H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

Ja det har jag ju också.. ;) glömde det i min lista :D det sitter bra på min häst iaf. Stort halvblod med normalbred bog/bringa.

nej det gör jag inte, kan ta kort i eftermiddag om du kan vänta ett par timmar :angel: tycker helt klart det är prisvärt!

nej det gör jag inte, kan ta kort i eftermiddag om du kan vänta ett par timmar :angel: tycker helt klart det är prisvärt!

Du behöver inte fota, jag tror dig ändå. :D

Behöver ett ulltäcke till som reserv, hon går oftast otäckad och skulle det komma en skur som ingen räknat med så är det skönt att ha torra täcken på lager att slänga på när hon kommer in.

Jaha okej :) ja det passar väldigt bra på min häst iaf. har haft Börjes ulltäcke på honom (iofs när han var yngre) men detta satt lite bättre tycker jag.

KL

Någon som har det gul-röd-svarta newmarket ulltäcket? Eller har kikat på det?

Är det tjockt? Hur är det i storleken? :bump:

Delvis KL och varning för långt inlägg :crazy:

Har varit och klämt på en del i butik. Lämnar ett märke och hoppas att ngn har nytta av infon.

Ch Monagan var jättemjukt och fint i lädret, dock var nosgrimman lite stel (säkert pga lackningen) och min fundering är ifall lacken spricker när nosgrimman blir mjukare?

GM Artemis var rätt trist i lädret men är ju såå snyggt.

CH Richmond var ok i lädret. Kanske mitt emellan ovanstående. Fint även irl, jag gillar de smala remmarna och snyggt med klinkers på dem.

HH Aries var också okej i lädret. Ganska mjukt och får det lite vård och omsorg så är det nog ett ganska bra träns.

Det vanliga pannbandet utan bling för under hundralappen var såå härligt! Supermjukt och jag blev alldeles chockad när jag tog i det! Hade inte väntat mig den läderkvalitén.

De svängda OS-kopiorna är sådär, det hängde likvärdiga från ett annat märke (swarowski, 599;-) brevid och det syntes markant skillnad. Finare stenar, bättre infästning, inte lika glest mellan stenarna = smalare pannband. Mkt snyggare med den lite dyrare varianten.

Ridfilten och täcket i New Market/Golden Stripe-färg var GRÄSLIGA irl.:eek: Trist att säga men det tkr jag verkligen.

Det bruna ylletäcket såg helt ok ut. Ganska tunt dock men det beror ju på vad man är ute efter. Jag tyckte att det var snyggare irl än i katalog/nätet.

Vaxjackan (den bruna) var UNDERBAR.:love: En sån önskar jag mig! Innerfodret var supermjukt och jag gillade detaljerna på jackan. Snygg, bekväm och säkert rätt så varm. (Inte i Norrland i Januari kanske men Småland just nu och kanske en bra bit in i vintern.)

Den luddiga fleecejackan var också mjuk, har en liknande hemma i annan färg och gillar den. Kollade dock inte så noga på Hööks variant då jag ju redan har en.

Ryktsetet från Borstiq skulle jag inte tacka nej till.

Köpte det brun/orange vintertäcket med hals för ett tag sedan. Lite akut för att pålle fick skav av sitt andra. Det är mitt första och sista utetäcke från Hööks. Skaver inte och håller tätt men passformen var usel. Små i storlekarna dessutom. Nu har det dock blivit kallare här så pålle har fått på sig förra årets vintertäcke som passar utmärkt.

Fick den orange grimman med på köpet. DEN däremot var jättebra. Min häst får skav bara hon tittar på en grimma men denna har hon kunnat ha i hagen (7-20-21) varje dag i säkert en månad nu om inte mer. Inte ett märke ngnstans! Det funkar knappt med nga grimmor. Förra vintern fick hon skav av en grimma som var fårskinnsfodrad :crazy:

Squareschabraken var väldigt fina och verkade mjuka och sköna. Är dock lite skeptisk till insidan på dem. Den var jättemjuk och fin vilket är bra på min häst som lätt får skav men den var lite fleeceaktig och frågan är om det inte blir skav av det till slut ändå? Tänker på fleecefodrade utetäcken som drar till sig mkt hår och sedan skaver. ??

Jag gillar färgen på det brun/orange Gold Medal Emblemschabraket och det var lika fina färger i butiken. Dock tror jag inte att det är ngt att ha kvalitetsmässigt, kändes si sådär och ser rätt billigt ut. Men funderar på att strunta i det enbart för färgen… Fast jag vet inte, kanske ska man beställa ngt istället med egna färgkombinationer..

Kikade jättesnabbt på de rundsydda samt de vanliga släta lädertyglarna med tygelhakar. De såg välgjorda ut men kände inte supermkt på dem så kan inte svara för hur lädret var riktigt.

Kikade även på de skinnklädda tyglarna med insydda stoppar. Har en liknande variant hemma och vägrar så gott som att rida med nga andra numera :S Jag älskar mina och har tre par! Dom här verkar dock skit, inte alls lika mjuka och fina, bredare, stora klumpiga spännen och ”skinnet” går ända fram till spännet. På mina tyglar är det vanligt slätt läder från spännet och ungefär lika långt upp på tygeln som det brukar vara på vävribbtyglar. Det är mkt snyggare.

Gold Medal skrittäcket såg himla välgjort ut och var jättehärlig känsla på det. Tyckte inte att det var så snyggt först men jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett sådant.

Gold Medals sadelöverdrag tyckte jag såg trevligt ut på bild men fanns tyvärr inte i butik. Synd för jag hade velat klämma. Låter kanske löjligt att klämma på ett sadelöverdrag men när det gäller Hööks grejer är det ju inte helt sällan man blir besviken.

Stalltäcket från Gold Medal kände jag inte på men om det är i samma kvalisort som skrittäcket så är det ju fantastiskt med tanke på priset. Hållbarheten vet jag ju såklart inget om men som sagt kändes täckena välgjorda. Jag använder inte stalltäcken så mkt men hade jag gjort det så hade jag nog köpt ett sånt här. (Under förutsättning att kvalitén är densamma som på skrittäckena och det kan man väl anta? Ngn annan kanske kan svara bättre än mig på den frågan?)

Summa summarum:

Vaxjackan VILL jag ha!
GM Artemis är jag sugen på men är inte imponerad av läderkvalitén.
CH Monagan lockar också men är tveksam till nosgrimmans hållbarhet.
CH Richmond verkar bra men jag kommer nog inte att köpa det. Inte tillräckligt för mig.
HH Aries skulle jag ha köpt om det var den typen av träns jag sökte men tyvärr är det inte det.
Det vanliga svarta pannbandet får nog hänga med hem ngn gng. Jag använder alltid pannband med bling men det kan alltid dyka upp ngn gång när ngt annat passar bättre.
Gold Medals sadelöverdrag ska jag återkomma till när jag får möjlighet, jättesugen på ett sånt.
Även deras skrittäcke lockar. Dock använder jag inte mkt svart och tycker nog att det finns snyggare men gillade detta ändå. Vi får se helt enkelt om det får följa med hem eller ej…

jag har Artemis tränset och lädret är då bra på mitt iaf...så det kanske skiljer från träns till träns.

Har också ett Artemis, har haft det i ca 4 månader, är fortfarande som nytt:laugh: fint o mjukt i lädret, sköter det såklart, men ingen extravagant behandling har varit nödvändig!

Terqa och Stilett: Säkert är det så, jag har fortfarande inte lyckats få klämma på ett svart Artemis trots frekventa besök i butiken. När jag klämde sist hade de endast 2 st ljusbruna ex inne och där var läderkvaliten minst sagt trist. Å andra sidan vet jag ju inte hur länge de hade hängt där. Kanske var det just därför som DE exemplaren hängde kvar och inga andra?

Jag kan bara återge vad jag upplevde, det betyder inte att jag har rätt ang alla tränsen :D Vi är säkert överens om att kvaliten kan variera mkt mellan samma varor på just Hööks.

Jag hoppas bara att de får in ett med lite schysstare läder snart för det är ju såååå fint! Avundsjuk som tusan på er som har det. Vart bort ni så man vet vart man kan stjäla? :devil:

har just skickat iväg en beställning på lite småplock; 2schabrak (GM Luxury och SM Legend) träns (kilkenny) återkommer med recension ;) någon som har något av dessa saker som kan skvallra lite? :)

jag har det tränset. Jag gillar det mycket men det är lite litet i storleken (alla CH träns verkar vara det)

Jag har också Kilkenny-tränset. Fin kvalite får jag säga. Än så länge så ligger det i vardagsrummet då det ännu inte har blivit prova på grabben som ska ha det.

ojj nu blev jag orolig om det är litet i storleken :S får hoppas att det passar :S

Jag tycker att alla är stora i storleken, finns inte ett enda träns som jag har därifrån som jag inte fått göra nya hål i.. då är hästen ändå normal i storleken men med ganska grov näsa :p

alla andra cob träns jag köpt till min häst har varit stora men CH tränsen har alla varit mot det mindre hållet. Hur hööks andra träns är det vet jag inte då jag bara har träns från CH

Mina CH träns (det är nog det enda jag har från hööks) är i full, kanske det bara är full som är gigantiskt? :D
Fast, jag hade ett cobträns från CH som hon nästan kunde ha, bara fodringen i nackstycket som satt lite dumt.

Hööks ska öppna en ny butik i örebro!
då får jag närmre så då ska jag inspektera sakerna.

det kommer en ny katalog snart va?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka