GVFÖ 2024

Jag får inte riktigt grepp om någon av paren. Men visst, det är precis i början och allt är så fint och bra och mysigt :D

Jimmi och Linnea: är rädd för att hans mamma kommer att komma in och ta för mycket plats. Han vill så mycket, det kan slå över och bli för mycket, nästan lite hundvalp över honom.

Rosanna och Christoffer: känns som hon vill ha en man som inte finns, han ska vara perfekt i precis allt- i hennes ögon. Annars kan det vara.

Anastasia och Torsten: tror inte på detta. Hon är så mycket mer mogen och grundad än vad han är. Hade jag varit Anastasia i bilen mot Uppsala så hade jag släppt av honom i Kista...

Emmy och Mattias: gulliga! Det enda paret som just nu känns som de fortsätter vara gifta. Men vi får se :)
 
I huvudsak består min känsla från förra veckan.
Jag upplever dock Jimmi som obehaglig nästan. Konstant stirrande och slutar inte ens när Linnea blir uppenbart obekväm. Jag vet inte. Han är liksom lite kvävande i sin person.

Torsten har ju visat lite bättre sidor nu, även om jag håller med om beskrivningen ”förvuxet skolbarn”. Han känns lite som Rosanna, någon som vill ta omedelbar attraktion och få ett omedelbart intresse - annars letas fel och brister och intresset försvinner helt. Tråkigt!
Får känslan av att Anastasia kommer bli lite ”mamma” åt honom och behöva projektleda hela deras relation.

Rosanna känns också rätt barnslig, surar ihop för att Christoffer inte försöker lära känna henne på rätt sätt, för att han inte frågar på rätt sätt, för att Göteborg inte är Skåne och jag vet inte allt. Sluta leta fel och att kräva att bli utfrågad, berätta själv istället.

Mattias och Emmie känns fina ihop, men väldigt begränsade i sin rädsla för att den andra inte ska känna lika.
 
Tycker den här säsongen är blaha blaha. Har inte fått feeling för någon. Så trist. MEN, så hittade jag av en slump GVFÖ Australien på tv4 och är helt såld så nu är jag glad iaf 😊
 
Fy fasen vad mysiga Emmy och Mattias är! Önskar dom ett långt och lyckligt liv tillsammans ❤️

Jag håller med! Så söta!

Jag tror nog fortfarande på Jim och Linnea. Men jag tror att hon tänker lite för mycket vilket ställer till det för henne och dem.

Jag tror att Torsten och Anastasia kommer bli vänner på sin höjd. Men de kommer inte bli kära i varandra och förbli gifta.

Christoffer och Rosanna såg ju bättre ut nu men jag misstänker att det ändå blir svårt. Det är inte så svårt att ha roligt tillsammans om man är på solsemester. Desto svårare när vardagen kickar igång.
 
Jag tycker det är Jimmi som tänker för mycket, eller för lite, eller på fel saker. Jag hade aldrig stått ut med någon som bara hals över huvud blir kär i kärleken och sedan öppet besviken och frågande när inte den andre omedelbart bemöter honom på samma nivå efter typ tre dygn. "Jag förtjänar en partner som älskar mig" är förvisso ett helt rimligt statement en bra bit in i ett förhållande, men i nästa andetag säger han att han inte ens känner Linnea ännu. Vilket ju i sig är fullt begripligt och där fokus borde vara.

Sedan kanske hon spädde på hans förhoppningar med att vara 100 % på vid själva bröllopet men det är ändå helt speedat och orimligt att lägga det till grund för att allt ska fortsätta som en "Disneysaga" eller vad han babblade om med en mycket liten bas som grund. Vi tycker om samma glass! Tjoho, det är ett tecken, då är det klappat och klart. Lär för bövelen känna henne som person i stället för att sväva ut i fantasier om en rosa sagovärld resten av livet.
 
Jag tycker det är Jimmi som tänker för mycket, eller för lite, eller på fel saker. Jag hade aldrig stått ut med någon som bara hals över huvud blir kär i kärleken och sedan öppet besviken och frågande när inte den andre omedelbart bemöter honom på samma nivå efter typ tre dygn. "Jag förtjänar en partner som älskar mig" är förvisso ett helt rimligt statement en bra bit in i ett förhållande, men i nästa andetag säger han att han inte ens känner Linnea ännu. Vilket ju i sig är fullt begripligt och där fokus borde vara.

Sedan kanske hon spädde på hans förhoppningar med att vara 100 % på vid själva bröllopet men det är ändå helt speedat och orimligt att lägga det till grund för att allt ska fortsätta som en "Disneysaga" eller vad han babblade om med en mycket liten bas som grund. Vi tycker om samma glass! Tjoho, det är ett tecken, då är det klappat och klart. Lär för bövelen känna henne som person i stället för att sväva ut i fantasier om en rosa sagovärld resten av livet.

Jag håller med, blir ganska stressad av hans sätt och hur ledsen han blir när hennes känslor inte är lika stora som hans. När de stod o höll om varandra där känns som en kris lite väl stor när en inte egentligen känner varandra så väl?
 
Jag tycker det är Jimmi som tänker för mycket, eller för lite, eller på fel saker. Jag hade aldrig stått ut med någon som bara hals över huvud blir kär i kärleken och sedan öppet besviken och frågande när inte den andre omedelbart bemöter honom på samma nivå efter typ tre dygn. "Jag förtjänar en partner som älskar mig" är förvisso ett helt rimligt statement en bra bit in i ett förhållande, men i nästa andetag säger han att han inte ens känner Linnea ännu. Vilket ju i sig är fullt begripligt och där fokus borde vara.

Sedan kanske hon spädde på hans förhoppningar med att vara 100 % på vid själva bröllopet men det är ändå helt speedat och orimligt att lägga det till grund för att allt ska fortsätta som en "Disneysaga" eller vad han babblade om med en mycket liten bas som grund. Vi tycker om samma glass! Tjoho, det är ett tecken, då är det klappat och klart. Lär för bövelen känna henne som person i stället för att sväva ut i fantasier om en rosa sagovärld resten av livet.
Jag tänker att han är lite obehaglig faktiskt.
 
Jag har rödflagg på Jimmi. Han tvingar på Linnea en beundran som hon instinktivt backade för i förra avsnittet. Och i går förklarade hon vad hon kände och då verkade han kränkt i synken och förklarade irriterat att han förtjänade en partner som älskade honom. Efter en vecka?

Dessutom, han har ju sagt att han lätt blir kär. Och här känns det som om de kunde ställt en GB-glassgubbe framför vigselförrättaren, han hade blivit blixtkär i den också. Förstår verkligen att hon blir misstänksam över äktheten i hans känslor.

Rosanna och Christoffer: märklig vändning där. Från att hon bara letat fel och han inte öppnat sig en millimeter är de plötsligt jätteförtjusta i varann. Fast jag tror att han måste sluta låta som en mellanchefskonferens när han pratar om känslor. Han vill "ha fullt fokus på relationen". Släpp lingot!

Emmy och Mattias: Först verkade de mest surfa på vågen av lättnad att de inte hatade varandras utseende vid första ögonkastet. Sen verkade de nyktra till lite och inse att det kanske inte räcker. Fast då fick de spöken och medier att enas kring och då var det gulligt igen.

Torsten och Anastasia: Stackars stackars henne. Undrar hon länge hon pallar att han frankt förklarar t ex att några fyrverkerier är det ju inte. Det är lite plågsamt att se, och lika plågsamt att de bara skrattar hela tiden för att skyla över sina olikheter.
 
Jag har rödflagg på Jimmi. Han tvingar på Linnea en beundran som hon instinktivt backade för i förra avsnittet. Och i går förklarade hon vad hon kände och då verkade han kränkt i synken och förklarade irriterat att han förtjänade en partner som älskade honom. Efter en vecka?

Dessutom, han har ju sagt att han lätt blir kär. Och här känns det som om de kunde ställt en GB-glassgubbe framför vigselförrättaren, han hade blivit blixtkär i den också. Förstår verkligen att hon blir misstänksam över äktheten i hans känslor.

Rosanna och Christoffer: märklig vändning där. Från att hon bara letat fel och han inte öppnat sig en millimeter är de plötsligt jätteförtjusta i varann. Fast jag tror att han måste sluta låta som en mellanchefskonferens när han pratar om känslor. Han vill "ha fullt fokus på relationen". Släpp lingot!

Emmy och Mattias: Först verkade de mest surfa på vågen av lättnad att de inte hatade varandras utseende vid första ögonkastet. Sen verkade de nyktra till lite och inse att det kanske inte räcker. Fast då fick de spöken och medier att enas kring och då var det gulligt igen.

Torsten och Anastasia: Stackars stackars henne. Undrar hon länge hon pallar att han frankt förklarar t ex att några fyrverkerier är det ju inte. Det är lite plågsamt att se, och lika plågsamt att de bara skrattar hela tiden för att skyla över sina olikheter.
När man själv vet att man lätt blir kär, borde man väl ha blivit lite "van"? Och alltså veta att de där lättväckta känslorna säger mest om en själv?
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
74 75 76
Svar
1 513
· Visningar
49 604
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är äntligen dags för ett sommar-OS igen. 2024 är det Paris som står värd för spelen och här är allt du behöver veta inför OS...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 487
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 187
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp