Bukefalos 28 år!

Hästen blir skogstokig

Som det är nu med vädret så får rätt många hästar spelet och det får man ta med i beräkningen o inte tro att hästen blivit galen! :D Antingen får du ju rasta den i paddocken innan du rider ut eller så får du ju använda backen att galoppera av den, om den snällt galopperar även om det går fort, så hade jag ju hellre använt backen som broms i galopp än försökt få den trava/skritta upp bara för att jag ska bestämma....ibland kanske man måste anpassa sig efter väder o vind och försöka förstå hur mycket spring i benen de får när de inte rör sig lika mycket i hagarna som på sommaren. Givetvis ska man kunna kontrollera sin häst men i vissa fall kanske man ska tänka på att hästen har ett jättebehov att röra sig och det hjälper inte alltid att rida i paddock då om man inte är duktig på att få hästen att verkligen arbeta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 326
Senast: Karminnie
·
M
Hästhantering Hej! Slänger ut det här på forumet mest för att se vad ni har för tankar, jag kommer givetvis att prata mer med förra ägarna och...
2
Svar
38
· Visningar
9 322
Senast: agtatoon
·
Träning Hej, Jag vet inte om det här är en hästhanteringsfråga eller hästmänniska men vi försöker... Jag har haft häst i många år och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
10 981
Senast: Honeypixie
·
Träning Precis det frågar jag mig, för nu börjar jag bli trött och less på detta... Köpte henne för snart 3 år sen, då var hon 9 år...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 019
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp