GVFÖ 2024

Rosanna och Christoffer: Nä, dessa tror jag inte alls på. Hon må vara rak och tuff som Christoffer efterfrågar men jag uppfattar henne även som socialt klumpig, lite småtyken. Som en person som hellre skrattar åt någon än med någon. Har svårt att se henne villig till kompromisser. Jag tror han med ett bagage av psykisk ohälsa kan bli sårad.

Jimmi och Linnea: Dessa tror jag på, om hanns mamma inte tar allt för mycket plats i deras förållande. Minns inte vad de hade gemensamt mer än att båda var snälla och var faddrar. Känns lite tunt men Tacoparet hade liknande utgångspunkt och det blev en hit. Förhoppningsvis hittar de fler beröringspunkter.

Thosten och Anastasia: I första avsnittet tänkte jag att dessa var en match in heaven. Men nu, nä jag tror inte ett dugg på att Thorsten verkligen är redo för detta. Han verkar negativ och letar fel. Han och Rosanna kunde prova att dejta varandra ist. Jag hoppas Anastasia har självförtroende nog och är rädd om sig. Får en känsla att han kan bli väldigt krävande och inte alls är den där Golden Retrivern som han själv tror.

Mattias och Emmy: Dom kan nog få det att funka. Tycker att deras personligheter inte gått ut till tittarna ännu. Men båda verkar rara, sansade och har uppenbarligen fattat bra tycke för varandra. Men hon verkar lite "mammig". Får hoppas att hon väljer att ha en mental relation med Mattias före mamma om de ska hitta varandra mentalt.
 
Tycker Mattias och Emmy är fina ihop. Tror dom skulle kunna få det att funka.

Thorsten verkar livrädd men det kanske släpper med tiden.

Rosanna tycker jag verkar vara lite jobbig. Hon har sina +/- anteckningar och känns inte så öppen för någon som inte passar i mallen.

Det fjärde paret har jag typ glömt bort trots att jag tittar på programmet i skrivande stund. 😅
 
Nu har jag sett ikapp 😁

Tål inte Torsten, han påminner om ett "ex" till mig alldeles för mycket.
Gillar Emmy och Mattias rent spontant, även Jim och Linnea.
Rosanna och Christoffer tror jag inte riktigt på, får inget grepp om nån av dom.

Ska bli kul att följa!
 
Nu har jag sett veckan avsnitt. Mitt intryck av paren består. Den här veckans avsnitt bara bekräftade det jag tyckte mig ha sett innan.
 
Mitt tidigare intryck om Jimmi och Linnea består. Jättefina ihop. Men för tusan Jimmi- åk till ikea!!!

Tyckte det verkade väldigt stelt mellan Emmy och Mattias. All kemi från bröllopet var som bortblåst. I övrigt är de rätt anonyma och svåra att få en bild av.

Jag är förvånas över att Rosanna är så pass mjuk trots allt. Och Alexander tar mer plats än jag trodde att han skulle. Men annars verkar grundproblemet vara kvar.

Torsten har helt klart mjuknat och är betydligt trevligare i det här avsnittet. Det verkar vara han som tar initiativet till närhet och beröring. Men han känns fortfarande som ett förvuxet skolbarn. Tror fortfarande inte på att de förblir gifta.
 
Mitt tidigare intryck om Jimmi och Linnea består. Jättefina ihop. Men för tusan Jimmi- åk till ikea!!!

Tyckte det verkade väldigt stelt mellan Emmy och Mattias. All kemi från bröllopet var som bortblåst. I övrigt är de rätt anonyma och svåra att få en bild av.

Jag är förvånas över att Rosanna är så pass mjuk trots allt. Och Alexander tar mer plats än jag trodde att han skulle. Men annars verkar grundproblemet vara kvar.

Torsten har helt klart mjuknat och är betydligt trevligare i det här avsnittet. Det verkar vara han som tar initiativet till närhet och beröring. Men han känns fortfarande som ett förvuxet skolbarn. Tror fortfarande inte på att de förblir gifta.

Jag tror att det bara finns potential för två av paren. Jimmy & Linnea och Mattias & Emmy. De andra tror jag inte är en match.
 
Fortfarande för tidigt för att säga nånting om det man sett... Inga direkta "konflikter" men en del FÖR trevande/veka "lära känna varann" försök kan jag tycka. Nu visas ju inte allt på tv men ändå.

Som Rosanna och Christoffer, de är ju spot on på vad som inte funkar iaf. R "jag kände mej lite off" C "jag vet" ... Man ba DOH !!!

Torsten och Linnea ser ut att hitta varandra mer, spoilar inte i spoiler men ger mer info som finns på annan plats

Det som man ser nu går dock lite stick i stäv med den artikeln jag läste som Linnea gjorde i Hem & hyra

Emmy och Mattias, lite "baksmälla" efter bröllopet men förstår om de landar i mer "oj vad hände ?" De känner ju inte varandra än.

Jimmie och Anastasia
Ser ju jättegulliga ut, men Jimmies lägenhet är sjukt osexig och direkt avtändande. MEN ger ju utrymme för att kunna inredas tillsammans utan att trampa på någons tår.
 
Fortfarande för tidigt för att säga nånting om det man sett... Inga direkta "konflikter" men en del FÖR trevande/veka "lära känna varann" försök kan jag tycka. Nu visas ju inte allt på tv men ändå.

Som Rosanna och Christoffer, de är ju spot on på vad som inte funkar iaf. R "jag kände mej lite off" C "jag vet" ... Man ba DOH !!!

Torsten och Linnea ser ut att hitta varandra mer, spoilar inte i spoiler men ger mer info som finns på annan plats

Det som man ser nu går dock lite stick i stäv med den artikeln jag läste som Linnea gjorde i Hem & hyra

Emmy och Mattias, lite "baksmälla" efter bröllopet men förstår om de landar i mer "oj vad hände ?" De känner ju inte varandra än.

Jimmie och Anastasia
Ser ju jättegulliga ut, men Jimmies lägenhet är sjukt osexig och direkt avtändande. MEN ger ju utrymme för att kunna inredas tillsammans utan att trampa på någons tår.
Nu har du blandat ihop dem. Torsten är gift med Anastasia och Jimmie med Linnea.
 
Alltså största humorinslaget hittills denna säsong kommer från Jimmies "kök". Jag skrattade rakt ut över hans förvånade och ganska imponerade kommentar "du ser det direkt, liksom?!" när Linnea kommer med det djärva förslaget att inreda ett kök på typ sju kvm med - inte ett gym - utan ett runt köksbord! Med några stolar! :idea: En klassisk GVFÖ-scen.
 
Alltså största humorinslaget hittills denna säsong kommer från Jimmies "kök". Jag skrattade rakt ut över hans förvånade och ganska imponerade kommentar "du ser det direkt, liksom?!" när Linnea kommer med det djärva förslaget att inreda ett kök på typ sju kvm med - inte ett gym - utan ett runt köksbord! Med några stolar! :idea: En klassisk GVFÖ-scen.

Så roligt! :rofl:

Men också rätt typiskt manligt. Jag pratade för ett tag sen med en äldre man som bor själv. Han beklagade sig över att hans hus är en bostad inte ett hem. Att det krävdes en "kvinnas hand" för att göra det till ett hem. Lite ombonat osv. Jag sa då att han var fullt kapabel till att göra sitt hus ombonat om han vill. Då sa han (i en lite predikande ton) att nä, en man behöver INGET som han inte hade när han gjorde lumpen. Och förklarade för mig att det är så män fungerar. Jaja, sa jag, ha en bostad då och inte ett hem. 🤣
 
Jimmi: fortfarande ett kap :love: Hoppas verkligen att han och Linnea håller.

Torsten: nejnejnej, spring Anastasia.

Rosanna och Christoffer: Rosanna känns fortfarande osympatisk.

Och så det andra paret känns mest ”Mäh 🤷🏻‍♀️”, kommer inte ens ihåg vad dom heter.
 
Alltså största humorinslaget hittills denna säsong kommer från Jimmies "kök". Jag skrattade rakt ut över hans förvånade och ganska imponerade kommentar "du ser det direkt, liksom?!" när Linnea kommer med det djärva förslaget att inreda ett kök på typ sju kvm med - inte ett gym - utan ett runt köksbord! Med några stolar! :idea: En klassisk GVFÖ-scen.
Haha, ja! Frustar liksom av skratt bara av att du återgav vad han sa. :D
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
69 70 71
Svar
1 405
· Visningar
46 480
Senast: monster1
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är äntligen dags för ett sommar-OS igen. 2024 är det Paris som står värd för spelen och här är allt du behöver veta inför OS...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 440
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 173
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vi som pluggar del VII
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp