Bukefalos 28 år!

Hästgödsel i trädgården

Brunnen gödsel är mitt i en förmultningsprocess. Den mörknar i processen. Så ser den lite murken ut så är det bra.

Du känner också på lukten om det är brunnet. Det luktar lite annorlunda, inte så mycket färsk skit helt enkelt.
Ok det finns onekligen mörk, nästan svart gödsel och det är den jag tog förra året, men fegade ur och hällde på komposten. Den luktade inte "hästgödsel".
 
Ok det finns onekligen mörk, nästan svart gödsel och det är den jag tog förra året, men fegade ur och hällde på komposten. Den luktade inte "hästgödsel".
Ja brunnen gödsel ser i princip ut som vart mylla och jag tycker personligen att den knappt luktar något. :) Nygrävd luktar den lite men om den får ligga framme och torka till under dagen tycker jag inte det luktar något.
 
Så här ser min mylla ut, den som är maskbearbetad, brunnen och klar...
(spånblandad hästgödsel med varierande inblandning av nedtrampat hö från början...)
1921980_10152032698902404_1887701053_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 233
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
632
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 640
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 495
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp