Grön svansrosett eller annat?

carriemma

Trådstartare
Hej på er! I sommar ska jag ut och tävla unghäst och eftersom jag från tidigare erfarenheter (på supersnälla ponnyer dock, inget problem då) vet att folk inte har tillräckligt mycket vett att hålla sig på avstånd undrar jag om det finns något sätt att varna om unghäst.


Jag var på en P&J för någon vecka sen och unghästen förvandlades till något liknande en katapult om någon kom för nära. Det funkade hyfsat så länge ingen kom in på hans egna space men tyvärr red folk väldigt nära ändå, trots stressad häst. Jag tänkte om det då fanns något sätt att varna för unghäst, en röd rosett tex, men vet inte om just det kommer hjälpa. Egentligen är det inte sparkarna jag vill varna för, han är snäll mot andra hästar men inte särskilt mot mig om dom hästarna kommer för nära. Jag kan säga att jag var nära på att tugga grus några gånger. Grön rosett har jag hört om men vet inte om det gäller eller hur många som vet om det? Har ni några tips? :)
 
Aldrig hört talas om grön rosett. Röd, brukar alla ha på tävling här i Sthlmstrakten, för att visa att hästen kickar. Personligen tycker jag dock att gemene man är dålig på att hålla avstånd trots rosetten.
 
Jag hade ofta röd rosett i svansen när jag tävlade hingst om jag inte visste att tävlingsplatsen brukade vara superorganiserad. Inte för att han kickade eller gjorde något farligt men just för att han kunde bli lite ofokuserad om folk red alldeles för nära. Tyckte oftast det fungerade ganska bra.
 
Jag kanske får sätta en i pannluggen också eftersom han inte gillar om någon står i vägen heller ;) Men att ha en röd kan säkert funka, men jag tycker faktiskt att folk är onödigt närgångna på hästar med och utan rosetter...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 467
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 902
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 930
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
20 260
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp