Bukefalos 28 år!

Händelserna i Köln

Och vissa andra lägger ner en oerhörd öda på att förklara att det gäller män, istället för att peka ut förövarna....

Vissa andra lägger ner en oerhörd möda på att försöka få alla att inse att vi har ett strukturellt problem som vi alla behöver hjälpas åt för att komma rätt med.

Att individer ska dömas för begågna brott är det aldrig någon som påstått något annat och jag ser öht ingen motsättning i dessa två punkterna?
 
Vissa andra lägger ner en oerhörd möda på att försöka få alla att inse att vi har ett strukturellt problem som vi alla behöver hjälpas åt för att komma rätt med.

Att individer ska dömas för begågna brott är det aldrig någon som påstått något annat och jag ser öht ingen motsättning i dessa två punkterna?
Det strukturella problemet du beskriver bygger ju till del, på biologiska skillnader så det lär nog dröja länge innan det löser sig.
Och så länge vi har en marknadsekonomi där efterfrågan o tillgång reglerar priser så kommer inte alla att ha samma löner o samma arbetsvillkor.

Och, marknadsekonomin är ju förutsättningen för det välstånd vi faktiskt har i Sverige just nu så.....
 
Ja uppenbarligen vill många (män oftast) hellre börja prata om att det finns män som inte våldtar. Jomensåatte det är ingen som påstått något annat.
Ja det finns faktiskt de män som inte våldtar, de utgör väl i Sverige ungefär lika stor andel av männen som de kvinnor som inte blir våldtagna utgör av kvinnorna.
Dessa två grupperna utgör en överväldigande majoritet av alla här i landet.
 
Det strukturella problemet du beskriver bygger ju till del, på biologiska skillnader så det lär nog dröja länge innan det löser sig.
Och så länge vi har en marknadsekonomi där efterfrågan o tillgång reglerar priser så kommer inte alla att ha samma löner o samma arbetsvillkor.

Och, marknadsekonomin är ju förutsättningen för det välstånd vi faktiskt har i Sverige just nu så.....

Okej du tänker så. Att vi beter oss som djur och det är socialt accepterat är allt inget vi 2016 borde ta oss i kragen o ändra på?
 
Ja det finns faktiskt de män som inte våldtar, de utgör väl i Sverige ungefär lika stor andel av männen som de kvinnor som inte blir våldtagna utgör av kvinnorna.
Dessa två grupperna utgör en överväldigande majoritet av alla här i landet.

Från artikeln:
Eh. Nej, alla män våldtar inte. Alla män sextrakasserar inte.

Det finns nu heller inte någon som hävdar det. I alla fall inte utanför de teoretiska exemplen på fiktiva feminister som indignerade ledarsidor och krönikörer målar upp med jämna mellanrum.

När feminister pratar om att män är den grupp som misstänks för sexualbrott enligt statistiken (i 98% av fallen) så är det helt enkelt:
1.) på grund av att det är sant, och:
2.) på grund av att just ordet ”män” är den främsta gemensamma nämnaren förövarna har.

(Kvinnor begår naturligtvis också sexbrott. På grund av hur vår egen våldtäktskultur lärt oss se på mäns sexualitet som aggressiv och kvinnors sexualitet som passiv och hur vi lärt oss se på manliga offer och kvinnliga förövare, så finns här säkerligen ett mörkertal. Men det är en lite annan diskussion, en som vi tagit upp på denna sida tidigare.)

Om man skulle försöka gruppifiera gruppen ”män” ännu mer och prata om män med en viss etnicitet, klass, ålder, tro, yrke, geografisk härkomst osv, skulle man ofrånkomligen missa största delen av de som begår sexbrotten. Därför gör de som är engagerade i denna fråga – på riktigt – inte det. Det handlar inte om att peka ut individuella män, utan om att försöka ha en diskussion om faktiskt, riktiga fakta och faktiskt, riktiga åtgärder.

Så varför måste vi då ha denna diskussion om ”inte alla män”, varje gång?

Grovt sett kan man dela in inte alla män-arna i tre kategorier.

...

Sen har vi kategori B. Det är de som inte vill prata om några grupperingar alls. För att brott alltid begås av individer. Vilket, öh, ja… Brott begås av individer och ansvaret ligger på individen. Det utesluter ju dock inte att det finns orsaker utanför individen som påverkar eftersom, well, finns det egentligen något brott som inte har både en individuell och en kulturell eller social aspekt?

Självklart kan man föra våldtäktsdebatten genom att driva en indignerad linje om individens ansvar, men för de som istället försöker att förebyggavåldtäkter är det inte särskilt givande. Att strunta i att se en kontext för att man tycker det är ”problematiskt” kanske man kan ägna sig åt om man ser våldtäkt mer som ett teoretiskt huvudbry.
 
I övrigt så vill jag rikta ett oerhört stor Tack till alla er bukefalister (och stackars @Fiorano som fått utstå en massa pm :o) som gett mig massa intressant input om vår omvärld. För 3 veckor sedan tyckte jag feminism som begrepp närmst var ett skällsord man ibland hade i ögonvrån nån gång om året. Inbiten hästnörd utan omvärldsanalys check på den.
 
Från artikeln:
Eh. Nej, alla män våldtar inte. Alla män sextrakasserar inte.

Det finns nu heller inte någon som hävdar det. I alla fall inte utanför de teoretiska exemplen på fiktiva feminister som indignerade ledarsidor och krönikörer målar upp med jämna mellanrum.

När feminister pratar om att män är den grupp som misstänks för sexualbrott enligt statistiken (i 98% av fallen) så är det helt enkelt:
1.) på grund av att det är sant, och:
2.) på grund av att just ordet ”män” är den främsta gemensamma nämnaren förövarna har.

(Kvinnor begår naturligtvis också sexbrott. På grund av hur vår egen våldtäktskultur lärt oss se på mäns sexualitet som aggressiv och kvinnors sexualitet som passiv och hur vi lärt oss se på manliga offer och kvinnliga förövare, så finns här säkerligen ett mörkertal. Men det är en lite annan diskussion, en som vi tagit upp på denna sida tidigare.)

Om man skulle försöka gruppifiera gruppen ”män” ännu mer och prata om män med en viss etnicitet, klass, ålder, tro, yrke, geografisk härkomst osv, skulle man ofrånkomligen missa största delen av de som begår sexbrotten. Därför gör de som är engagerade i denna fråga – på riktigt – inte det. Det handlar inte om att peka ut individuella män, utan om att försöka ha en diskussion om faktiskt, riktiga fakta och faktiskt, riktiga åtgärder.

Så varför måste vi då ha denna diskussion om ”inte alla män”, varje gång?

Grovt sett kan man dela in inte alla män-arna i tre kategorier.

...

Sen har vi kategori B. Det är de som inte vill prata om några grupperingar alls. För att brott alltid begås av individer. Vilket, öh, ja… Brott begås av individer och ansvaret ligger på individen. Det utesluter ju dock inte att det finns orsaker utanför individen som påverkar eftersom, well, finns det egentligen något brott som inte har både en individuell och en kulturell eller social aspekt?

Självklart kan man föra våldtäktsdebatten genom att driva en indignerad linje om individens ansvar, men för de som istället försöker att förebyggavåldtäkter är det inte särskilt givande. Att strunta i att se en kontext för att man tycker det är ”problematiskt” kanske man kan ägna sig åt om man ser våldtäkt mer som ett teoretiskt huvudbry.
Alla brott har en individuelle eller kulturell eller social , ekonomisk eller sjuklig bakgrund och för att komplicera det hela så kan det vara en kombination av dessa orsaker.
Jag tror däremot inte att de begås enkom för att individen är en man eller en kvinna.
 
Det är ingen som påstått heller. Däremot är den minsta gemensamma nämnaren män.
Minsta? Så vitt jag förstod så var det endast manliga som är anmälda som förövare??
Och de som gjort anmälningar var kvinnor.
Det är väl de två största gemensamma nämnarna. Män och kvinnor.
Sedan hade, enligt anmälarna, majoriteten av förövarna nordafrikanskt utseende, det skulle vara den näst största gemensamma nämnaren då ;)
 
Minsta? Så vitt jag förstod så var det endast manliga som är anmälda som förövare??
Och de som gjort anmälningar var kvinnor.
Det är väl de två största gemensamma nämnarna. Män och kvinnor.
Sedan hade, enligt anmälarna, majoriteten av förövarna nordafrikanskt utseende, det skulle vara den näst största gemensamma nämnaren då ;)

Du missade nog "från artikeln".
 
Jag har aldrig förstått diskussionstekniken som går ut på att hela tiden försöka missförstå. Varsågod. Inte ens så många fler andra inlägg senaste sidan så du kunde ju bara bläddrat tillbaka o läst igen.

http://www.politism.se/genusfolket/inte-alla-man/

Nån som sett inlägget? Tyckte det var intressant, även om det mesta redan kommit upp i den här tråden.

Tack! Utvecklade bra det jag ville lägga in här.

Från artikeln:
Eh. Nej, alla män våldtar inte. Alla män sextrakasserar inte.

Det finns nu heller inte någon som hävdar det. I alla fall inte utanför de teoretiska exemplen på fiktiva feminister som indignerade ledarsidor och krönikörer målar upp med jämna mellanrum.

När feminister pratar om att män är den grupp som misstänks för sexualbrott enligt statistiken (i 98% av fallen) så är det helt enkelt:
1.) på grund av att det är sant, och:
2.) på grund av att just ordet ”män” är den främsta gemensamma nämnaren förövarna har.

(Kvinnor begår naturligtvis också sexbrott. På grund av hur vår egen våldtäktskultur lärt oss se på mäns sexualitet som aggressiv och kvinnors sexualitet som passiv och hur vi lärt oss se på manliga offer och kvinnliga förövare, så finns här säkerligen ett mörkertal. Men det är en lite annan diskussion, en som vi tagit upp på denna sida tidigare.)

Om man skulle försöka gruppifiera gruppen ”män” ännu mer och prata om män med en viss etnicitet, klass, ålder, tro, yrke, geografisk härkomst osv, skulle man ofrånkomligen missa största delen av de som begår sexbrotten. Därför gör de som är engagerade i denna fråga – på riktigt – inte det. Det handlar inte om att peka ut individuella män, utan om att försöka ha en diskussion om faktiskt, riktiga fakta och faktiskt, riktiga åtgärder.

Så varför måste vi då ha denna diskussion om ”inte alla män”, varje gång?

Grovt sett kan man dela in inte alla män-arna i tre kategorier.

...

Sen har vi kategori B. Det är de som inte vill prata om några grupperingar alls. För att brott alltid begås av individer. Vilket, öh, ja… Brott begås av individer och ansvaret ligger på individen. Det utesluter ju dock inte att det finns orsaker utanför individen som påverkar eftersom, well, finns det egentligen något brott som inte har både en individuell och en kulturell eller social aspekt?

Självklart kan man föra våldtäktsdebatten genom att driva en indignerad linje om individens ansvar, men för de som istället försöker att förebyggavåldtäkter är det inte särskilt givande. Att strunta i att se en kontext för att man tycker det är ”problematiskt” kanske man kan ägna sig åt om man ser våldtäkt mer som ett teoretiskt huvudbry.

Alla brott har en individuelle eller kulturell eller social , ekonomisk eller sjuklig bakgrund och för att komplicera det hela så kan det vara en kombination av dessa orsaker.
Jag tror däremot inte att de begås enkom för att individen är en man eller en kvinna.

Det är ingen som påstått heller. Däremot är den minsta gemensamma nämnaren män.

Minsta? Så vitt jag förstod så var det endast manliga som är anmälda som förövare??
Och de som gjort anmälningar var kvinnor.
Det är väl de två största gemensamma nämnarna. Män och kvinnor.
Sedan hade, enligt anmälarna, majoriteten av förövarna nordafrikanskt utseende, det skulle vara den näst största gemensamma nämnaren då ;)

Du missade nog "från artikeln".

vilken av de artiklarna som det är länkat till, det missade du visst att tala om ;)

"Det är ingen som påstått heller. Däremot är den minsta gemensamma nämnaren män." skrev du ju eller hur?
 
Läser man en del tidningar så beskriver de att händelserna i Köln utfördes av unga Muslimska män.

Men om man sedan börjar skärskada vad som i verkligheten hände så är tidningarnas påstående falskt.
1. Polisen konstaterar att förövarna var BERUSADE unga män. Alltså var det inga Muslimer, då det är lika förbjudet för en Muslim att konsumera alkohol som det är att konsumera fläsk.
2 Förövarna, i de fall de inte gripits, har beskrivits som personer med nordafrikanskt utseende.
Polisen informerar: Runt Domplatsen och centralstationen uppehåller sig grupper med papperslösa kriminella, huvudsakligen från Nordafrika.

Min anmärkning, samma klientel uppehåller sig runt centralstationen i Stockholm.

Kombinerar man alkoholintag, en respektlös inställning till samhällets regler med deras livssituation + att man i dessa länder till stor del uppfostras i att inte kunna hantera umgänge över könsgränsen utan att det hela sexualiseras då är den explosiva blandningen klar.

Vi kommer att se samma sak hända på fler platser i Europa de kommande åren.

Som exempel. I Tyskland har det det senaste året kommit in lika många unga män som BDR och DDR hade i värnpliktsutbildning under kalla krigets kallaste period. Ca 700 000 unga män.
Ser man till Sverige så torde det handla om ca 70 000 (min skattning) Så vi får räkna med liknande problem.

Detta är inte ett problem man kan lasta männen i Sverige för. Detta är ett politiskt, socialt, juridiskt o praktiskt problem som vi tillåtit att landa i knät hos oss...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 609
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 396
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp