Alltså inte för att vara sån men du har väl inte orkat dig ut och tävlat nåt sista åren?

Jag tror vi blir allt mer bekväma, och att små saker man ”måste” göra stoppar många av oss latmaskar.
Jag har grönt kort, jag gillar att vara medlem i ideella föreningar, jag tycker det är kul att tävla…
…men ändå känner jag att den där obligatoriska kvällen i cafeterian i min ridklubb och att planera in att hjälpa till på två tävlingar per år och sälja bingolotter till jul känns jobbigt… det vore bekvämt att strunta i att vara medlem…
Det är en massa avgifter för att göra årets första tävling (medlemskap… och då måste jag ju jobba ideellt ja… aktivera licens för hästen, betala för mig själv) och ibland struntar jag nog i att åka till en tävling för att jag inte orkar ta tag i besvären som krävs. Och JAG är ju en gammal tävlingsryttare med alla kunskaper och jag vill träna och tävla, ändå tycker jag det är besvärligt.
Inbillar mig att det finns många fler latmaskar där ute. Och kan man låta oss vara lata och ändå vara med så vore det kul för oss