Häst som inte vill ha salt (och äter kraftfoder dåligt)

Sv: Häst som inte vill ha salt (och äter kraftfoder dåligt)

Jag Hade en hungrig ponny i en stor hästs kropp. Hon blev fet av att bara titta på mat så jag ska väl egentligen inte klaga. ;)
Och hon äter ju fortfarande grovfodret utan att knota.

Vi har vattkoppar och nej, jag har faktiskt inte tänkt tanken att salta vattnet. Kanske vore en idé att testa! Åtminstone efter träning/tävling. Hur mycket ska man ha i en 20-liters hink?
 
Sv: Häst som inte vill ha salt (och äter kraftfoder dåligt)

Om jag inte minns helt tokigt så har mammas häst 1/3 msk salt/liter vatten, 3 msk/9 liter iaf. Men i hennes fall är det ju främst att få in henne vätskan. Du kanske borde ha mera salt så småningom? Är nog bäst att rådfråga vet dock, mammas häst har ju gjort några blodprover som grund. :)
 
Sv: Häst som inte vill ha salt (och äter kraftfoder dåligt)

har du provat att ge henne rehalyt?
ska var godare har jag förstått det som.
bara ett litet tips.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Murray
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: lovehorses
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp