Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte sett dokumentären men det jag vet från större besättningar i Sverige när det gäller grisuppfödning är inte upplyftande.... Detta var norska grisar, men har svenska grisar bättre?
Det är väldigt gottVi borde äta mycket mer vildsvin här i Sverige
Men ännu inte helt lätt att köpa i en vanlig affärDet är väldigt gott![]()
I julas hade ICA MAXI vildsvinsskinka så jag passade på att köpa ett lager.Men ännu inte helt lätt att köpa i en vanlig affär
Där ser jag inga vildsvinsprodukter tyvärr
Jo det fanns nog här med men nu med tex baconbrist borde man ju se vildsvinsbacon och dyliktI julas hade ICA MAXI vildsvinsskinka så jag passade på att köpa ett lager.
Det är nog för krånglig hantering att få till storskaligt än så länge. Råvara finns ju så det räcker och blir över med det är ju en tidskrävande jakt och småskalig styckning osv för det mesta skulle jag tro.Jo det fanns nog här med men nu med tex baconbrist borde man ju se vildsvinsbacon och dylikt
Jo så är det nog vilket är förbaskat syndDet är nog för krånglig hantering att få till storskaligt än så länge. Råvara finns ju så det räcker och blir över med det är ju en tidskrävande jakt och småskalig styckning osv för det mesta skulle jag tro.
När fläskfärs kostar så är det bara att räkna ut hur mycket tid en normalavlönad lantarbetare max kan lägga på en gris under dess liv.Jo så är det nog vilket är förbaskat synd
Hittade på Coop.se vildsvinsfärs 129.80 kr per kilo
När fläskfärs kostar 29.90 kr kilot när det är kampanj så är det en väldig skillnad
Ordinarie pris fläskfärs var 63 kr kilot fortfarande mer än hälften av vildsvinspriset
Nej jag vet maten är för billig men när skillnaden är så stor är det ju inte många som väljer vildsvin före grisNär fläskfärs kostar så är det bara att räkna ut hur mycket tid en normalavlönad lantarbetare max kan lägga på en gris under dess liv.
Och då får ju inte lantbrukaren 29.90 direkt.