Bukefalos 28 år!

Hästar funna med skärskador

Sv: Hästar funna med skärskador

:mad: Vad f-n är det som händer i detta förlovade sverige?? Jag blir bestört och känner att det måste vara några riktigt sjuka människor som begår sådana handlingar. Är det bara jag som tycker att detta vedrkar ha ökat dramatiskt senaste åren? Tycker även att vi i sverige bör se över vad vi kan göra för att förhindra sådant från att hända våra djur. Vi ska väl inte behöva låsa in våra djur?? Men nu börjar det bli svårt att motivera brandrisken som skäl till att inte få låsa stallar... hur gör vi som nu är rädda att få påhälsning i våra stallar.. jag har allvarligt börjat fundera på lås alt och eller till och med kamerabevakning. Jag uppmanar till lagändring om tidelag och hårda straff med anledning av artickeln med den stackars lilla ponnyn som tvingades avlivas efter övergrepp av sexuella och fysiska karaktär. Hur kan detta vara tillåtet för om det inte är straffbart så ser iaf jag det som att det inte tas som ett brott. Fy F-n!!! Nä skärpning sverige och ni lagstiftare, även djuren är värda våra skattepengar och resurser. Så tycker iaf jag. Upp till kamp, och här kommer en uppmaning till alla som läser detta. Skänk pengar till SHV(Svenska Hästars Värn) eller betala iaf in medlemsavgift för de kan göra mer med mer resurser. Hjälp till du oxå!!;)
 
Sv: Hästar funna med skärskador

Vad som händer i detta förlovade Sverige, kommer att fortsätta hända så länge det inte anses att djurs lidande är lika stort som människors. Personligen anser jag att alla som har förmågan att känna smärta, upplever den lika mkt då de utsätts. Att djur inte kan uttrycka sina upplevelser på så sätt som människor kan, är inte en anledning till att värdera dem mindre.
Då övergrepp på försvarslösa människor som barn, gamla och handikappade anses grövre än övergrepp på de som kan försvara sig, kan jag inte förstå de som inte anser att djurövergrepp ligger på samma nivå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I måndags upptäcktes ett cirka tio centimeter långt, djupare skärsår på en häst på en gård i Ramstorp. Hästen ska ha blivit skuren i...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Holger
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 291
Senast: Liten
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR Skaraborg) , Ytterligare en häst i Tidaholmstrakten har blivit utsatt för våld runt könsdelarna. På måndagens morgon upptäckte...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Som en del säkert läst i en tidigare tråd så velade jag ju ifall jag skulle behålla min häst (importerat halvblod, född 1996) eller göra...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 586
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp