Grimm - Ulvlek!

Så är det.

När man spelat rätt länge och anses som skicklig så blir man siad direkt - eller käkad direkt. end of story!

Jag kanske får skaffa mig ett anonymt lek-nick :D :D
Ett anonymt nick kanske hade varit något :cool:

Ja, det är ju nackdelen med att ha erfarenhet, att man blir siad eller käkad direkt. Jag vet inte riktigt hur man ska kunna ändra på detta, men det är skittråkigt om folk slutar spela.

Skulle man inte kunna göra så att de som ryker första speldygnet är immuna mot käk/lynch första speldynget i nästa lek?
Ja, det kanske man skulle kunna? Myrten kom också på något om att man kan ha +1 roller utöver de roller som blivit utlottade, så när någon dör i lynchen blir den tilldelad extrarollen och kommer med in i leken igen. Detsamma om någon käkas.

Men hur som tycker jag att vi får försöka göra något åt det problemet, så inte folk ger upp lekarna.
 
Det behövs alltså dubbelnick? :p

ja för mig känns det så!

Jag hade ju ren tur som överlevde så länge i denna lek. Planen var ju att sia mig aom första...i förra leken så var jag ju tilltänkt käk i första men ängel så jag överlevde.

Samma som att vi valde q som första käk av....ja ni vet vilken anledning - hon är jobbig att ha på andra sidan kort sagt.

Och jag fattade på riktigt att hon var god redan i DL1 innan vi fått roller och kollegor.

För övrigt så var det ett superkul upplägg av denna lek - riktigt bra twister och spännande hela vägen.
 
Samma som att vi valde q som första käk av....ja ni vet vilken anledning - hon är jobbig att ha på andra sidan kort sagt.
Sådana här tankesätt kanske vi får pensionera, om vi ska lyckas förändra tankesättet att alltid döda/sia samma personer tidigt. ;)
 
Jo men det känns ju som de flesta som leker är ganska nya + några gamla som återvänt. Större delen har nog lekt knappt ett år och då har ändå lekarna funnits i en evighet.
 
Jo men det känns ju som de flesta som leker är ganska nya + några gamla som återvänt. Större delen har nog lekt knappt ett år och då har ändå lekarna funnits i en evighet.
jag har lekt knappt 3 månader, och om alla är med så blir det ju ett moment 22 i det hela? ALLA anses så bra att man bör rösta ut/sia den/ eller lyncha den?
För det bör ju bli resultatet?:)
 
Det är jättekul med alla nya tycker jag - fast nu är det inte så många som är nya egentligen... de flesta har ju lekt en hel del
 
jag har lekt knappt 3 månader, och om alla är med så blir det ju ett moment 22 i det hela? ALLA anses så bra att man bör rösta ut/sia den/ eller lyncha den?
För det bör ju bli resultatet?:)

Om alla är så bra att de måste röstas ut på en gång så ...blir det ju bra. Bättre om det bara är några.
 
Ett anonymt nick kanske hade varit något :cool:

Ja, det är ju nackdelen med att ha erfarenhet, att man blir siad eller käkad direkt. Jag vet inte riktigt hur man ska kunna ändra på detta, men det är skittråkigt om folk slutar spela.


Ja, det kanske man skulle kunna? Myrten kom också på något om att man kan ha +1 roller utöver de roller som blivit utlottade, så när någon dör i lynchen blir den tilldelad extrarollen och kommer med in i leken igen. Detsamma om någon käkas.

Men hur som tycker jag att vi får försöka göra något åt det problemet, så inte folk ger upp lekarna.
då måste det ju nästan vara så att rollen/sidan inte blir känd i första käket/lynchen för att det inte ska ge för mycket sas?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 919
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 624
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 912
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp