Ha hund och studera på Flyinge

Sparky98

Trådstartare
Halloj!
Jag kommer vilja söka in till Beridarprogrammet om 1-2år, och funderar lite på hur det är att ha hund där samtidigt om en går Hippolog/beridar/hovslagarutbildningen.
Är det någon här som gör det? Hur lägger ni upp dagarna och hur gör ni med hunden under lektionstid/ridning?
 
Jag gick hippologen för många år sen. Hade bara en kursare med hund. Den bodde på rummet eller i hundgård under dagarna och rastades på lunchen. Ibland var den i skolan och satt i bilen. Men den bodde i ett stort kollektiv som fanns så vi var många som hjälpte till med rastningen.
 
Som hippolog funkar det, upplevde att beridarna hade mycket mer pressat schema med mer stalltjänst, fler hästar att rida osv. Vi såg ytterst sällan beridartjejen vi bodde med en period, hon åkte först och kom hem sist.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
758
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 841
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp