Hade du vågat?

Bukefalos 30 år!

Behöver man fråga Internätet om en potentiellt nära relation, så tänker jag att det nog inte är så vettigt.

För övrigt, gällande unga människor och alla dumheter dessa kan hitta på. Några gränser får det väl ändå finnas även om individen är ung. Jag kan inte komma på någon rimlig förklaring till att vara otrogen, och då kan jag ändå hitta förklaringar till en hel del. Droger till exempel, inte helt orimligt med en kombination av fel umgänge och gärna psykisk ohälsa. Men otrohet? Varför?

Jag tror att man kan förändras och med att otroheten var i så pass ung ålder, visst om han verkligen jobbat på sig själv. Men frågan är om det någonsin skulle bli seriöst igen eller några ligg om tillfället var rätt.

En gammal kärlek dyker upp i ditt liv. Ni träffades i tonåren, du blev störtförälskad. Han var otrogen. Det tog slut. Du vet att det inte var sista gången utan att han varit otrogen mot fler då, upp till 20 års åldern. Sedan har ni inte haft kontakt med varandra. Nu har det gått över 15 år där du inte haft någon kontakt eller koll på vad som hänt i hans liv. Hade du vågat ge honom en ny chans?
Vågat? Ja. Velat? Nej.

Som fler varit inne på så känns ordet "vågar" lite felplacerat 😅 hade frågeställningen varit "hade du vågat träffa ett gammal ex som precis kommit ut från att ha suttit i fängelse för våldtäkt" hade jag förstått om man inte vågar, men en gammal flamma från 15-20 år tillbaka där snubben varit otrogen, det känns inte som att ordet vågar passar in 😅

Som fler varit inne på så känns ordet "vågar" lite felplacerat 😅 hade frågeställningen varit "hade du vågat träffa ett gammal ex som precis kommit ut från att ha suttit i fängelse för våldtäkt" hade jag förstått om man inte vågar, men en gammal flamma från 15-20 år tillbaka där snubben varit otrogen, det känns inte som att ordet vågar passar in 😅
Jag tolkade ”vågar” som ”Ska jag våga träffa honom igen och bli kär och så är han otrogen igen”? Vilket inte är en tankekedja som jag själv skulle hamna i 😅

Jag tolkade ”vågar” som ”Ska jag våga träffa honom igen och bli kär och så är han otrogen igen”? Vilket inte är en tankekedja som jag själv skulle hamna i 😅
Ja men lite så, jag skulle aldrig ens reflektera över det, min hjärna kopplar liksom inte "jag vågar/vågar inte" att träffa nån ifall man skulle bli kär (igen), jag går liksom inte och blir kär så jävla lätt 😂

Jag tror inte att det är helt ovanligt att man har en gammal.ungdomskärlek som man tänker lite romantiskt om ibland. Jag har en, tex. Jag leker med tanken att vi ska stöta ihop på hemmet och ha en romans i rosa och grått.

Otrohet ser jag inte som en befäst personlig egenskap så det hade inte påverkat så sett. Däremot tror jag inte att jag hade kunnat ha romantiska tankar om någon jag upplevt svek mig i tonåren. Det hade hunnit självdö med decenniers marginal vid det här laget.

Ja jag hade gett honom en chans absolut folk förändras.
Jag är själv tillsammans med en ungdomskärlek nu iofs var han aldrig otrogen men jag var nog det rätt mycket i den åldern både mot honom och andra.
Är jag det nu? Nej inte en tanke på det.

Jag tror inte att det är helt ovanligt att man har en gammal.ungdomskärlek som man tänker lite romantiskt om ibland. Jag har en, tex. Jag leker med tanken att vi ska stöta ihop på hemmet och ha en romans i rosa och grått.

Otrohet ser jag inte som en befäst personlig egenskap så det hade inte påverkat så sett. Däremot tror jag inte att jag hade kunnat ha romantiska tankar om någon jag upplevt svek mig i tonåren. Det hade hunnit självdö med decenniers marginal vid det här laget.
Jag har också en sån, inte direkt från ungdomen men all time high förälskelse. Jag skulle gärna träffa honom i dag för vi klickade så fantastiskt som personer. Men förälskad skulle jag garanterat inte bli igen, det är historia.

Vågat är en konstig fråga. Det är väl inte annorlunda med denna än med andra? Man hinner förändras mycket på 15 år och det är lite väl hårt att döma ut en numera 35-åring baserat på beteenden i sena tonåren.

Men, skriver man vågar så misstänker jag att det var en svår upplevelse då och du antagligen tänker seriös relation redan nu och inte "dejta och se vart det leder"?

Jag hade rått dig att säga nej i så fall, även om jag för egen del inte stänger några dörrar förrän det inte känns bra längre.

Vågat är en konstig fråga. Det är väl inte annorlunda med denna än med andra? Man hinner förändras mycket på 15 år och det är lite väl hårt att döma ut en numera 35-åring baserat på beteenden i sena tonåren.

Men, skriver man vågar så misstänker jag att det var en svår upplevelse då och du antagligen tänker seriös relation redan nu och inte "dejta och se vart det leder"?

Jag hade rått dig att säga nej i så fall, även om jag för egen del inte stänger några dörrar förrän det inte känns bra längre.

Jag håller med. Tycker många här är väldigt hårda.
Jag är verkligen inte samma person nu som när jag var tonåring 😅
Gjorde massa dumma saker då som jag aldrig skulle göra idag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar