gympadojjor till häst

panzy

Trådstartare
vad finns det mer än old mac´s och easy boots???
vad är bäst???
Har de bra storlekar???

Old mac´s storlekar funkar inte alls för mig... blir de lagom på bredden så är de 2cm för långa...
 
har din häst verkligen så breda fötter? Jag är förvånad... jag skulle försöka mäta igen om jag var du, och kolla ordentligt på hur du ska mäta. Man ska ju nästan ha med ballarna också om jag minns rätt.
Vore hovarna för smala finns ju inlägg som man sätter på skornas insidor, men jag har aldrig hört talas om hovar som varit för breda.

Nå, det finns en hel djungel med gympadojjor. De du har nämnt råkar vara vanligast i Sverige (såvitt jag vet) Men det finns andra både utomlands och här.
Bl.a. Sabre Sneakers, swissboots

Sök på tidigare trådar så kan du få upp en del, annars återkommer jag med länkar när jag sitter på min egna dator.
 
Marquis supergrip har jag och är nöjd med dem. Beställs från england www.equestrianselect.uk eller nåt sånt.

Sen har det kommit nya boots från easycare som verkar lovande, Boa horse boot. http://www.easyboot.com/prod/ebproductinfo_boa.aspx

Swiss horse boot ska också vara bra.

Inga av dessa går tyvärr att köpa i sverige dock.

Köp absolut inte easy boots!

Men om din häst har så breda hovar så är det konstigt att inte Old mac skorna passar eftersom dessa är så pass runda.
de är ofta för breda snarare än för korta.

Jag vet i allafall att Boa och Marquis går att brodda.
 
Hej,
Jag har just köps Easy Boots, och undrar varför man inte ska köpa dom?
HejDå från en som vill veta
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 436
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
889
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 930
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp