ju tydligen som de vill på ts gård trots att hen sagt ifrån.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

*kl och väldigt ot*

Jag gillar inte barn, kan jag undvika dem är jag nöjd. Speciellt om de är ouppfostrade och låter illa.

Jag har inga barn och vill inte ha några men visst, jag förstår poängen med barn rent biologiskt :p jag är fantastiskt nöjd med att vara tant Helena till några barn och lära dem dumheter :D det är perfekt att föräldrarna får ta det stora ansvaret för jag vill inte ha det, jag föredrar att vara "guldkanten".

De flesta jag känner som har barn är inte speciellt intresserade av barn förutom sina egna, vilket jag inte tycker är konstigt. Bara för att man har barn (= uppfyllt det biologiska imperativet) betyder ju inte det att man tycker om alla barn.

Samtidigt hatar jag de som gör barn illa (inkl deras föräldrar om de gör det). Det är något inom mig som kokar över när jag ser barn fara illa. Jag antar att det är den rest av moderskänsla jag har kvar.
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Ouppfostrade ungar är otäcka kräk och det tycker de allra flesta jag känner.
Även de som har ungar själv och tycker om barn.

Så nej jag skulle inte påstå att det är få som gör det, kanske få som gör det öppet eftersom man tydligen måste älska alla ungar oavsett hur de beter sig...

Ouppfostrade människor är kräk oavsett ålder.
Att tycka att barn ät otäcka kräk för att deras föräldrar inte har koll tycker jag vittnar om en otäck människosyn!
PL
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Fast de kan ju trott att ni hade en borra ... De frågade ju och du har ju all rätt att vänligt men bestämt säga nej och förklara varför. Att människor bara ser till sitt eget är tämligen vanligt och ska man reta dig på det får man mkt att reta dig på ...

Dom frågade inte från början utan mer kommenderade att vi skulle komma och fylla deras pool. När vi frågade varför blev svaret för att dom inte ville riskera att deras tömdes.
Dom vet dessutom att dom har en djupare brunn än vad vi har ;)
 
Sv: Grannarna lovat sina barn att vi ska fixa deras gunga!

Du ler och säger "nej, tyvärr det har vi verkligen inte tid med". Och sedan gör du så till de tröttnar på att tro att du kommer att utpressas till att göra deras jobb.

Du slipper bli osams med dem (troligen kommer de ändå att tycka du är pest för att de inte får jobbet gjort av någon annan) men drar en tydlig gräns för vad du tål. På ett snyggt sätt. Att du sedan inte har tid för att du prioriterar att se målarfärg torka - DET är en annan femma.

Låt inte andra bestämma vad du ska göra med din tid.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 096
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 596
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 730
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp