Bukefalos 28 år!

Gravid på övertid!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

Är det nån mer som har gått över tiden med sin graviditet?
Jag har nu gått över med 6 dagar och det är lite drygt minst sagt!
Har inga som helst förvärkar och är hur pigg som helst! Sammandragningar har man ju men jag känner knappt mina förrutom de gånger jag har råkat lägga handen på magen och kännt att den är helt spänd en liten stund!
Min mamma gick över 3 veckor med mig så det lutar väl åt samma håll för mig :smirk: !
Är det så att man alltid går samma antal veckor som sin mamma eller?
Man bara går här och väntar och irriterar sig för att inte bebisen vill komma ut, man är lite trött på det här nu och vill bli av min sin stora mage.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Min mamma gick över litegrann med mig och tidigt med min bror. Själv gick jag över 17 dar med Lucas och 11 dar med Nathalie... drygt värre. Men en fördel är ju att man knappast går och oroar sig för förlossningen utan bara önskar att det drar igång nångång!
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jag gick över 16 dagar innan Pontus behagade komma ut.

Jag tyckt inte att det var jobbigt att gå över tiden alls för nångång måste det ju ta slut ändå. Man kan ju inte vara gravid hur länge som helst :D tillslut måste dom ju komma ut!

Sov ät och må gott, passa på och lata dig framför TV:n under tiden så är du pigg och glad och utvilad när det sätter igång.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Kom er förlossning igån av sig själv eller fick den sättas igång på sjukhuset?
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jag gick tre dagar över tiden med mina tvillingar. I slutet så kunde jag känna hur det "brast" under huden. *urrk* Så då ville jag verkligen att det skulle sätta igång. Eftersom man läst att tvillingar ofta kommer för tidigt så hade jag vid det laget "väntat" sen vecka 30. Men, jag måste nog säga att BM såg förvånad ut varje gång jag dök upp den sista månaden.

Förresten blev varken magen eller naveln sig lik efter graviditeten. Fast det stod i alla böcker att i alla fall naveln skulle se ut som vanligt igen efter förlossningen. *pyttsan*

Trodde att du var iväg redan eftersom jag inte sett dig på ett par dagar på annat forum! *nickar*
 
Sv: Gravid på övertid!!

Vattnet gick på den ena tvilllingens fostersäck och då kom förslossningen igång lite.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Gick över 33 dagar...
DET var drygt!
Det visade sig att jag saknade det hormon som ska starta upp förlossningen.
Den gången slutade det med akutsnitt, och med de andra två har det varit planerade snitt så då visste jag på dagen när det var dags.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Ursäkta om jag "kapar" tråden men jag måste bara få fråga Javill (och även Xeline om hon är här), hur gick det med magen sedan? Fick du mycket bristningar? Hur mycket gick du upp?
Hur har naveln och magen blivit efteråt?
Jag har hittills gått upp 8 kg med mina tvillingar (v. 26) och har inte fått några bristningar men känner att det börjar klia lite på magen (tydligen tecken på begynnande bristningar.... :crazy: )
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jomenvisst, jag gick också över tiden. 5 dagar. Till din tröst kan jag säga att jag kände heller inga förvärkar, inga sammandragningar (jo, som du - när jag la handen på magen) o hade liksom ingen som helst förvarning. Så det kan gå fort när väl bebisen bestämmer sig för att "pluppa" ut. I mitt fall fick jag regelbundna värkar redan efter en timme, så man behöver inte alltid känna några förvarningar innan.

Tror att de säger att man ofta följer sin mammas graviditetslängd, men det är såklart olika.

Jag väntar nu nr 2, och hoppas innerligt att slippa gå över de där förhatliga dagarna som går såååååå långsamt!
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jag gick över 17 dagar med min förste. Blev igångsatt.
Andre föddes fyra veckor för tidigt.
Tredje 1 dag före BF
Fjärde 2 dagar efter BF.

Har läst att man ofta har samma längd på alla sina graviditeter, stämmer väl på mina två sista.

Min mamma fick mig 2 dagar före BF, mellanbror tror jag också var nära BF. Yngste är överburen, kommer inte ihåg hur mycket, nån vecka tror jag.
Så förutom min för tidiga så ligger mamma och jag ganska nära varandra i graviditetslängd.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Oj oj, det var inte meningen att skrämma upp dig med mina bristningar och konstiga navel. :o Jag fick egentligen bara bristningar mitt på magen runt naveln, så med naveln i mitten och en ca 5 cm radie runt så är det en enda stor bristning, som lite extra skinn liksom. Om jag drar skinnet åt sidan runt om så ser navel och mage helt normal ut. Jag skulle helt enkelt behöva göra en maglyftning fast jag vet inte om det går. Bikini används bara numera om jag har hög underdel. Inga andra bristningar någonstans. Som jag kan se i alla fall. :smirk:

Jag gick upp 17 kg och allt satt på magen. Som såg helt bisarr ut mot slutet. Ungarna vägde 3240 g och 3220 g när de föddes och när jag åkte hem från BB så vägde jag lika mycket som när jag skrev in mig på MVC. Jag hade föresten en maggördel som hjälpte till att hålla uppe magen och den hjälpte helt klart. Jag är ganska liten och tunn i mig själv så jag tror att det bidrog till att det blev som det blev med bristningarna. En tjej som gick i samma "flerbarnsfödselföräldragrupp" fick sina tvillingar två veckor före utsatt datum och fick inte en enda bristning någonstans trots att hon gick upp nästan 10 kg mer än mig. Så det är nog individuellt i allra högsta grad. :) Lycka till med de små! Jag hade gärna gjort om det igen men, maken vill inte ha fler.

Sar skrev:
Ursäkta om jag "kapar" tråden men jag måste bara få fråga Javill (och även Xeline om hon är här), hur gick det med magen sedan? Fick du mycket bristningar? Hur mycket gick du upp?
Hur har naveln och magen blivit efteråt?
Jag har hittills gått upp 8 kg med mina tvillingar (v. 26) och har inte fått några bristningar men känner att det börjar klia lite på magen (tydligen tecken på begynnande bristningar.... :crazy: )
 
Sv: Gravid på övertid!!

Min första förlossning var avklarar 4 dgr innan beräknar datum. Denna gången har jag 1 vecka kvar till bvf men med sådana :devil: :usiska sammandragningar att jag vaknar mitt i natten av smärtor. Kan knappt vara uppe utan mår bäst av att ligga ner. Har varit så i 3 dygn och inte tror jag att bebben kommer tidigare ändå. Va du glad istället att dina sammandragningar inte känns! Lycka till!
 
Sv: Gravid på övertid!!

Elin hade bf 2 juli, den 22 juli är hon född...

Jag hade inga som helst sammandragning eller förvärkar... Jag var in på kontroll v42 och då ansåg de att det var för lite plats och för lite fostervatten för att de skulle vilja vänta tills det kom igång av sig själv så dagen efter blev jag inskriven och fick ett piller som skulle sätta igång det hela... Vi var fyra stycken som skulle bli igångsatt samtidigt och allihopa insåg att det måste vara sockerpiller vi fick för det hände absolut ingenting för någon av oss... Det var på tors dagen jag blev inskriven och inte förren på natten till söndagen började jag känna av lite värkar... Sen var det långt och drygt och det hela slutade i akutsnitt sent på måndag kväll... Men elin låg lite fel så det är mycket möjligt att det är andledningen till att det inte hände något... Den här gången känner jag av sammandragningar redan nu, v 28 och börjar känna av fogarna oxå som jag inte kände alls förra gången så jag hoppas att det inte ska bli lika långdraget den här gången oxå...

Min mamma gick oxå över tiden med både mig och lillsyrran, jag har en fundering på om det hänger ihop med hur lång menscykel man har för min är minst 28 dagar nästan närmare 29 medans andra som har kommit på bf har kortare. Men det är enbart en fundering från min sida! ;)
 
Sv: Gravid på övertid!!

Åhh, min mage var så snygg, så snygg efter tvillingarna. Det syntes inte att jag varit gravid i form av bristningar och sånt efter ungefär ett år, kortare tid än så räknar iallafall inte jag med att kroppen återställer sig. Det var värre med enlingen. Fy så han ställde till ;-) Bristningar beror i första hand på hormoner har hört, och det skulle inte förvåna mig, men ena dotter har bristningar, hon är bara 14 år och smal, men har randiga insidor på låren detta började ungefär samtidigt som hon fick mens och så.
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jag kom igång av mig själv, men efter att ha haft tre min mellan värkarna i ca 30 timmar så satte dom in epidural och värkstimulerande.

Det var rent ut sagt en för :devil: förlossning och jag kommer aldrig att göra om misstaget igen. Skulle jag nångång skaffa en till så kommer jag att be om värkstimulerande dropp tidigare om det är lika långdraget.

Jag kom in på förlossningen 23.00 måndag kväll och pontus ploppade ut 11.45 på onsdagen, det var långt och segt och tillslut så sa jag ordagrant: Gör vad f_a_n ni vill bara ungen kommer ut snart. Kan tilläggas att jag var trött som sjutton då!!!
 
Sv: Gravid på övertid!!

Fy vad orättvist att din mage var snygg efter två! :p Jag vill ha tillbaka min släta fina mage! ;) Fast jag har tusen gånger hellre min mage så här än att vara utan de små. :idea:
 
Sv: Gravid på övertid!!

Tack för era svar Javill och Xeline, det var skönt att höra att magen faktiskt kan bli återställd även efter två!
Kämpa på Emci och Filifjonkan, jag hoppas det är dags för barnen att kämpa sig ut nu!
 
Sv: Gravid på övertid!!

Jag gick över 2 veckor med första och andra var 5 veckor tidig, 7 veckors skillnad alltså och det märktes!

Magen är nu snyggare än någonsin, kan skönja rutor i rätt belysning *stolt*
 
Sv: Gravid på övertid!!

jag blev igångsatt med båda mina söner. första ick jag över 17 dagar med och andra krävde jag artt bli igångsatt redan 3 dgr över tiden eftersom son nr 1 blev sååå stor inne i magen på övertid och förlosningen var jobbig. kände inga förvärkar ngn av gångerna men trots det var jag öppen 4 resp 5 cm då de satte igång mig, skumt men sant. lycka till
 
Sv: Gravid på övertid!!

Fortfarande ingen bebis :mad: nu är det snart 14 dagar över tiden och det är drygt. Har fortfarande inga värkar eller nåt annat som tyder på att det hela börjar dra igång!
Är så himla less på detta nu att man börjar undra om det överhuvudtaget ska bli nån bebis eller ej! :smirk:
Alla i mammagruppen har redan fått sina bebisar och det gör knappast det hela bättre!
Ni får ursäkta detta lite frustrerande inägg men var tvungen att skriva av mig lite! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
891
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 392
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp