Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?
Beror på vilken gul. Klargult är för mig, som yrkesskadad, smittsam. Så det skulle jag inte klara. Däremot har jag en tapet i sovrummet som är mer senapsgul. Det fungerar. Har några senapsgule tröjor men det beror mer på att de faktiskt var billiga på rean :o Ridtröjor...
 
Min pappa älskade gult. Huset jag växte upp i var gult, sommarstugan var gult, han hade en gul bil, klädde sig gärna i gult. Till begravningskaffet hade vi gul prinsesstårta för att hedra honom.

Jag kan därför inte tänka på färgen gul utan att tänka på min pappa.
 
Min favorit ton av gul ar den bleka "T-gul". :p Men aven andra gula toner ar omtyckta, trots att min favorit farg ar bla.:D Tur att jag inte bor i Sverige, mitt vardagsrum gar i blatt och gult.
 
Gult är ju solens färg = den bästa :love:. Köpte en gul overall till ungen och sedan en gul jacka till mig själv. Förskolepersonalen säger att vi ser ut som kantareller och jag tolkar det som naggande goda.

Min första riktiga cykel var också gul. Jag valde färg själv och var så himla himla stolt.

Mitt inredningsintresse är ljumt men senapsgult i mörkgrå soffa tycker jag funkar. Har lite blågrönt där också. Teakmöbler i närheten av soffan. De röda filtarna skär sig mot allt men det är svårt att inte använda gåvor tycker jag
 
Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?

Jag är ingen vän till färgen gul. Ändå har färgen terroriserat mig sen barnsben då mitt rum självklart fick gula väggar. Nu när jag jobbar så är jag på det gula skiftet. Jag bär gula varselkläder. När en massa fyrkanter på en dataskärm blir gula innebär det tonvis med jobb. Fördelen är att det gula skiftet är det trevliga skiftet, gula varselkläder gör att jag syns och jobb ger lön. Beroende på nyanserna så skulle jag nog kunna inreda ett rum med gula toner. Kanske...
 
Generellt gillar jag gult. Det är väldigt fint på blommor nästan oavsett nyans. Istort handlar det nog annar om att ha rätt gul på rätt sak i rätt sammanhang.

Jag gillar oftast mjuka dämpade färger bäst och det stämmer nog bra in på gula nyanser också men klargult är också superhärligt ibland.
 
Är generellt glad i mkt färg och tycker gult är fint dock inte super härligt i Skåne på sommaren lr när det nu e rapsen blommar = rapsbagge ångest, som även andra i tråden varit inne på...

Men tack vare min trotsiga natur blev det så att jag ändå utmana mitt öde med rapsbaggarna, med en neon gul handväska i högstadiet, min första "fin väska" som jag älskade ☺️ och sen dess är jag å gult ändå goa kompisar ^^

Jag har haft ljust gula väggar i vardagsrummet i ett sommarhus, magiskt fint vid solnedgång, sådär varmt guldigt och härligt.

I trädgården är gult fint, finns så många fina gula blommor och jag tycker till skillnad från en del andra, tror jag, att rosa och gult passar mkt bra ihop.

Har flera klargula/gladgula plagg, har haft manikyrerade neongula naglar flera gånger och är just nu på jakt efter en ljusgul mysig stickad tröja ^^ Tycker jag själv passar bäst i ljusa och klargula nyanser av färgen men det händer att jag köper någon annan nyans, tex saffrans gul till andra i familjen som passar bättre i det. I Norge, där jag bor, säger man att Gult är kult (coolt), och jag håller med🌻☀️✨💛😎
 
Jag passar görbra i ljusgult. Men liksom vitt så fungerar det inte i mitt liv. Men min stalljacka är ju reflexgul... Tycker att ett rum i gammaldags stil, typ Carl Johan kan vara snyggt med gula tapeter. Och jag gillar gula blommor.
 
Jag har haft en frostig relation till gul och tex orange :p och har oftast svart eller grått...men har börjat hitta ett par nyanser som jag gillar. Idag hade jag gult på mig!
CECDFFAA-D4F7-4D3C-B4A3-37999C7C83B8.jpeg

Inredningsmässigt kvarstår frostigheten och det blir inget gult hemma hos mig men skulle säkert tycka att det passade in hemma hos någon annan.
 
Mina gula soffor! :D En kompis berattade for manga ar sedan att hon sa garna ville kopa gula skinnmobler, men valde de bruna i stallet da hon var radd att de gula skulle bli for iogonfallande.
Jag hade inte ens tankt pa att kopa nagon annan farg an bruna skinnmobler, men hennes "gula skinnsoffor" ekade i huvudet pa mig och nar jag sag de har kunde jag inte motsta.
Nar hon kom till Florida for att halsa pa och jag berattade att det var pa grund av henne jag tittat efter gult att kopa sag hon mycket forvirrad ut :nailbiting:O_o:confused: och patalade att hon inte alls tankt GULA soffor, utan champagne fargade ungefar samtidigt som jag forklarade hur himla GLAD jag var for att hon sa GULA. :p

IMG_1435.jpeg
 
Jag har förresten haft en gul hall. Och har en gul Kånken. Och en gul (med röda kanter) hängmatta. Ena hunden har ett gult regntäcke. Ah, och så har jag en gul T-shirt. :D När jag var liten önskade jag mig en gul hovkrats. En sån med ”gummiöverdrag” på metallen. Det fanns inte. :(
 
Jag var nog mest ironisk. Fyra sidor om en färg:laugh:
Det missade jag. Nyvaken :angel: Men det är verkligen inte många färger som går hem hos mej, mer än dom 4. Ett tag hade jag typ bara svarta eller riktigt mörka kläder. Jag fick be min kompis att hjälpa mej att hitta nått annat än svart :p nu har jag lite variation. Ljusa kulörer av dom färgerna förekommer faktiskt :laugh:
 
Jag är väldigt ambivalent till gult. Skulle aldrig ha något gult på mig själv eller någon typ av inredning som är gul. Däremot gillar ju att klä mitt barn i gult. 😅
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: Derivata
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 800
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 787
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp