Bukefalos 28 år!

Granne i nöd

För många år sen så hörde jag någon i trapphuset men man kunde höra andra då o då så tänkte inte mera på det utan jag skyndade iväg till affären före den stängde och när jag kom hem hörde jag inget. Lite senare på kvällen kom ambulansen och hämtade grannen sen tyvärr avled. Hade ramlat och brutit lårbenshalsen. Jag har dåligt samvete än för att jag inte stannade upp och lyssnade på det jag hörde.
Så jag hade ringt 112 och kollat i lägenheter över/under eran.
 
Grannar som bryr sig är guld värda! :heart Bra agerat @Linn-Nora

Mina föräldrar bor ute på landet, med 5 hus i byn. De reagerade på att en brevlåda inte var tömd, då mannen som bodde där alltid var punktlig (92år gammal). Då det är en liten by, känner alla varandra så de gick och kollade och mycket riktigt, magkänslan stämde.
Mannen hade fått en stroke, men var vid liv och kunde skickas med ambulans.
 
Så bra du ringde och det gick bra.

Jag har varit med om samma sak. En granne ropade på hjälp och bankade i rörledningarna, det var uppenbart att någon behövde hjälp. Vi ringde 112 och lokaliserade lägenheten. Någon fick också tag i anhöriga annars var de beredda att bryta upp lägenheten. Tyvärr gick det inte bra. Mannen kom ganska snabbt till sjukhus och men avled efter någon vecka.
 

Liknande trådar

Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 206
Senast: nejlica
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 209
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 059
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp