H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

Det är snyggare i verkligheten på hästen än vad man ser på bilden.pannbandet glittrar massor i solen.
Hur ser hasselnöt färgen ut måntro? är det ljusbrunt det?

mm dom har bild av nåt annat träns som är hasselnöt och det är nästan londonfärgad. :crazy: fattar inte riktigt hur dom tänkt när dom gör ett så utpräglad dressyrträns i ljusbrunt istället för mörkbrunt?? kommer nog inte gå mkt av den färgen.. :p

nej ska det göras i 2 färger så ska det göras i svart och mörkbrunt.
och görs den i 3 så ska den finnas i ljusare brunt eller rödbrun.

kl

idag köpte jag TM Showfleece täcket! Tror att min prins kommer att passa i det, det är superfint!

fattar inte riktigt hur dom tänkt när dom gör ett så utpräglad dressyrträns i ljusbrunt istället för mörkbrunt?? :p

JAG skulle GÄRNA beställa det senare i höst, och det just för att det INTE är svart eller mörkbrunt...

NU kommer det inte att hända då jag AVSKYR "hala-och-dra-" nosgrimmor...
Det finns liksom ingen anledning att ha dom då dom ger mer skador än någon annan nosgrimma.... t.o.m. veterinärerna avskyr dom... :(

Men PANNBANDET är bara för grymt snyggt :love: :love: :love:

"knapp-lån"

Har ganska långt till närmaste butik så jag tänkte beställa ett par ridbyxor som verkade snygga, de helskodda "CRW denim". Men, suck, leveransdatum var 2009-10-15 :crazy: Någon som har sett dem i verkligheten? Är de så snygga att de är värda att vänta så länge på....:cool:

Inhandlingslistan hittils lyder som följer, dock inte så mycket av nyheterna men.. :)

Tränsväska
Svansskydd (det fluffigare av dom som finns)
Islandsgrimma x 3
Dressyrgjord 30 cm

Det jag redan har från nya katalogen är rosa strasspannband, silvrigt superglittrigt strasspannband och gråa kritsrecks islandsridbyxor.
Allt inköpt superbilligt då jag hade nån rabattgrunka. :)

*knapp*

Ingen som har koll på stövlarna? Syrran fick ett par (de med snörning fram och hålmönster) och jag tycker att de är så snygga att jag funderar på att köpa likadana! :d:d Bra vardagsstövlar? :)

Jag suktade efter de svarta helskodda jensridbyxorna också, när jag såg dem i katalogen. Dessvärre var de inte alls lika snygga i verkligheten, så jag ville inte ens prova dem.

*kl*
Jag har köpt 2 funktionströjor, långärmade tunna med dragkedja i halsen. En svart och en vit, vet inte om det är nyheter, men om de är bra att rida i så är ju priset helt suveränt :) (Tillhör de som blir rejält svettig vid dressyträning....)

Jag har en sån funktionströja..tycker den e skitbra..ska köpa mig en vit oxå..:D jag använde min svarta när ja hoppträna sist..där e ju luftinsläpp under armarna :angel: in helt fel.haha

Det är snyggare i verkligheten på hästen än vad man ser på bilden.pannbandet glittrar massor i solen.
Hur ser hasselnöt färgen ut måntro? är det ljusbrunt det?

Jag har ett Hansboträns som enligt etiketten är i färgen hasselnöt, och det är inte jätteljust, men inte heller speciellt mörkt.

Däremot så har det en något dovare/gråare brun ton än vad brunt läder vanligtvis har. Det finns ju inget som säger att detta träns är lika som Hööks träns, men det kan ge en liten vink åtminstone.

Jag var faktiskt på Hööks i tisdags och dreglade på pannbandet (bara det som är fint... :p), men de hade bara svarta inne då.

JAG skulle GÄRNA beställa det senare i höst, och det just för att det INTE är svart eller mörkbrunt...

Det finns liksom ingen anledning att ha dom då dom ger mer skador än någon annan nosgrimma.... t.o.m. veterinärerna avskyr dom... :(

Ja, jag hade nog också köpt det om nosgrimman hade varit lite smidigare.

Pullback är nog inte skadligare än en "vanlig" nosgrimma, man måste ju inte dra åt hårt bara för att man har möjlighet, liksom.

MEN, enda sättet att få nosgrimman att ligga an snyggt mot hästen utan att alla remmar petar ut åt alla håll är ju just att spänna den "för hårt".

Och varför är det centimetertjock vaddering under? Det är inte så snyggt när sidostyckena bågnar och bettringarna pekar utåt för att nosgrimman är så tjock. :mad:

Är det helt omöjligt att tillverka en bred, snygg nosgrimma utan vaddering och pullback nuförtiden?
Jag har ett kandar som är lika som det som beridna högvakten har, och det har en bred nosgrimma med "vanligt" spänne och utan tjock foder. Funkar utmärkt och är mycket snyggt! ;)

det är jättemkt luft kvar vid sidan av nosgrimman, kan få in en handflata på bägge sidor vid käken...så just denna modell sitter inte slimmad längs med hästen. Vilket är jättebra för min häst som byter mjölktänder och är känslig i munnen. (titta på bilden vid skuggan på nosgrimman så se rman att den buktar utåt)

Senast ändrad av en moderator:

Nej de var inte alls speciellt snygga irl. Kollade med på dom i katalogen och tyckte de var fina men i verkligheten tycker jag de såg billiga och tråkiga ut

Åå vad tråkigt, jag var också supersugen på dem! :/
Men nu ska jag samla på mig pengar och köpa några nya snygga schabrak, dom har många coola färger iår! Och de marinblå skydden med beiget foder står definitivt på listan!! :D

Flytta upp nosgrimman ett hål så försvinner lite av remmen iallafall. Den sitter för långt ner just nu!

han har skavsår efter grimman på bägge sidor så jag kan inte göra det just nu
(han har fått en ny grimma också bäst o tillägga...)

har inhandlat ett av de nya schabraken.
SM square
tyvärr var passformen inte den bästa.
+ att det som ligger närmast hästen är något slags fleece material så det fastnar väääldigt mycket hår.
Det enda positiva är väl att det är snyggt ;)

KL
Är det någon som känt på de rundsydda tyglarna? Glömde ju att jag behövde ett par sådana till tränset så jag kikade inte på de i affären. Är de mjuka?

KL

Jag är sååå sugen på det bruna Artemistränset :love: måste bara vänta på min nya sadel för att se om den bruna färgen matchar.. Har köpt Thermo Master Extra Fleece och det satt jättebra!!!! :laugh: är så nöjd! Är även sugen på Showmaster Legend (shabrak) det beiga :love: och lite kläder :D hehe..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 390
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 109
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka