Mabuse
Trådstartare
Han har väldigt stor makt att påverka, för informationen han inte vill dela är beslut han själv har tagit, som han vet att man inte kommer gilla. Då duckar han och drar ut på beskedet, för han vet att det kommer en negativ reaktion som han inte vill ha.Jag är så säker jag kan vara på stt det är han som är problemet här. Inte du. Inte kombon av er. Jag tänker på de lilla terrier din man associerade till, när jag läser att han gömmer sig när han borde delge information som inte är önskad. Den känslan kan jag också relatera till: jag får impulser att "gömma mig under skrivbordet" några gånger om året. Men sen tar jag tag i det där jobbiga, för jag vet ändå att det blir värre annars. Han, gissar jag friskt, tycker nog mest attdet är orättvist mot honom att behöva förmedla tråkig information, som han inte kan påverka. (Mellanchefens lott i livet, typ. Det är frivilligt att bli/vara mellancef.)
Han tycker att man bara ska lita på honom, att hans beslut är det bästa. Även om det var tvärtom vad man själv ville, så ska man då säga ”Jag litar på dig, om du tycker det här blir bäst så tror jag på det, och har inga invändningar. Du gör som det blir klokast!”.
Fast så reagerar ju sällan människor när de har bett om något och man gör tvärtom utan att ange nåt argument för det. Särskilt inte i min bransch, där alla är drillade i att argumentera för sin sak.