Bra frågaMen du har inte alltid gillar gult utan det är något som har kommit nu under senare tid? Upplever du att det är en väldigt positivt färg och att du därför vill ha mer av den eller finns det något annat bakom som drar till dig gult?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra frågaMen du har inte alltid gillar gult utan det är något som har kommit nu under senare tid? Upplever du att det är en väldigt positivt färg och att du därför vill ha mer av den eller finns det något annat bakom som drar till dig gult?
Hahaha, det hände mig också en gång, mitt på golfbanan, iklädd en gul pikéJag har en komplicerad relation till gult efter att jag en sommardag som tonåring blev fullkomligt överfallen av rapsbaggar. Efter det har jag vägrat ha gula kläder. Lite PTSD typ![]()
Jag tycker gult är jättefint! Inser dock nu att jag aldrig valt något gult medvetet, typ någonsin. Äger nog ett enda plagg i gult (nämnda golfpiké i förra inlägget) och har inte en enda inredningsdetalj i gult.Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?
Dessa soffor uppfattar min hjärna mer som ljusbruna. Men ljusbrunt ligger väl rätt nära senapsgult förståsJag gillar gult.Sofforna ar fran Finlandia i Stockholm, taget pa utforsel. Jag ar sa himla glad att jag gjorde det for manga ar sedan. Jag gillar dem fortfarande.
Visa bifogad fil 64350
Dessa soffor uppfattar min hjärna mer som ljusbruna. Men ljusbrunt ligger väl rätt nära senapsgult förstås![]()
I hear you!Jag har en komplicerad relation till gult efter att jag en sommardag som tonåring blev fullkomligt överfallen av rapsbaggar. Efter det har jag vägrat ha gula kläder. Lite PTSD typ![]()
Jag trodde jag var ensam om den grejen. När jag upprepar ett ord för många gånger så förlorar det sin mening och blir bara typ läten av lösa bokstäver."Gul" hahaha, vilket himla konstigt ord egentligen!
Nu har jag läst det så många gånger sista kvarten att jag är alldeles vimmelkantig och tycker inte att det känns som ett ord över huvud taget. GUL. Hahahaha![]()
Jag med! Ordet ”golv” är ett sånt där ord som bara är fyra bokstäver liksom.Jag trodde jag var ensam om den grejen. När jag upprepar ett ord för många gånger så förlorar det sin mening och blir bara typ läten av lösa bokstäver.
I den grå forntiden satt jag på hingstpremiering på Elmia. Tänkte mig inte för och lyckades bränna ansiktet rätt rejält.Jag gillar gult, men har nog fått för mig att jag inte passar i färgen eftersom min hy gärna antar en lite grisrosa nyans 10 av 12 månader om året och det liksom "skär sig". Gillar gult till påsken.
Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?