Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Då måste jag ha haft tur, som är morgontrött och verkligen skulle hata att börja klockan 8. :) Även om jag ännu hellre skulle jobba helt flexibelt och komma och gå precis som det passar mig och arbetet jag ska utföra.

Förresten kom jag på att på en arbetsplats där jag jobbat hade vi heltidsmåttet 37,5 timmar. Vi hade arbetstiderna 8.30-17 (och en timmes obetald lunch inräknat i det). Jobbade alltså 7,5 timmar per dag istället för 8 timmar.

Det normala heltidsmåttet är annars 40 timmar per vecka.
Däremot jobbar ju de allra flesta skiftarbetare med andra heltidsmått; i alla fall inom kommunernas avtalsområde.
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Hur det är inom vården vet jag inte, men hos oss heter det numera måltidsuppehåll och det ska vara en timma. Man måste alltså jobba en timma till jämfört med tidigare när man tog tid för lunch på eget ansvar. Om man lämnar arbetsplatsen eller inte har inte spelat någon roll vare sig nu eller tidigare.
INstämmer med mino.
Det är konstigt att din arbetsgivare valt ett begrepp som måltidsuppehåll som finns som begrepp i arbetstidslagen som en slags matrast som ingår i den betalda arbetstiden. Det kan man förhandla om i kollektivavtal för vissa personalgrupper där regelrätt rast (lunch) är omöjligt att ge pga verksamhetens art.
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Jag säger väl inte att mino har fel? Men det är vad min arbetsgivare kallar det, inte mycket jag kan göra åt det.
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Hur tänkte han när han skaffade barn :confused:
Att träffa sitt barn 1-2 timmar om dygnet, det är ju mindre tid än de flesta lägger på en hund eller ett tvprogram:crazy:.
Speciellt uppseendeväckande är det att han oftast röjer istället för att lägga barnet...

Snacka om att ha underliga prioriteringar här i livet...

Hur menar du nu? Jag blir riktigt argsint när jag läser ditt inlägg ovan, och det kanske är för att jag tar det personligt? Min sambo jobbar i butik: lämnar pojken på dagis 8,30 och är hemma igen 18,30. Pojken är morgontrött och sover till 07,45 = 45 minuters morgon för dem två tillsammans, som mest går ut på att göra sig iordning. På kvällen ses dem 1,5 timme (om sambon kommer hem i tid) för sedan vill pojken sova. Vad gör man åt det, menar du? Det är ju inte direkt så att sambon kan byta arbetsplats rätt av eller ändra butikens öppettider.
Inte kan han heller gå ner i tid, eftersom en av oss studerar och det hade inte gått runt, ekonomiskt. Nu är han iofs ledig varje tisdag och varannan helg. Men ger det oss mindre rätt att skaffa barn, tycker du?
Mest påhopp på Macken, anser jag. Taskigt.

Att jag ens orkar kommentera detta. Lägga barnet för oss innebär än så länge, gå med barnet upp för trappan, läggan barnet i sängen, stoppa om och säga gonatt.
Så nu blev det tydligen inte bra att han städar och därmed är delaktig i hushållsarbetet?????
Den dagen vi kommer behöva läsa sagor för henne på kvällen har han redan tingat på det.

Han jobbar inte 7 dagar i veckan direkt.

Snäll du är som kommenterar ovan (och flera andra). Kram till dig!
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Hur tänkte han när han skaffade barn :confused:
Att träffa sitt barn 1-2 timmar om dygnet, det är ju mindre tid än de flesta lägger på en hund eller ett tvprogram:crazy:.
Speciellt uppseendeväckande är det att han oftast röjer istället för att lägga barnet...

Snacka om att ha underliga prioriteringar här i livet...

Välkommen till verkligheten säger jag..

Hund = vaken långt in på natten om så är och tv-program finns att se långt in på småtimmarna.
Barn = somnar rätt tidigt på kvällen ren generellt om dom ska orka med dagen.

Jag har faktiskt lite klump i magen för att jag ska börja jobba snart, men klart jag tänkte la inte när jag skaffade barn ;)
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Jag säger väl inte att mino har fel? Men det är vad min arbetsgivare kallar det, inte mycket jag kan göra åt det.

Nej. Jag säger inte att du säger mino har fel. Jag bara kommenterade att jag tycker det var mystiskt av din arbetsgivare.... och det är klart att du inte kan göra något åt det. Jag är väl lite arbetsskadad och tycker väl det är lite "oproffsigt" att använda sig av ett sånt begrepp...
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Välkommen till verkligheten säger jag..

Hund = vaken långt in på natten om så är och tv-program finns att se långt in på småtimmarna.
Barn = somnar rätt tidigt på kvällen ren generellt om dom ska orka med dagen.

Jag har faktiskt lite klump i magen för att jag ska börja jobba snart, men klart jag tänkte la inte när jag skaffade barn ;)

Jamen exakt. Det verkar frukt
ansvärt, tycker jag det är jobbigt att inte ha så mycket tid med hunden, hur överlever man då att se ett litet barn ännu mindre?:crazy:
 
Sv: Hästar+barn+sambo+ekonomi=hur går det ihop?

Jamen exakt. Det verkar frukt
ansvärt, tycker jag det är jobbigt att inte ha så mycket tid med hunden, hur överlever man då att se ett litet barn ännu mindre?:crazy:

När jag skulle börja jobba heltid efter min första föräldraledighet (ca 6,5 månader) så tänkte jag ungefär så. Hur ska jag överleva? (Barnets överlevnad oroade mig dock inte det minsta, hans pappa var ju hemma istället för mig). Men, jag måste säga att det går faktiskt alldeles utmärkt att överleva det. ;) Även att lämna i barnomsorg kändes "hemskt", men det funkade alldeles prima det med.
Visst kan man sakna mer tid med sina barn ibland, men jag upplever inte att det är SÅ horriblelt som jag tidigare trodde att vara ifrån dem (många gånger är det till och med lite skönt.... ;)).

Man vänjer sig och så länge ens barn verkar må bra så är det inget problem.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Speciell situation. Min dotter har bott heltid hos mig de senaste 10 åren (Hon är 17 år nu). Hennes pappa har betalt 2000;- i underhåll...
2
Svar
31
· Visningar
4 400
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: valy
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 080
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp