Grimm - Ulvlek!

Haha vad roligt! Briljant spelat skulle jag vilja säga annars :D
Tack :D
Räknade ni ut vem jag var? Gissar inte, eftersom du röstade på mig??

Jag var rädd att Lobelia skulle genomskåda mig, då jag som ledare i förrförra leken (?) röstade ut henne i DL1. Så hoppades jag att ni skulle förstå vem jag var när jag skrev om Q och cirkus också.

Hade jag hunnit se alla röster hade jag givetvis inte riskerat att offra cirkus med min röständring...
 
Tack :D
Räknade ni ut vem jag var? Gissar inte, eftersom du röstade på mig??

Jag var rädd att Lobelia skulle genomskåda mig, då jag som ledare i förrförra leken (?) röstade ut henne i DL1. Så hoppades jag att ni skulle förstå vem jag var när jag skrev om Q och cirkus också.

Hade jag hunnit se alla röster hade jag givetvis inte riskerat att offra cirkus med min röständring...

Jag gjorde det. Ska se om jag hittar inlägget där jag trodde du var vår vän :p
 
Vi är helt klart de moraliska vinnarna! De där ulvuslingarna kan fira på bäst de vill, men vi är bäst! :D Även om jag nojjade ur och trodde att du hade villat bort mig. ;)
Man blir övernojig. :D

Även efter din röständring så nojar man för du är ond som luras även om förnuftet säger att en ulv aldrig skulle göra så :rofl:
 
Och EmmaN som vi höll som trolig ond ett bra tag men jag svängde över till att på dig Snurris. Sorry. Jag är fruktansvärt nerspolad till evig fördömelse i Grums ( = bottenslam på norska ) Mirtai däremot har en fläckfri lista genom hela leken :bow:och hon naglade EmmaN som ulv tidigt , bara jag som såg många andra utvägar så lekens spelare tycker jag är @Mirtai :bow:

tack till dig för att du hela tiden uppdaterade mig på vad som hände! Så kul att få spela med dig! :bow:
 
Fy sånt taskigt spöke som ville mig så illa O_o

Jag tror att jag inte ska vara med och spela på ett tag - jag lär ju aldrig mer överleva så säskilt länge om jag inte är typ den där rollen som inte går att ta död på - så nu får ni leka utan mig i fortsättningen!
 
Ovisst var det verkligen. Igårkväll så var jag ganska säker på att cirkus var draken men hon kunde också luras. Idag hade jag ingen aning om vem som kunde vara god. Jag ville att snurrfian skulle vara det men jag hade inga teorier om varför det skulle vara så.
 
Jag gissar att både jag och @Habina hade rätt roligt åt era teorier om vem hon kunde ha siat. Hon siade ingen; missade första dagen, och jag trodde det var mitt fel som inte skrivit ut när hon fick sia, så jag kompenserade henne med att få sia andra natten. Men då tog ulvarna henne istället :p
 
och tack @Sasse för en jätterolig lek! Det har varit svårt, nagelbitande, frustrerande, ångestframkallande och alldeles, alldeles underbart :D

Det är ju såhär det ska vara att spela! :bow::bow:

(Och tack för att du stått ut med mig och Q :p )

Ja, det håller jag med om.
Även om jag hade facit på lyan så var det ändå spännande att klura på alla goda roller.

Jag prickade att Snurris och Habina inte var Adalind pga av valet av onda sidan. Och jag gissade på Snurris som röstfifflare samma lynch som jag åkte ut. (sedan var jag lite osäker ett tag, men...)
 
Jag vill bara påpeka att jag redan första dagen trodde att Cirkus var ulv i pm till @Sasse , att jag sedan även råkade stoppa med @quarter4ever var mest ett lite snesteg, sen hittade jag bollen som ulv...

Ojdå - det var ju inte så lyckat. Då måste ju q4 som späkväckare vetat att du var god ....nåja, vi hade ju tillräcklig tur ändå.

Jag tycker att det var en buskul lek och EmmaN var jätteduktig - här är en som kommer bli grymt farlig framöver.
 
Det som gjorde mig lite lurig över @cirkus var det @Habina skrev där hon höll cirkus åt det goda hållet. Jag skulle ju sia cirkus först om jag var siare och inte skriva så om jag inte hade något på fötterna...
 
Fy sånt taskigt spöke som ville mig så illa O_o

Jag tror att jag inte ska vara med och spela på ett tag - jag lär ju aldrig mer överleva så säskilt länge om jag inte är typ den där rollen som inte går att ta död på - så nu får ni leka utan mig i fortsättningen!
Ogilla! :mad:
Du spelar så skickligt att det vore synd om du slutade! :)
 
Fy sånt taskigt spöke som ville mig så illa O_o

Jag tror att jag inte ska vara med och spela på ett tag - jag lär ju aldrig mer överleva så säskilt länge om jag inte är typ den där rollen som inte går att ta död på - så nu får ni leka utan mig i fortsättningen!

haha, du tror inte att det redan är så? Du och @glömmerallt är spelare som gör mig så paranoid att jag ofta gör fel i rena rädslan att ni ska lura mig :p
 
Inte för jag vet om det ger så mycket att färglägga dagens röstlista, men jag gr det i alla fall för att ha något att utgå ifrån.

17:40 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
18:16 cirkus röstar på Artline
19:29 Habina röstar på Mirtai
20:13 Snurrfian röstar på Klara
20:55 Klara röstar på Snurrfian
20:55 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:07 EmmaN röstar på Snurrfian
21:10 FiaM röstar på bollen__
21:16 Shaggy röstar på quarter4ever
21:22 Lobelia röstar på Habina
21:22 Artline röstar på EmmaN
21:24 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:26 quarter4ever röstar på Habina


Om jag ska hålla kvar min eventuella teori om att de onda borde vart mer försiktiga än vanligt i detta DL, för att inte få röster/rösta på en kollega - så skulle det kunna ge att ströröster och förstaröster sticker ut: Problemet är att det är alla utom jag, EmmaN, bollen__ och quarter4ever...
Så, nä jag trodde inte riktigt att jag skulle komma någonstans med den teorin och det känns inte som jag gör det heller.

Jag tror nog att när ingen ändå visste något så är det mycket lättare att spela som man är god ändå - med tanke på att det är fler goda än onda så är det ju ändå större chans för de onda att få ut en god, trots att de inte kunde samarbeta (det blev ju så också...)
Och att som ond försöka hinta innan DL ser jag som otroligt, det skulle ju (om vi bortser från att det inte är tillåtet och kan leda till straff) kunna leda till att man outar en blivande kollega...

Så... Vart ville jag komma med detta??
Jag tror att det är svårt att läsa ut vem som är ond av denna listan just nu. (och det visste vi väl redan...)

Det här inlägget var det Bsf..men sen vacklade jag lite :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 604
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 263
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp