Bukefalos 30 år!

Det beror nog på vad man vill ha ut av det. Jag blev lite road för hon var så otroligt tydlig i sin åsikt och det kändes lite viktigt att han fick sig en liten knäpp på nosen, men visst förstår jag att det för en stor grupp säkert varit lite viktigt att få höra ett mer neutralt lett program.
Jag tyckte att hon ställde väldigt vaga och oinformerade frågor.

Sen är ju Urkban inte en makthavare el dyl, han är en vanlig person så sett. Som dessutom lämnar ut sig i GVFÖ. Hur hård som helst bör man väl inte vara mot honom. Men jag hade gärna sett bättre frågor om den där mansorganisationen.

Rätta mig om jag har fel, men vi ser ju ändå någon sorts liten trend på sociala medier där unga kvinnor beskriver sin idealman som en tiopoängare som ska protect and provide henne. Är inte ungefär en sån som denne Urkban någon man lätt skulle kunna tro är en bra man, utifrån de där föreställningarna?

Jag tänker att varje önskemål om en "manlig man" med "konservativa värderingar" i högsta grad riskerar att slå över, så att säga. Man riskerar att få väldigt mycket mer än man bad om?

Jag vill verkligen inte skuldbelägga kvinnor här. Snarare just fundera över vad man kan hamna med utifrån att man (tror att man) önskar sig vissa saker hos en man. Sen tror jag ju att de flesta av kvinnorna får nog rätt snabbt. Och då är väl ingen större skada skedd.

Trad-wife-trenden?
Jag tror det är nån polarisering där kvinnor å ena sidan tar mer utrymme, män vill vara föräldralediga och jämställdhet är ett gemensamt mål. Sen har vi andra sidan där det drar åt andra hållet och männen blir Andrew Tate-wannabes och kvinnorna vill vara hemmafruar. Men jag är så glad över hur många som reagerar och hur många män som förfäras. Jag har å andra sidan en mycket vacker filterbubbla med folk som tycker som jag, jag ser bara kritik.

Trad-wife-trenden?
Jag tror det är nån polarisering där kvinnor å ena sidan tar mer utrymme, män vill vara föräldralediga och jämställdhet är ett gemensamt mål. Sen har vi andra sidan där det drar åt andra hållet och männen blir Andrew Tate-wannabes och kvinnorna vill vara hemmafruar. Men jag är så glad över hur många som reagerar och hur många män som förfäras. Jag har å andra sidan en mycket vacker filterbubbla med folk som tycker som jag, jag ser bara kritik.
Ja, eller soft-wife? Särskilt traditionellt är det ju inte, det är alldeles för tydligt en konsumtionslivsstil för att vara traditionellt, tycker jag.

Jag är också glad att så många reagerar på det här!

Min filterbubbla är också väldigt fin, men det finns en kvinna i stallet som framställer sig på nätet som någon sorts soft-/trad-wife. Det märks dock inte så mycket ute i lösdriften.

Men. I chock. Vi har ju alla haft några dagar på oss med Urkban nu. Han är gräslig, men inte så att man blir arbetsoförmögen av chock. 🙂
Det är nog skillnad att uppleva honom i verkligheten.
Och där hade journalisten inte mycket tid på sig att samla ihop sig.

Han var ju liksom så på riktigt!

Tredje avsnittet ligger ute nu. Max kan nog bli kompis med Urkban. Han beskriver sig som den minst ödmjuka personen på jorden, men å andra sidan bidrar han för att han kan så himla mycket! Och återigen en kvinna som uttrycker att hon vill bli försörjd av sin man. Jag har så himla svårt att förstå.

Olivia verkar ju väldigt nöjd med matchningen med Urkban. Så himla konstigt att det som hände i förra avsnittet inte ens nämndes.

Helena och Sasan får jag ingen tydlig bild av.

Jag hejar på Sara och Gabriel. Dom verkar tycka om varandra och är fina mot varandra. Jasmin och Felix kan nog också vara en bra match.

Nästa vecka är det parmiddag, som upplagt för drama.

Tredje avsnittet ligger ute nu. Max kan nog bli kompis med Urkban. Han beskriver sig som den minst ödmjuka personen på jorden, men å andra sidan bidrar han för att han kan så himla mycket! Och återigen en kvinna som uttrycker att hon vill bli försörjd av sin man. Jag har så himla svårt att förstå.

Olivia verkar ju väldigt nöjd med matchningen med Urkban. Så himla konstigt att det som hände i förra avsnittet inte ens nämndes.

Helena och Sasan får jag ingen tydlig bild av.

Jag hejar på Sara och Gabriel. Dom verkar tycka om varandra och är fina mot varandra. Jasmin och Felix kan nog också vara en bra match.

Nästa vecka är det parmiddag, som upplagt för drama.
Inte jätteviktigt, men jag såg att Yasmin har gjort inlägg om att hon stavar sitt namn med Y för att hon inte heter Jasmin, utan Yasmin. Jag känner en person som har samma problem med andras uttal av sitt namn, så jag är möjligen lite överdriven nu. 🙂

Inte jätteviktigt, men jag såg att Yasmin har gjort inlägg om att hon stavar sitt namn med Y för att hon inte heter Jasmin, utan Yasmin. Jag känner en person som har samma problem med andras uttal av sitt namn, så jag är möjligen lite överdriven nu. 🙂
Tack för rättandet! Om Yasmin har påpekat det så är det ju viktigt!

Om vi ska prata utseende reagerar jag mest på Urbans. Tycker inte hans utseende matchar hans personlighet.
1788085012286.webp

Tycker han ser ut precis som han verkar vara. Blick som en satyr, obehaglig!

Jag hade nog förväntat mig en biffigare kropp.
Hmm ja blicken kanske men något med ansiktet tror avståndet mellan ögonen.
Jag tänker på en gullig ekorre 🙈

Ja, han har väl haft lite otur med genetiken där.
Mtp hur han äter och tränar hade jag också förväntar mig att han skulle vara betydligt mer bitig.
Min partner som lever på choklad och kolhydrater har bättre fysik 😆

Nu har jag kommit lite längre och kräks lika mycket på Belinda och Max 🤮
Urban ger mig panik, skulle min partner prata om mig som sin kvinna hade jag kastat honom från balkongen.
Inte ha några manliga vänner, blääää!

Gabriel däremot ❤️
Honom vill jag bli kompis med!

Nu har jag kommit lite längre och kräks lika mycket på Belinda och Max 🤮
Urban ger mig panik, skulle min partner prata om mig som sin kvinna hade jag kastat honom från balkongen.
Inte ha några manliga vänner, blääää!

Gabriel däremot ❤️
Honom vill jag bli kompis med!

Ja man får ju i alla fall ge SVT det, att de har höjt upp diskussionspotentialen rejält med castingen till denna säsong.

Har tittat på alla tre avsnitt nu. Tycker det är anmärkningsvärt att männen som ser sig som stereotypa män är så små och fega. Ingen av Max eller Urban pratade med gästerna när de kom först till altaret. Typiskt att de pratar om att vara traditionella och och vill framstå som självsäkra, så kan de inte ens snacka med familjerna eller hitta talförmågan med sin brud.

Om man nu ser sig själv som en jäkla ”provider” så är det minsta väl att kunna göra sin tjej bekväm?!

Och… alltså.. den där Max. Var ska man börja? Tönt. Och Belinda töntar efter.

Har tittat på alla tre avsnitt nu. Tycker det är anmärkningsvärt att männen som ser sig som stereotypa män är så små och fega. Ingen av Max eller Urban pratade med gästerna när de kom först till altaret. Typiskt att de pratar om att vara traditionella och och vill framstå som självsäkra, så kan de inte ens snacka med familjerna eller hitta talförmågan med sin brud.

Om man nu ser sig själv som en jäkla ”provider” så är det minsta väl att kunna göra sin tjej bekväm?!

Och… alltså.. den där Max. Var ska man börja? Tönt. Och Belinda töntar efter.

Jag är nästan i chock över att det finns kvinnor som tycker de är attraktiva.
Hur är det möjligt 😅
Jag önskar ju att världens alla kvinnor bara bad dem fara och flyga och återkomma när det funnit lite ödmjukhet, respekt och sann manlighet.

Hur är det möjligt 😅
Jag önskar ju att världens alla kvinnor bara bad dem fara och flyga och återkomma när det funnit lite ödmjukhet, respekt och sann manlighet.

Ja, jag vet ärligt talat inte hur jag skulle reagera om jag blev ihoptussad med en sån. Gapskratta eller inte säga ett ord, resa mig och gå, och låsa dörren efter mig...? :confused:

Hur i hela jävla världen kan någon vilja ha en nära relation med det? :banghead:

Ja, jag vet ärligt talat inte hur jag skulle reagera om jag blev ihoptussad med en sån. Gapskratta eller inte säga ett ord, resa mig och gå, och låsa dörren efter mig...? :confused:

Hur i hela jävla världen kan någon vilja ha en nära relation med det? :banghead:
Nu ser vi ju inte varje minut, men Urkban hade jag ju skilt mig från senast vid det där om att inte ha killkompisar. Oavsett om jag har några killkompisar eller inte. Det känns som att jag helt enkelt vänt mig till den som filmade och sagt att nu är jag klar med det här. Och sedan ringt en taxi.

Hur är det möjligt 😅
Jag förstår inte heller hur det är möjligt. Vi får hoppas på att tjejerna utvecklar skinn på näsan genom detta program - om nu experterna kommer ta sitt ansvar.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar