Bukefalos 28 år!

H**ks dressyrsadel...

caradan

Trådstartare
Den nya syntet sadeln som kostar runt 1800kr (stigma??)...hur är den?
Är det som griffin/maxam sadlarna eller är den inget att ha?

Någon med erfarenheter?
 
jag har sigma dressyr syntet.
den är rätt fin tycker jag, ligger bra på hästen (om man utgår från dennes dåliga sadeläge i övriga fall).
och den trycker inte och den är okey att rida i.

men min gick sönder efter 7 ggr, ett litet hål bara.
ska klaga nu och får väl se om dne lagas eller om jag får en ny. hålet är iof minilitet och en söm på väg upp, men det lär ju gå upp om det ej fixas.
Är dock nöjd med sadeln i ren allmänhet och ska köpa mig en syntet allrounf, dock ej sigman.
 
Noen spesiell grunn til at du ikke skal kjøpe sigmaen i allround? (bortsett fra at dressursalen raknet etter 7 ganger ;) huff!) Jeg tenker på å kjøpe allround-sigmaen, nemlig... :)
 
kvaliten tror jag jag bara var otur öve rmin sadel.
måste fått ett felfabrikat.

sigman allround kommer säkerligen ej passa min häst då den kommer ligga på bogbladen. den ser ut så i modellen från katalogen, det är den ända anledningen.
(har en väldigt kompakt häst).
 
Uttrycket "man får inte mer än vad man betalar för" verkar stämma även här. Hannibal säger köp bra märke begagnat! Har själv köpt begagnade Stübben, Morris & Nolan, Husar för mellan 2000 och 3000 kr.

Hannibals råd: Köp en begagnad kvalitetssadel som passar din häst till fyndpris. Även gammal skit går att putsa bort. Kom i håg att stoppa om den ifall det behövs - man kan alltid pruta hårt på sjabbiga sadlar
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 985
Kropp & Själ Har precis börjat med medicinen Abilify (10 mg) på grund av psykosliknande tillstånd, vanföreställningar och paranoia. Har för några år...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: Skin
·
Utrustning Tittar återigen runt efter ridpaddar (inget behov av stigläder alls) som främjar en lodrät sits men det verkar lite tunt? Hittade dock...
Svar
11
· Visningar
1 343
Senast: yamyam
·
Utrustning Ska införskaffa ett anatomiskt träns av typen micklem. Någon som vet vad skillnaden är på micklem och liknande från h**ks typ modellerna...
2
Svar
23
· Visningar
2 896
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp