Bukefalos 28 år!

Hästägare/övervikt

Sv: Hästägare/övervikt

Jag började undra om du var för fin för den här tråden :devil: men nu är du ju här :D:D
 
Sv: Hästägare/övervikt

Självklart så är jag här... tyvärr tog det lite tid för jag har dragits med en envis och ondsint förkylning ett tag så jag legat nerbäddad under täcket... med MASSOR av GLASS:o.... så jag antar att att siffran 7 loosade inte riktigt stämmer i dagsläget.... :p
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jaja, men nästa gång blir det väl morötter istället :) Det är jättebra mot förkylning.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Okej en före och efter..
Tyvärr har jag en stor säckig täckväst på "efterbilden" och en ganska stor långärmad tröja.. men man kanske kan se lite ändå?

Jag har några kilo kvar till målvikten än

FETTO.jpg


trav.jpg
 
Sv: Hästägare/övervikt

Nja, morötter är väl inget som lockar en snorig tjockis...men därimot så kan Kamel få dom istället.. folk har börjat pika om vi bytt färg på våra höbollar från vita till fuxfärgade:eek::eek: förstår du... så elaka människor det finns:angel: kalla min Kamel för höboll:crazy: huvva.... han är smäcker som en älva.... fast rejäl så han kan bära mamma elefant...:love:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Vilken skillnad på ansikte, lår och rumpa :eek:
Bra jobbat!

Hoppas att jag också kan slänga in ett efterkort senare.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Den som inte ser en skillnad på dom bilderna må ju vara blind!

Herregud vad du har varit duktig!!! :bow:
Jag hade aldrig klarat av det vissa av er skrivit här. *tummen upp*

Kram på dig!
 
Sv: Hästägare/övervikt

Största skillnaden är midja (minskat 20 cm där! :eek:) och axlar och överarmar. Men det syns ju inte på bilden tyvärr ;)

Mina kraftiga lår måste jag verkligen kämpa bort sista rycket nu. Det är nog det sista som lämnar mig :mad:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Du har varit jätteduktig... men iof så har jag tyckt du vart fin även innan:D
 
Sv: Hästägare/övervikt

Största skillnaden är midja (minskat 20 cm där! :eek:) och axlar och överarmar. Men det syns ju inte på bilden tyvärr ;)

Mina kraftiga lår måste jag verkligen kämpa bort sista rycket nu. Det är nog det sista som lämnar mig :mad:

Visst är det skillnad att rida då man blivit av med "fläsket" ;)

Jag har varit riktigt smal i mitt tidigare ridande liv - så vet att det är stor skillnad mot när man har stor mage och bröst som är i vägen...

Men har numera bra koll på antalet kalorier jag stoppar mig och vikten går stadigt neråt - gäller bara att härda ut :p. När jag talar om att jag fortfarande har 30 kg kvar till ett normalt BMI så tror folk att jag skämtar. Ser alltså inte ut att väga så mycket som jag gör. Eller så är folk över lag väldigt dåliga på att uppskatta vad andra väger... :angel:

/Lizzie
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag ska oxå gå ner 30 kg. Jag fattar inte hur de kunnat lägga sig så snabbt :o

Jag har aldrig bantat i hela mitt liv. Bara fuskgrejer som att äta frukt tills man gått ner 5 kg. Har aldrig direkt behövt så jag får ta en sak i taget så det inte blir för mkt så jag ger upp.

Jag har sista tiden slutat helt med godis och bullar. Har gått ner från 4-5 glas cola till ett.
Istället för att äta middag sent äter jag innan 18 och slänger allt jag har kvar på tallriken så fort jag känner mej inte-hungrig.
Har känt mej riktigt sockersugen på kvällarna men har hoppat över att kika i kylskåpet och ätit frukt istället.

Nästa del är att börja promenera men får vänta tills sambon är hemma mer normala tider så jag slipper gå med de små som gör att det blir snigelpromenader.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Varför la du inte ut den sista bilden på Spanska hästar? Vilken skillnad :eek:!!
Du ser jättesnygg ut :bow:!
 
Sv: Hästägare/övervikt

Tack! Du är alltid så snäll och uppmuntrande! :love:

Jag fattar inte att jag vågade lägga in den första bilden öht. Det var den som fick mig att bestämma mig definitivt. Jag gick upp väldigt mkt i somras över semestern och när jag såg den bilden så bara "näää".. och så körde jag igång! :devil:

Ska uppdatera med nya ridbilder på mig och pålle, håller på att dra in dom i datorn nu bara.. återkommer! :laugh:
 
Sv: Hästägare/övervikt

Största skillnaden är midja (minskat 20 cm där! :eek:) och axlar och överarmar. Men det syns ju inte på bilden tyvärr ;)

Mina kraftiga lår måste jag verkligen kämpa bort sista rycket nu. Det är nog det sista som lämnar mig :mad:
Fast jag satt precis och tänkte för mig själv att om det är någonstans man ska se att en ryttare gått ner i vikt, så är det på låren. Tyckte det var jättestor skillnad på före- och efterbilden! :laugh: Jag har aldrig tyckt att du varit stor i kroppsbyggnaden, men nu är du stekhet! :love: ;) Helt OT, visst har du någon koppling till Härnösand? Har för mig det iaf..

Gud vad jag längtar till den dag jag tar mig i kragen och går ner i vikt! Folk får fan ha olika smak och tycka vad dem vill, men smal och sund är fan alltid så grymt mycket snyggare än kraftig och "sund"..
 
Sv: Hästägare/övervikt

Så snälla ni är!! :love: :bow:

Och OT: Nej har ingen koppling till hörnösand! ;) Har dock pluggat i Umeå, om det gills? :D
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag som var övertygat om att du bott i Härnösand till och med... :D Nåja, Umeå gills, nästan grannar! ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 194
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 479
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp