Bukefalos 28 år!

Händelserna i Köln

Ursäkta mig men du beter dig verkligen som ett svin i mina ögon när du skriver sådär. Fy fan.
Känner du måhända dig väldigt utpekad av artikeln? Då kan första fröet till förståelse av verkligheten i denna dimension vara sått.
Hundar är den gemensamma nämnaren för alla hundattacker mot människor.
Män är de som utför det mesta våldet mot kvinnor.
Muslimer är de som idag utför de värsta övergreppen mot fångar.

Ska vi då belasta alla som tillhör dessa grupper för fåtalets agerande?
jag anser inte det.
Jag anser att de som är skyldiga ska belastas
Att skuldbelasta män som grupp är som att döda en myra med en blyslägga. Man förstör mer än den nytta man försöker åstadkomma.

Må vara ett svin i mångas ögon för det, men det tål jag.
 
En stilla undran, ska vi belasta alla som älskar sina hästar, som lägger ner stora summor i form av tid o pengar på dem för att de ska ha det bra. Bara för att ngr enstaka idioter missköter sina hästar.
Jag anser att det faller på sin egen orimlighet.
Var och en ska stå för sina handlingar, inte gruppen han eller hon tillhör.

Är det idioti?
I visas ögon måhända.....
 
En stilla undran, ska vi belasta alla som älskar sina hästar, som lägger ner stora summor i form av tid o pengar på dem för att de ska ha det bra. Bara för att ngr enstaka idioter missköter sina hästar.
Jag anser att det faller på sin egen orimlighet.
Var och en ska stå för sina handlingar, inte gruppen han eller hon tillhör.

Är det idioti?
I visas ögon måhända.....

Ur artikeln:
Män vill inte lyssna. Män lägger ner en oerhörd möda på att förklara att det här inte gäller alla män, och det är så mycket viktigare att prata om dem som inte begår brott än de som gör det.
 
Hundar är den gemensamma nämnaren för alla hundattacker mot människor.
Män är de som utför det mesta våldet mot kvinnor.
Muslimer är de som idag utför de värsta övergreppen mot fångar.

Ska vi då belasta alla som tillhör dessa grupper för fåtalets agerande?
jag anser inte det.
Jag anser att de som är skyldiga ska belastas
Att skuldbelasta män som grupp är som att döda en myra med en blyslägga. Man förstör mer än den nytta man försöker åstadkomma.

Må vara ett svin i mångas ögon för det, men det tål jag.
Nej vi ska inte belasta alla.
Men däremot fundera varför en viss grupp tex män är överrepresenterade
 
Har en koncis och oerhört bra diskussion om detta (tycker jag) som jag la in samtidigt som länken till Linns inlägg (går ni hem m nycklarna i handen) men lyckas inte kopiera texten hit. O nu ska jag ut i den äntligen norrländska vintern i Flyinge o rida :love: Återkommer om jag lyckas och det känns lönt efter fortsättning på tråden.
 
Nej vi ska inte belasta alla.
Men däremot fundera varför en viss grupp tex män är överrepresenterade
Om vi återgår till Köln så kan man inte belasta Muslimer, Man kan inte belasta män från Nordafrika, man kan inte heller belasta unga män från Nordafrika.
Däremot så kan man se en del gemensamheter mellan de män som polisen tagit hittils.
Ensamma utan anknytning till vare sig familj eller samhälle, kriminellt belastade utan fast bostad, utelämnade att leva på vad man kan stjäla ihop och till kamratgänget.
Ur den gruppen stammar de flesta av förövarna.
 
Ur artikeln:
Män vill inte lyssna. Män lägger ner en oerhörd möda på att förklara att det här inte gäller alla män, och det är så mycket viktigare att prata om dem som inte begår brott än de som gör det.
Gäller det alla män?
Borde då inte alla män ha ett register hos polisen som förövare?
Alla djurhållare ett som djurplågare

Fast..samhället inser att det är individer som begår brott inte generella grupperingar.
Att det försvårar argumenteringen för vissa ger ju samhället blanka den i när det kommer till kritan ;)
 
Om vi återgår till Köln så kan man inte belasta Muslimer, Man kan inte belasta män från Nordafrika, man kan inte heller belasta unga män från Nordafrika.
Däremot så kan man se en del gemensamheter mellan de män som polisen tagit hittils.
Ensamma utan anknytning till vare sig familj eller samhälle, kriminellt belastade utan fast bostad, utelämnade att leva på vad man kan stjäla ihop och till kamratgänget.
Ur den gruppen stammar de flesta av förövarna.
Nu börjar du komma nånstans. Det tog bara 22 sidor.

Så; vilka ska då alltså straffas för de brott som begåtts?
 
Nu börjar du komma nånstans. Det tog bara 22 sidor.

Så; vilka ska då alltså straffas för de brott som begåtts?
De jag alltid sagt ska stå till svars, nämligen förövarna.
Att som SD skylla hela grupper "- det är invandrarnas fel" eller som vissa andra "-män våldtar"
Är fel väg att gå!
 
http://www.politism.se/genusfolket/inte-alla-man/

Nån som sett inlägget? Tyckte det var intressant, även om det mesta redan kommit upp i den här tråden.
I artickeln du länkar till så citerar jag flöjande:
"När rasister pratar om att Muslimer är den grupp som misstänks för decapiteringar enligt statistiken (i 98% av fallen) så är det helt enkelt:
1.) på grund av att det är sant och:
2.) på grund av att just ordet ”Muslimer” är den främsta gemensamma nämnaren förövarna har."

Jag tog mig friheten att ersätta en del ord, med de jag markerat ;)

Hur anständig är texten då?
 
De jag alltid sagt ska stå till svars, nämligen förövarna.
Att som SD skylla hela grupper "- det är invandrarnas fel" eller som vissa andra "-män våldtar"
Är fel väg att gå!
De individer som begått brott, alltså. Oavsett ursprung. Även de helyllesvenska män som gjort samma sak i städer landet runt.

Så, då startade du tråden helt i onödan då. Vargen kommer och allt det. Osis. Men du lärde dig nåt på vägen och det tog bara 22 sidor. Tror vi får känna oss nöjda.
 
De individer som begått brott, alltså. Oavsett ursprung. Även de helyllesvenska män som gjort samma sak i städer landet runt.

Så, då startade du tråden helt i onödan då. Vargen kommer och allt det. Osis. Men du lärde dig nåt på vägen och det tog bara 22 sidor. Tror vi får känna oss nöjda.
Jag undrar vem som har lärt vad. Min ståndpunkt från början var att förövarna ska stå för vad de gkort. Inte ett ort om hudfärg o ursprung. Bra att du ansluter dig till den åsikten för den är den enda rätta i ett demokratiskt samhälle ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 609
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 398
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp