Hade ni betalat för hästhjälp?

Nej då, jag bara tog upp det som jmf vad ridskolan valt att ta. Och ett tillägg att det priset nog inte är görbart för en privatperson. Så folk inte skulle tro jag menade att det är där man får lägga sig i pris.

Häruppe är mil till stall dock mer norm än undantag. Men det är ju otroligt olika över landet. Men häruppe tror jag tjänsten skulle vara mycket svår få ekonomi i. Man behöver endera stora stall eller flera små nära. Så man tex kan fodra lunch åt fem kunder på en timme. Istället för ha 30 min resa mellan kunder.
Absolut, det krävs ju att stallen ligger relativt tätt och att fullskötsel kostar lite mer som standard. :)
 
Jag funderar lite på att eventuellt utöka mitt företag (jag tar hand om andra djur) och börja utföra tjänster inom hästskötsel, men jag skulle behöva er hjälp med en liten marknadsundersökning! Jag har "jobbat" en hel del svart med att hjälpa stressade människor med stallpysslet så att de ska hinna rida. Har fått olika mycket betalt, ibland i gentjänster men även någon hundring här och där. Jag har på senare tid hört allt fler som säger att de inte vet hur de ska få vardagen att gå ihop tidsmässigt, de hinner inte rida eftersom allt runtomkring tar både tid och energi. Just de här människorna är inte heller sugna på att ha medryttare av olika anledningar.

Så, det finns ju helt klart ett behov, men frågan är om det finns någon som är villig att betala för det? Jag tänker mig någon sorts tjänst där jag fixar allt som ska fixas, både då och då men också som ett sorts "abonnemang". Varför man då ska välja mig till det här tänker jag är för att jag kan erbjuda hög kvalitet på skötseln - jag är erkänt noggrann och många vill trots allt gärna ha mig som hästvakt ;) Hade jag haft råd hade jag själv kunnat tänka mig en sådan tjänst, då jag ofta råkar ut för att de som ska sköta mina hästar glömmer något viktigt (typ byta vatten), ger fel foder eller förstör mitt "mocksystem" i boxen o.s.v. :angel: Inte hela världen, men eftersom jag som sagt är väldigt noggrann med mina egna hästar hade jag sluppit en hel del stress om jag visste att hästhjälpen faktiskt gjorde det den skulle!

Är det något som ni tror att ni skulle kunna tänka er att använda er av eller löser alla hästägare det där på andra sätt? Vad skulle ni vara villiga att betala? Har inte tänkt mig en hög summa, men jag vill ju trots allt inte gå back på att göra det.
Det finns redan sådana appar och tjänster. Man hyr in hjälp när det behövs av olika slag. Kanske bäst att ansluta sig till en sådan tjänst?

Fast kanske inte finns mer kom jag på nu, läste om den för ett tagsen bara.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 997
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 728
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: gulakatten
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp