Bukefalos 28 år!

hästen orolig på betet

Sv: hästen orolig på betet

betet är tyvärr på andra sidan av vägen
 
Sv: hästen orolig på betet

Igår så skaffade jag ett flugtäcke för att pröva om det iallafall är insekter som irriterar honom. Sen dränkte jag in hela hästen i hemmagjort flugmedel. (hästen luktar vitlök haha)

trot eller ej. Han har stått lugnt och betat nästan hela dan!!!!

Jag vet ju att han är lite känslig mot insekter, men inte trodde jag att han reagerade såhär starkt som han har gjort. För så mycket insekter har jag inte sett att det är. jag har ju bara sprejat lite insektsmedel förut

Det här var en billigare variant av flugtäcke som jag köpte för att testa, och nu ska jag köpa ett bättre så jag har ett i reserv...



Fasen, så dum jag känner mig:crazy:
 
Sv: hästen orolig på betet

Vissa hästar är "rantare".
har ni försökt med någon annan hage? Hur bär sig hästen åt då?
Sätta upp något skydd? Insekterna kanske är jättebesvärliga för just denna häst. De är ju lite olika.

du har så rätt så :o
HAN verkar jättekänslig.

stackars min totto:(
 
Sv: hästen orolig på betet

Vad bra att du hittade orsaken och att det gick att lösa! :)
 
Sv: hästen orolig på betet

ja, så "enkelt" var det visst :crazy:

inte trodde jag att han var såå känslig. jag har inte sett så mycket insekter där...
 
Sv: hästen orolig på betet

Skönt att dte gick hitat en så enkel lösning iaf.
Ha en skön sommar nu du och pållen.
 
Sv: hästen orolig på betet

Min häst vankar och tappar vikt om det är mycket insekter. Har en hage hemma vid med våtmark runt, den pallar han inte att gå i tyvärr :-(
Blir extremt stressad av insekter. Men prova insekts/eksemtäcke och spraya/smörj varje dag, kankse lättar då?

( har inte läst hela tråden, så ledsen om jag upprepar ngt)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 309
Senast: Twihard
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 787
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 586
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp